.

FAQ: Internet op mijn Smartphone doet het niet.

  • 7 December 2011
  • 120 reacties
  • 21694 Bekeken


Toon eerste bericht

120 reacties

Ik heb een Samsung galaxy mini 2 met een internetgebruiker. Het probleem is dat ik iedere keer als ik het bereik van mijn wifi verlaat ik mijn telefoon opnieuw uit / aan moet zetten anders heb ik geen internet. ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Badge +6
Hoi Pascal122,

Ik heb je een e-mail gestuurd met de juiste instellingen voor het internet, deze dien je in te stellen op je toestel.
Ik heb sinds 2 januari 2013 een HTC Windows Phone 8S en mijn internet staat al vanaf het begin aan, maar heb geen verbinding. Er wordt aangegeven dat er iets met de DNS-server is. Denk dat ik nog niet de correcte instellingen heb. Graag zou ik deze willen ontvangen, ik kan nu alleen internetten via Wi-Fi.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Caroline2302,

Je zal de instellingen handmatig moeten instellen op dit toestel. Helaas hebben we niet voor ieder toestel de menustructuur, maar wellicht dat de menustructuur uit dit topic overeen komt. De instellingen blijven gewoon hetzelfde.

Kan je laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Beste meneer/mevrouw,

Sinds een aantal maanden heb ik een abonnement bij jullie. Nu kan ik sindsdien echter geen gebruik meer maken van internet (heb een abonnement zonder internet) via de WIFI. Bij mijn vorige provider kon ik met het huidige toestel verbinding maken met de WIFI en vervolgens internetten. Nu kan ik wel verbinding maken, maar als ik vervolgens internet open staat er 'kan geen verbinding maken, mobiele data uit'
Als ik deze laatste aanzet moet ik opeens betalen voor internet, terwijl ik op mijn eigen wifi zit!

Whats app doet het af en toe als ik verbonden ben. 

Mijn 'internet op mijn mobiel' staat aan en ik heb de instellingen al opnieuw aangevraagd en opgeslagen. 

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Anne_88,

Je hebt nu inderdaad geen internet bundel, dus als je internet via ons netwerk betaal je 1 euro per mb. De kosten kunnen dan hoog oplopen. Uit je bovenstaande stukje maak ik op dat je niet kunt internetten via een wifi verbinding. Simyo kan geen invloed uitoefenen op het wel/niet werken van een wifi verbinding, omdat dit toestel of modem gerelateerd is. Ik raad je daarom aan om de handleiding van je toestel te raadplegen of contact op te nemen met de ontwikkelaar van je telefoon. Je zou ook nog contact op kunnen nemen met je internet provider. Ik raad je in ieder geval aan om de mobiele data verbinding op je toestel uit te zetten en/of de optie 'internet op je mobiel/mms' uit te zetten op je persoonlijke pagina. Dan weet je in ieder geval dat je niet via ons netwerk gaat internetten.

Succes.

Groetjes,

Alex
Sinds gister kan ik met mijn telefoon geen gebruik meer maken van het mobiele netwerk, Wi-Fi werkt wel.
Ik heb een maandbundel ingeschakeld en deze zou geldig zijn tot en met 9 februari,
daarnaast heb ik uiteraard de optie; mobiel netwerk/gegevensverbinding ingeschakeld.
Op de website staat aangegeven dat ik nog 138/200 MB kan gebruiken. 
Hoe kan dit opgelost worden?
Hoi,
ik heb sinds een maandje een Simyo sim-only abonnement met internet, maar het internet op mijn Nokia Lumia 800 is ontzettend traag!
Hij doet niks, behalve WhatssAppjes versturen
Iemand een oplossing?
gr. VVDM
Doodziek wordt ik ervan 10 x gebeld met simyo gezegd dat het internet niet werkt krijg iedere keer van die domme antwoorden
hier staat alles goed sturen ze een standaard mail wat je er in moet zetten werkt niet stuur ze je naar benm.at wekt ook niet
weet niet meer wat ik moet doen denk erover om maar weer terug te gaan naar mijn vorige aanbieder daar werkt het perfect en zonder problemen
Hallo, ik heb gewoon al die tijd internet op mijn mobiel gehad en nu ineens niet meer sinds een week, als ik bel sta ik ontzettend lang in de wacht...maar ik wil graag weer internet op mijn mobiel. Dank u
Reputatie 5
Badge +10
Sinds gister kan ik met mijn telefoon geen gebruik meer maken van het mobiele netwerk, Wi-Fi werkt wel.
Ik heb een maandbundel ingeschakeld en deze zou geldig zijn tot en met 9 februari,
daarnaast heb ik uiteraard de optie; mobiel netwerk/gegevensverbinding ingeschakeld.
Op de website staat aangegeven dat ik nog 138/200 MB kan gebruiken.
Hoe kan dit opgelost worden?


