.

FAQ: Simyo internet instellen op je telefoon

  • 6 December 2011
  • 369 reacties
  • 79226 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

369 reacties

Welkom op het forum WouterL,

Welk(e) toegangspunt(en) heb je in het toestel staan? Heb je ook de standaardinstellingen hersteld?

Als je niet kunt sms-en zou je het nummer van de berichtencentrale (servicecentrum) moeten controleren. Het nummer van de berichtencentrale moet zijn +31653131313. Via berichten - menuknop - instellingen - tekstberichten - servicecentrum kun je het juiste nummer instellen. Je zou ook nog kunnen kijken naar de onderstaande opties.

• Controleer in menu 'Berichten' of het type, protocol of formaat bericht ingesteld staat op één van de volgende waarden: Tekst, SMS of Standaard
• Het kan zijn dat de outbox of verzonden berichten in het toestel (of op de sim) vol is. Oude opgeslagen berichten moeten op tijd worden gewist.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,
Het probleem zit 'm niet in de SMS (vooralsnog tenminste) maar in het mobiel internet. Via de Wifi werkt het internet probleemloos, via het mobiel internet van Simyo krijg ik geheel geen verbinding. Kan je me daarmee ook helpen?
Alvast bedank en groet,
Wouter
Reputatie 2
Badge +4
Beste WouterL,

Om je te kunnen helpen met het instellen van internet op je mobiel vernemen we graag het volgende:
- Welke toegangspunten heb je ingesteld bij de internetinstellingen in je toestel?
- Heb je ook al de standaardinstellingen hersteld?

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Manisha
ik heb een sms ontvangen dat mijn telefoon niet te configureren is. Ik heb een Samsung Galay Gio.

Kan iemand mij daarbij helpen?



Ik heb het zelfde probleem hoe heb je dit opgelost?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jasper,

Welkom op het Simyo forum!
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Beste Jasper,

Welkom op het Simyo forum!
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha




Hee!



Ik vond hem later in het topic. Hij doet het!

Mn moeder is er erg blij mee!

Ik ben blij dat het gelukt is

Super bedankt!



Groetjes Jasper
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jasper,

Wij zijn blij om te vernemen dat het is gelukt.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjs,

Manisha
Beste WouterL,

Om je te kunnen helpen met het instellen van internet op je mobiel vernemen we graag het volgende:
- Welke toegangspunten heb je ingesteld bij de internetinstellingen in je toestel?
- Heb je ook al de standaardinstellingen hersteld?

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

Manisha


Beste Manisha,
1. Ja, ik heb de standaardinstellingen hersteld en de stappenplannen opnieuw doorlopen.
2. Ik heb nu twee toegangspunten: KPN Internet (standaard) en Mobiel Internet (zelf aangemaakt en is nu geselecteerd).

Alvast bedankt,

Wouter
Badge +2
Beste WouterL,

Wij adviseren je het APN Mobiel Internet te selecteren. Het APN KPN Internet kunt u verwijderen. Laat ons even weten of het hierna is gelukt.

Groetjes,

Arie
Beste WouterL,

Wij adviseren je het APN Mobiel Internet te selecteren. Het APN KPN Internet kunt u verwijderen. Laat ons even weten of het hierna is gelukt.

Groetjes,

Arie

Beste Arie,

Ik heb het nogmaals doorlopen en hij doet het. Heb nu ook roaming aangezet; eerder in dit topic gevonden. Maar bij roaming maak je toch gebruik van andere netwerken (ook in het buitenland) met hieruit volgend hele hoge kosten? Of ben ik verkeerd geïnformeerd?

In ieder geval bedankt!

Wouter
Badge +2
Hey WouterL,

Goed om te horen dat alles nu werkt. Roaming is inderdaad gebruik maken van een ander netwerk. Bij Simyo kan je echter geen gebruik maken van internet in het buitenland. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je met hogere kosten wordt opgezadeld. Als alles nu naar toebehoren werkt kan je de instellingen zo in je toestel laten staan.

Groetjes,

Arie
Wie kan mij helpen? Ik ben in het bezit van een Iphone 2G en krijg internet niet aan de praat.
In mijn Simyo heb ik gezien dat internet wel geactiveerd is en heb ik al verschillende APN instellingen geprobeerd. Zoals internet, basicinternet, enz ook heb ik een sms ja naar 1300 gestuurd.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marijke,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je op dit moment hebt staan in het toestel en welke foutmelding je ontvangt als je verbinding probeert te maken met het internet.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
Ik heb sinds ongeveer een week geen internet meer op mijn mobiel.
Het gaat hier om een Sony ericsson Xperia Mini Pro (android).
Ik heb de instellingen van de vorige pagina geprobeerd maar dat had geen nut.
Als ik netwerken zoek krijg ik overigens alleen NL KPN 2g netwerk en voor vodafone en t-mobile een 2g en een 3g netwerk. kan het hieraan liggen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groeten.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Erbuitelaar,

Welkom op het Simyo forum!

Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke APN je hebt ingevoerd in het toestel en welke foutmelding je ontvangt als je verbinding probeert te maken met het internet. Tevens vernemen we graag of je dit probleem alleen op een locatie hebt of op meerdere locaties. Als het probleem zich op een locatie voordoet ontvangen we graag de postcode van deze locatie.

Groetjes,

Manisha
Beste Erbuitelaar,

Welkom op het Simyo forum!

Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke APN je hebt ingevoerd in het toestel en welke foutmelding je ontvangt als je verbinding probeert te maken met het internet. Tevens vernemen we graag of je dit probleem alleen op een locatie hebt of op meerdere locaties. Als het probleem zich op een locatie voordoet ontvangen we graag de postcode van deze locatie.

Groetjes,

Manisha


Beste Manisha,
de volgende instellingen heb ik gebruikt:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet
Hij geeft pagina kan niet worden geopent volgens mij, geen specifieke foutmelding. de apn accepteert die ook gewoon. Dit probleem heb ik overal. Ik heb sinds een aantal weken geen mobiel internet meer terwijl ik dat daarvoor wel altijd had.
Groeten,
Reputatie 2
Badge +4
Beste Erbuitelaar,

De instellingen zijn correct. Wij hebben zojuist de optie internet op de mobiel opnieuw aangezet op het netwerk. Wij verzoeken je het toestel volledig uit te schakelen en na een half uur opnieuw aan te zetten.

Graag vernemen we of het probleem hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Badge
Het lukt mij niet om op internet te komen.

Ik heb een Samsung Galaxy TXT, mijn telefoonnummer is 06-10147010.

Instellingen nu:

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet


Kan iemand mij helpen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste MichielH,

De internetinstellingen zijn correct ingevoerd.

Om verbinding te kunnen maken met het internet dient de optie internet op de mobiel/MMS geactiveerd te zijn. Je kan dit zelf doen op je persoonlijke pagina onder het tabblad 'Gegevens & Instellingen'. Wij hebben de optie zojuist voor je geactiveerd. Wij verzoeken je het toestel volledig uit te schakelen en na een kwartier opnieuw aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk. Hierna zal je verbinding kunnen maken met het internet.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Beste Marijke,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je op dit moment hebt staan in het toestel en welke foutmelding je ontvangt als je verbinding probeert te maken met het internet.

Groetjes,

Manisha


Hoi Manisha bedankt voor je reactie. Momenteel gebruik ik APN basicinternet zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik bijvoorbeeld safari opstart krijg ik de melding dat er geen internet verbinding actief is.
Groetjes Marijke
Beste Marijke,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je op dit moment hebt staan in het toestel en welke foutmelding je ontvangt als je verbinding probeert te maken met het internet.

Groetjes,

Manisha


Hoi Manisha,
Ik wist niet dat ik intenet apart moest activeren via mijn simyo account. Het viel mij op dat ik van het weekend in belgie ook geen bereik had. Ik ben dus even gaan rondneuzen op mijn simyo pagina en kwam daar tegen dat ik de aparte diensten bellen in het buitenlanf en internet apart aan moest zetten via jullie site. Soms zijn dingen iets simpeler dan we denken 😉
Hij werkt nu gewoon. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Groet Marijke
Reputatie 2
Badge +4
Beste Marijke.

Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem inmiddels is verholpen.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Badge
Wat een XXXzooi

al 6 dagen een acoount, pas sinds één dag mijn nummer geporteerd

en nu nog steeds geen internet ondanks alle stappen die ik heb gevolgd via mijn mail van klantenservice.
het enige wat het wel doet is het registratieverbruiksysteem opmijn Simyo en daarop inloggen enja.....ook daar staat "intenetopjemobiel" op AAN.


Alle instellingen staan goed, de startpagina staat op Simyo, heb mijn toestel uitgezet en weer aan, pakketgegevensgebruiken staat aan en zelfs als ik roaming ook aan zet GEEN EFFECT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik heb een Samsun GalaxyS2, was blij met Simyo maar voel nu zeer sterk een DAGDAG SIMYO aankomen!!!
Badge
krijgt iedereen en reactie behalve ik???
Ik zie allerlei tips voorbij komen en heb gezien dat ik volgens mij niets heb overgeslagen MAAR....................NOG STEEDS GEEN INTERNET!!!!


Marita2308
@marita2308
De moderators zijn, net als gewone mensen, vrij dit weekend. Misschien krijg je ook wel sneller antwoord als je je vraag wat vriendelijker formuleert.
Badge
@Caspar? Ik stuur een bericht naar Symyo gericht (SIMYO FORUM TOCH??) en de service die daarbij hoort, wanneer een moderator hier al van schrikt, is het misschien raadzaam om een andere job te zoeken.
Mijn eerste gefrustreerde reactie was trouwens VÓÓR de paasdagen na ettelijke telefoontjes en beloftes van de Simyo klantenservice.
Trouwens wel vreemd dat de klantenservice volgens simyo gratis is maar almijn telefoontjes vervolgens wel aftikt op mijn tegoed!!!
In ieder geval NOG STEEDS GEEN INTERNET!