.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Ik heb een Nokia C2-03. Wie kan mij vertellen hoe/waar ik de instellingen voor internet en mail op het toestel kan invoeren? Ik kreeg al als tip om 'Ja' naar 1300 te SMS-en, maar kreeg vervolgens een SMS terug dat mijn toestel niet te configureren is...? Da's dus een doodlopende weg.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Bloem,

Zou je mij per privé bericht je Simyo telefoonnummer kunnen doorgeven. Wij kunnen vanuit hier nog proberen de instellingen per sms te versturen.

Groetjes,

Alex
Ik heb een Iphone 3G, en mij lukt het ook niet om internet op mijn mobiel te krijgen. Ik heb geen automatisch smsje bij aanmelding gekregen en heb daarna ook een sms naar 1300 met de tekst Ja gestuurd, maar daarop kreeg ik het antwoord dat de instellingen voor mijn toestel niet opgingen ofzo.
Kan iemand mij helpen en zeggen hoe ik het nou wel voor elkaar krijg om de juiste instellingen op mijn mobiel te krijgen, zodat ik gebruik kan maken van de internetservice waar ik ook maandelijks voor betaal.
Alvast bedankt!
Badge +4
Hoi SOline,

De iPhone 3G dient handmatig ingesteld te worden voor het gebruik van mobiel internet.
Klik hier voor de instructie.

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groetjes Kim
Ik heb sinds december een abbonnement bij jullie met internet, maar het lukt mij niet om het internet aan te stellen.
Het gaat om een Iphone 2G, kan iemand mij zeggen hoe ik toch internet op mijn mobiel krijg?
Badge +5
Hi SOnline,

Heb je gecontroleerd of de optie internet op je mobiel op de mijn Simyo pagina aanstaat?

Indien dit het geval is, kun je je mobiele nummer per privebericht toesturen dan kijk ik dit voor je na?

Groet, Bibi
Hallo,

Ik heb een Nokia C3-00 en ook internet van Simyo. Het handmatig instellen van de internetinstellingen lukt mij echter ook niet... het internet blijft het niet doen (ik heb de instellingen via kpn.nl al geprobeerd en ook de tips die hier op het forum worden aangereikt), nu heb ik echter wel eindelijk via wifi internet. Maar zonder wifi dus nog niet... Ik heb net het internet op 'mijn simyo' aangezet, en weer opnieuw de instellingen geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet...

Hopelijk kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Anne
Badge +1
Hallo,
En als je een gratis sms stuurt met de tekst 'JA' naar 1300? Dan krijg je instellingen die je moet opslaan. Lukt het dan wel?
Hey!
Dan lukt het niet, maar het is ondertussen al gelukt!
Maar toch bedankt!


Met vriendelijke groet,

Anne
Badge +1
Een toegangspunt toevoegen en activeren werkt ook.
Reputatie 7
Badge +9
Een goeie hulp voor het instellen van de APN's op android telefoons is de app "Tweakker" deze gratis applicatie, kan de instelling voor u instellen!

U hoeft enkel land en provider in te voeren en de applicatie doet de rest voor u.
Reputatie 5
Badge +10
Superleuk dat jullie met ons meedenken. Keep on posting 🙂
Ik heb sinds 6 januari abonnement met internet en zoals zovelen bij het forum kan ik dus ook niet internetten met mijn mobiel. Ben vandaag al bij een telefoonwinkel geweest en alle instellingen staan ok heb soms ook het interneticoontje op mijn telefoon staan. Als ik jullie wil bellen is het steeds te druk probeer ik al 3 dagen. Ik heb een htc wildfire.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum c. kamphuijs,

Wat voor melding krijg je precies wanneer je op internet probeert te gaan? Vaak is het namelijk een kwestie van de juiste vinkjes en de juiste gegevens invoeren op je telefoon. Zou je mij anders je Simyo telefoonnummer per privé bericht kunnen sturen? Vervolgens kan ik nagaan of het netwerktechnisch allemaal goed staat.