Welkom op het forum Ninja,

Volgens onze gegevens heb je na je bericht gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Is je vraag hiermee beantwoord?

Hoi,
ik heb sinds een maandje een Simyo sim-only abonnement met internet, maar het internet op mijn Nokia Lumia 800 is ontzettend traag!
Hij doet niks, behalve WhatssAppjes versturen
Iemand een oplossing?
gr. VVDM


Welkom op het forum VVDM,

Is het internet alleen traag of kan je alleen maar gebruik maken van Whatsapp en werken alle andere internet opties niet? In dit topic staan de instellingen voor de Nokia Lumia 800. Ook ben ik benieuwd of je die snelheid op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken? Als je dit op een bepaalde plek ervaart, ben ik benieuwd naar de postcode. Dan kan ik een postcode check laten doen.

Doodziek wordt ik ervan 10 x gebeld met simyo gezegd dat het internet niet werkt krijg iedere keer van die domme antwoorden
hier staat alles goed sturen ze een standaard mail wat je er in moet zetten werkt niet stuur ze je naar benm.at wekt ook niet
weet niet meer wat ik moet doen denk erover om maar weer terug te gaan naar mijn vorige aanbieder daar werkt het perfect en zonder problemen


Welkom op het forum basvelt,

Ons systeem heeft de afgelopen dagen wel verbindingen met internet geregistreerd. Kan je aangeven van wat voor toestel je gebruik maakt? Dan kan ik je misschien gerichter helpen.

Hallo, ik heb gewoon al die tijd internet op mijn mobiel gehad en nu ineens niet meer sinds een week, als ik bel sta ik ontzettend lang in de wacht...maar ik wil graag weer internet op mijn mobiel. Dank u

Welkom op het forum Anneky,

Ook bij jou worden er nog gewoon internet verbindingen geregistreerd. Wat ervaar je precies en wat voor toestel heb je precies? Uit ons systeem kan ik opmaken dat het gewoon werkt.

Groetjes,

Alex
Hoi,
ik heb sinds een maandje een Simyo sim-only abonnement met internet, maar het internet op mijn Nokia Lumia 800 is ontzettend traag!
Hij doet niks, behalve WhatssAppjes versturen
Iemand een oplossing?
gr. VVDM


Welkom op het forum VVDM,

Is het internet alleen traag of kan je alleen maar gebruik maken van Whatsapp en werken alle andere internet opties niet? In dit topic staan de instellingen voor de Nokia Lumia 800. Ook ben ik benieuwd of je die snelheid op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken? Als je dit op een bepaalde plek ervaart, ben ik benieuwd naar de postcode. Dan kan ik een postcode check laten doen.







Groetjes,

Alex



hoi alex,
ik heb de instellingen gewijzigd volgens de aanwijzingen in de link. echter, internet werkt nog steeds niet. ik kan alleen whatsappjes versturen en geen van de verdere internettoepassingen werkt, helaas
het internet doet het overal niet, niet in de stad, niet op het platteland, niet in het noorden van nl en niet in de randstad...
groet,
VVDM
Reputatie 5
Badge +10
Hoi VVDM,

We hebben geen meldingen van onze technische dienst gekregen waardoor de snelheid verklaarbaar zou zijn. Als je de snelheid overal ervaart dan zou het een ook de andere klanten moeten treffen. In het systeem staat je aansluiting ook goed. Je kunt nog wel even nagaan of de netwerkmodus goed staat ingesteld. Deze moet ingesteld staan zodat je toestel zowel van het GSM als het UMTS netwerk gebruik kan maken. Als je toestel bijvoorbeeld alleen op GSM staat ingesteld, zal de snelheid lager liggen.

Ik vermoed dat er meerdere toegangspunten ingesteld staan op je toestel. Het gevolg hiervan is dat sommige internet opties het wel doen en anderen niet. Daarom ben ik benieuwd welke toegangspunten bij jou ingesteld staan.

Je kunt het best eerst alle oude internet instellingen verwijderen en dan de onderstaande stappen doorlopen.

