.

FAQ: Internet op mijn Smartphone doet het niet.

  • 7 December 2011
  • 120 reacties
  • 21694 Bekeken


Toon eerste bericht

120 reacties

Hoi,

Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.
Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?

Groetjes,

Corbatstof
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe telefoon, een HTC ChaCha, en heb een simyo-simkaart. Ik had voorheen altijd een abonnement met alleen smsen en bellen maar sinds deze maand heb ik daar mobiel internet aan toegevoegd. Het probleem is nu dat het instellen van het mobiele internet niet lukt. Ik heb al meerdere keren mijn APN opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Ik krijg steeds een melding waarin staat: geslecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wel krijg ik de bevestiging wanneer ik via Mobiele providers een netwerk ga zoeken dat ik geregistreerd ben op NL KPN en ik heb net ook het verbruik van mijn abonnement bekeken die geeft aan dat ik al wel MB's heb verbruikt zonder dat ik ook nog maar 1x gebruik heb gemaakt van mijn mobiel internet...De instellingen van mijn APN's zijn:

Naam: KPN Mobiel Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: mms
 
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Bernard,

Voor jouw toestel moet je de juiste instellingen handmatig invoeren. De bovengenoemde instellingen zijn niet correct. In dit topic staan de juiste instellingen voor je toestel. Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Bernard,

Voor jouw toestel moet je de juiste instellingen handmatig invoeren. De bovengenoemde instellingen zijn niet correct. In dit topic staan de juiste instellingen voor je toestel. Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex


Hoi Alex,

Ik heb de instellingen die in het andere topic staan geprobeerd (diezelfde had ik eerder ook al een geprobeerd), maar nog steeds krijg ik geen verbinding. Ik krijg weer de melding: Geen service, Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wat kan ik nu het beste doen?

Groeten,

Bernard
Badge +6
Hoi Alex,

Ik heb de instellingen die in het andere topic staan geprobeerd (diezelfde had ik eerder ook al een geprobeerd), maar nog steeds krijg ik geen verbinding. Ik krijg weer de melding: Geen service, Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar. Wat kan ik nu het beste doen?

Groeten,

Bernard


Beste Bernard,

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Kan me laten weten of het internet werkt.
Hoi,

Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.
Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?
ik heb een Nokia E71

Groetjes,

Corbatstof
Badge +6
Hoi,

Sinds juli 2012 heb ik een abbonement bij Simyo, met internet. Nu ben ik vorige week naar het buitenland geweest, waarbij ik mijn mobiele internet heb uitgeschakeld. Bij thuiskomst, heb ik mijn mobiele internet niet meer aangekregen. Ik heb alle instructies op mijn telefoon gevolgt, maar niets werkt. Ik krijg telkens in beeld: Packet-gegevens: verbinding niet toegestaan.
Ik kan wel internetten via Wifi, dit kon tevens in het buitenland. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij misschien helpen?
ik heb een Nokia E71

Groetjes,

Corbatstof


Beste Corbastof,

Ik heb je een privé bericht verstuurd.
Hoi,

Mijn internet doet het inmiddels, het probleem bleek te zitten in dat ik iets had aangevinkt wat juist niet moest. Stond bij mij onder: Mobiele gegevens altijd
aan inschakelen. Dit moet dus uit staan wil het internet het doen.  Bedankt voor de hulp!

Groeten,

Bernard
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bernard,

Goed om te horen dat het werkt. Ook bedankt voor het vermelden van je oplossing hier op het forum.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb een Blackberry met een simyo-abonnement met Blackberry-bundel.
Nu zou ik graag een Samsung willen aanschaffen.

Kan ik met de Blackberrybundel ook internetten op bijv een Samsung?
(Het duurt tenslotte anders meer dan een maand voordat mijn bundel omgezet is).
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Mathilde,

Het is mogelijk om met jouw blackberry bundel gebruik te maken van het internet op een ander toestel. Hiervoor dien je wel de internet instellingen van het betreffende toestel in te voeren.
Hallo, ik heb precies de instructies opgevolgd voor het handmatig in te stellen van mijn internet opties, maar het werkt nog steeds niet? Het is wel geactiveerd daar heb ik bericht over gekregen. Het gaat om een Sony Ericsson mini pro, heb de instelling al meerdere keren in gevoerd maar hij zegt nog steeds: browser pagina kan niet laden omdat er geen verbinding met internet is.