Groetjes,

Alex
ook ik probeer al een paar dagen tevergeefs mijn internet aan de praat te krijgen.
Heb alles handmatig ingesteld volgens jullie forum. (nieuwe APN aangemaakt)

Toen deed hij het ook even (zag H in beeld en G3 met pijltjes)
vandaag echter, geen enkele teken van internetleven toen ik onderweg was.
ik zie wel nu dat volgens mijn verbruik ik vandaag wel even internet heb gebruikt.?
deze week telefonisch contact met jullie onmogelijk vanwege enorme drukte. Eigenlijk vind ik dat geen service.
Als je net een nieuw abonnement hebt, dien je toch makkelijk raad en daad te krijgen,.
Afijn, hoe kunnen jullie mij helpen dit goed voor elkaar te krijgen, wat kan ik nog doen?
groet, Williemoontje
Badge +2
Hi williemoontje,

Wij verzoeken je ons een privéberichtje toe te sturen met daarin je telefoonnummer. Op deze manier kunnen wij controleren hoe je gegevens staan ingesteld op het netwerk en indien nodig de juiste internetinstellingen toesturen.

Groetjes,

Arie
Zoals meer mensen, heb ik ook veel problemen om internet op m'n mobiel te krijgen. Facebook, Hyves, Wordfeud....dat gaat allemaal redelijk prima (qua snelheid mag het wel wat beter...) maar als ik naar m'n browser ga, krijg ik standaard geen verbinding. Als ik via sms de instellingen opvraag, krijg ik het standaard antwoord dat het helaas niet mogelijk is m'n telefoon te configureren (ik heb een LG Optimus ME) Kan iemand me helpen?????
Badge +2
Hi anne49,


Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen


Vervolgens kan je de internet instellingen handmatig invoeren.


Gan naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)




APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default




- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.




Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kan je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’




Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Groetjes,

Arie
Badge
Ik heb net een samsung galaxy s I9000. Ik heb nog een simyo-tringg internetabonnement.
Die ik heb aan gezet. Vervolgens heb ik ook internet instellingen handmatig ingesteld omdat ik niet
die '4 smsjes' kreeg. Toch krijg ik het niet voor elkaar 3g te installeren. Ik heb ook de app tweekker geprobeerd,
maar die gaf ook een foutmelding aan.
Wie kan mij helpen,
Alvast bedankt
Badge +2
Hi vincent10,

Wij verzoeken je ons te voorzien van nadere informatie zodat wij u beter van dienst kunnen zijn. Wat is je telefoonnummer en wat is de foutmelding die je krijgt?

Groetjes,

Arie
ik heb internet voor mijn mobiel besteld, maar als ik op internet druk dan staat er: de provider heeft de verbinding beeindigt.!
ik heb een palm mobiel van vodafone.

wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Arianne,

De optie 'internet op je mobiel' staat aan. Ik vermoed dat de instellingen nog niet goed in je toestel staan. Wat voor type toestel is het precies?

Groetjes,

Alex
Beste,
Sinds enkele dagen hebben wij de data geactiveerd in 'mijn simyo'. We hebben alle opties om zelf de APN in te voeren uitgevoerd. Maar tot heden helaas geen mobiel internet op onze LG C-660. Kunt u handvatten geven om toch gebruik te kunnen maken van het mobiele internet.
Alvast bedankt,
Nou, ook ik kom er niet uit... Eerst bij 'Mijn Simyo' het mobiel internet aangezet. Daarna een handmatige installatie gedaan, SMS werkte niet. Ook nog de KPN-variant doorlopen. Nog geen resultaat. Kan iemand helpen?
Telefoon: Samsung Y GT-S5360
Android: 2.3.6
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum WouterL,

Welk(e) toegangspunt(en) heb je in het toestel staan? Heb je ook de standaardinstellingen hersteld?

Als je niet kunt sms-en zou je het nummer van de berichtencentrale (servicecentrum) moeten controleren. Het nummer van de berichtencentrale moet zijn +31653131313. Via berichten - menuknop - instellingen - tekstberichten - servicecentrum kun je het juiste nummer instellen. Je zou ook nog kunnen kijken naar de onderstaande opties.

• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Groetjes,

Alex