- Startscherm
- Kies het pijl-symbool
- Kies Instellingen
- Scroll naar beneden
- Kies mobiel netwerk
- Kies dataverbinding en schakel deze in
- Scroll naar beneden
- Kies apn toevoegen
- Bij APN, voer internet in
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in
- Bij Wachtwoord, voer niets in
- Bij Proxyserver/URL, voer niets in
- Bij Proxypoort, voer niets in
- Kies het vinkje
- Keer terug naar het Startscherm
- Startscherm
- Zet de Nokia Lumia 800 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren

Kan je laten weten of bovenstaande heeft geholpen?

Groetjes,

Alex
Ik heb mijn prepaid kaart in een samsung galaxy young gedaan. De instellingen aangepast zoals door jullie geadviseerd. Ik heb verbinding met internet. Maar ik kan niet bellen sms en of appen. Hij geeft dan aan geen netwerk? 

Help😕
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum mariskahuenestein,

Ik zie wel dat er 16 februari nog verbinding is gemaakt met internet. Als je geen netwerk hebt, zou dit betekenen dat je niet bent aangemeld op het KPN netwerk. Dan zou ik je willen vragen het toestel uit/aan te zetten.

De internet instellingen voor jouw toestel kun je hier vinden.

Kan je even laten weten of het werkt?

Groetjes,

Alex
Ik heb mijn samsung galaxsy pocket ingesteld voor android zoals hier beschreven op het forum.Nu staat het teken van 3 g wel op mijn mobiel maar deze is grijs van kleur en niet wit zoals het hoort.Ik heb voledig bereik met de telefoon maar geen internet,wat moet ik hier aan doen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum witje,

Heb je onderstaande stappen al doorlopen?

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.
Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je het toestel uit/aan te zetten.

Kan je even laten weten of dit heeft geholpen?

Groetjes,

Alex
hoi alex

We worden er gek van hebben nu al zoveel geprobeerd,maar deze instellingen willen ook het internet niet aan de gang krijgen.

gr witje
Ik heb al een tijdje een Blackberry Bold. Ik begon met een abbonement bij simyo met 200 MB en 60 sms'jes/belminuten. Mijn mobiel internet deed het al tijden slecht, soms deed hij het een dag gewoon niet... Op aanraden van anderen ben ik overgegaan op blackberry internet, maar nu doet internet het helemaal niet! Niks lijkt te helpen...
Badge +6
hoi alex

We worden er gek van hebben nu al zoveel geprobeerd,maar deze instellingen willen ook het internet niet aan de gang krijgen.

gr witje


Hoi Witje,

Welke melding krijg je te zien wanneer je browser opent op je toestel?
Badge +6
Ik heb al een tijdje een Blackberry Bold. Ik begon met een abbonement bij simyo met 200 MB en 60 sms'jes/belminuten. Mijn mobiel internet deed het al tijden slecht, soms deed hij het een dag gewoon niet... Op aanraden van anderen ben ik overgegaan op blackberry internet, maar nu doet internet het helemaal niet! Niks lijkt te helpen...

Hoi Pimbrock,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting een reset gegeven. Ik raad je aan je toestel uit te zetten en de batterij te verwijderen.
Na 10 minuten kan je batterij terug plaatsen daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Simyo simkaart geactiveerd, met nummerbehoud en het lukt me niet om internet op mijn mobiel te krijgen. Ik heb alle stappen gevolgd, en ben op de hoogte van het gebruik van een KPN netwerk . Het gaat om de Nokia LT30P Xperia T. Configuratie sms'jes ontvangt die wel maar hij kan niet alles succesvol installeren.
De APN-instellingen zien er als volgt uit.


APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: Internet

Graag hoor ik van jullie,

mvg,
Badge +6
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Simyo simkaart geactiveerd, met nummerbehoud en het lukt me niet om internet op mijn mobiel te krijgen. Ik heb alle stappen gevolgd, en ben op de hoogte van het gebruik van een KPN netwerk . Het gaat om de Nokia LT30P Xperia T. Configuratie sms'jes ontvangt die wel maar hij kan niet alles succesvol installeren.
De APN-instellingen zien er als volgt uit.


APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: Internet

Graag hoor ik van jullie,

mvg,


Hoi C.Sani,

Welkom op het forum!
Kan je het nogmaals proberen maar dan zonder de server in te vullen. Kan je dan kijken of het lukt.
Ik verneem graag je bevindingen.
Dag natasha,

Net geprobeerd, alles ingevoerd (server leeggelaten). Uit en aan gezet maar alsnog krijg ik geen internet. Misschien ligt het aan de VPN aangezien ik nog geen profiel heb aangemaakt?

Ik hoor graag van jullie,

Mvg,
Ik heb contact gemaakt met jullie klantenservice en alles is verholpen. Internet doet het weer
Bedankt!

Reageer