Groeten

Lenn
Reputatie 2
Badge +1
hey Lenn,

Ik heb jou een privebericht gestuurd met daarin de relevante informatie. Zou je even kunnen kijken of het je met die instellingen wel lukt?
Het is opgelost, bedankt !
Welkom op het forum Mathilde,

Het is mogelijk om met jouw blackberry bundel gebruik te maken van het internet op een ander toestel. Hiervoor dien je wel de internet instellingen van het betreffende toestel in te voeren.


Hoi Wayne,

Dank je wel. Ik ga het proberen!
Badge
Zo, hier maar weer mijn volgende "probleem". :-)

Heb al een hele tijd een probleem met het gebruik van WIFI en internet.

Ik heb bij mijn abonnement voor mijn samsung chat geen internet, maar kon voorheen wel gewoon gebruik maken van naast WIFI ook het internet waarvoor ik dan natuurlijk voor het laatste wel apart betaalde.
Nu kan ik wel verbinden met internet en WIFI echter krijg dan vrijwel onmiddelijk de melding DNS mislukt.

Wie weet raad?

Groetjes,
Jeanine
Badge
Ps, ik heb al 1300 gesmst met ja, kreeg ook de configuratieberichten en heb deze opnieuw geinstalleerd, GSM daarna helemaal uitgeschakeld en opnieuw opgestart, ja ja, ik leer veel hier 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hoi NiNa1970,

Kan je aangeven welk toestel je gebruikt. Ik vermoed dat je de instellingen handmatig moet instellen. Als je geen internet bundel hebt, betaal je € 1,- per mb. Dit kan hoog oplopen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi NiNa1970,

Kan je aangeven welk toestel je gebruikt. Ik vermoed dat je de instellingen handmatig moet instellen. Als je geen internet bundel hebt, betaal je € 1,- per mb. Dit kan hoog oplopen.

Groetjes,

Alex


Samsung Chat S3350
Hoi,

Ik heb een internet bundel aan gevraagd, maar het werkt niet.
Ik heb een HTC wildfire S.
Ik heb "ja" naar 1300 gestuurd maar krijg een bericht terug dat het niet in te stellen is op mijn telefoon.
Weet iemand hoe ik mijn toestel moet instellen?

bvd Helko
Hoi,

Ik heb een internet bundel aan gevraagd, maar het werkt niet.
Ik heb een HTC wildfire S.
Ik heb "ja" naar 1300 gestuurd maar krijg een bericht terug dat het niet in te stellen is op mijn telefoon.
Weet iemand hoe ik mijn toestel moet instellen?

bvd Helko

Het is al opgelost.

groetjes,

Helko
Reputatie 7
Wil je ons laten weten hoe het is opgelost?
Wil je ons laten weten hoe het is opgelost?

De helpdesk heeft mij een mailtje gestuurd met de juiste instellingen.
Prima geholpen.

Helko
Reputatie 5
Badge +10
Samsung Chat S3350

Hoi NiNa1970,

Heeft er toevallig eerder een andere simkaart in het toestel gezeten? Ik vermoed dat je instellingen toch niet helemaal goed staan. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Ik raad je aan de internet instellingen te herstellen of te verwijderen en dan opnieuw de sms te sturen en de instellingen op te slaan. Vervolgens toestel uit/aan en het zou moeten werken. Mocht dit niet werken, dan zou ik toch even naar een telefoonwinkel gaan. De oorzaak van het niet kunnen internetten ligt namelijk op toestelniveau. Kan je laten weten of de instructies werken?

De helpdesk heeft mij een mailtje gestuurd met de juiste instellingen.
Prima geholpen.

Helko


Goed om te horen dat het is opgelost Helko. En welkom op het Simyo forum.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi NiNa1970,

Heeft er toevallig eerder een andere simkaart in het toestel gezeten? Ik vermoed dat je instellingen toch niet helemaal goed staan. Netwerktechnisch staat je aansluiting goed in ons systeem. Ik raad je aan de internet instellingen te herstellen of te verwijderen en dan opnieuw de sms te sturen en de instellingen op te slaan. Vervolgens toestel uit/aan en het zou moeten werken. Mocht dit niet werken, dan zou ik toch even naar een telefoonwinkel gaan. De oorzaak van het niet kunnen internetten ligt namelijk op toestelniveau. Kan je laten weten of de instructies werken?

Groetjes,

Alex


Hoi Alex,

Denk dat het dan verstandiger is dat ik binnenkort even een telefoonwinkel binnenwip, weet namelijk niet welke internet-instellingen ik dan moet herstellen of verwijderen. Ben bang dat dat niet goed gaat als ik dat zelf ga proberen hahaha

Groetjes,
Jeanine

Reageer