.

Beantwoord

Extreme data verbruik iphone 6

  • 4 October 2014
  • 16 reacties
  • 3720 Bekeken

Badge
vandaag mocht ik mijn iphone 6 ophalen,des eerst kopiee van mijn huidige gemaakt

vervolgens iphone 6 ingesteld op mijn eigen apple id en wifinetwerk.

overzetten kon beginnen,toen het eenmaal klaar was kon ik alles gaan updaten op mijn iphone 6.

nieuwe versie software voor ios 8 en de apps.

tot mij schrik kreeg ik sms dat mijn data voor 50 procent verbruikt was,ik dacht kan niet.het gaat om 870MB binnen 2 uur.

ik was hele tijd met werkende wifi verbonden.

lijkt alsof bug is of zo,heeft iemand ook zoiets meegemaakt.

@heb nog mijn bundel verhoogd van 500mb naar 1000mb vorige maand,toen bleek dat ik ook door data heen was gegaan.

heb geen aps en of afwijkend gedrag vertoont mbt internet

blijt vreemd


net  nog gecontroleerd of de updates via mobile netwerk mocht op iphone,die optie stond uit.

graag wil ik dat simyo persoonlijk contact met mij opneemt aangezien ik ook de simkaart wissel heb uitgevoerd en de gebruikte data niet klopt.
dus aub geen standaard berich hoe ik data kan controleren of zien te voorkomen,daar heb ik niks aan.
icon

Beste antwoord door Ernst 7 October 2014, 12:51

Bekijk originele reactie

16 reacties

Ook ik heb dit probleem zoals reeds op dit forum vermeld staat maar tot nu toe kom ik niet verder dan dat het mijn eigenschuld is.
Wat echter wel vreemd is dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.
Badge
dat is wel heel erg kort door de bocht als simyo stelt dat het eigen schuld is,provider heeft ook zorgplicht.........

veel mensen waaronder ik en mijn vrouw merken dat flinke data verbruik is sinds 6 weken ongeveer,zonder dat iets veranderd is.

vandaag binnen kortse keer had ik meer dan 800mb verbruikt terwijl ik met WIFI verbonden was.

het valt wel op dat veel simyo gebruikers ook last van hebben.

gelukkig heb ik rechtsbijstand............mocht het flink escaleren

het kan ook dat bug is in de iphone,maar dan zou ik wel enige coulance verwachten van simyo...

ik wacht dus met smart op reactie van simyo.....

vinden die geen oplossing en gaan probleem afschuiven op derden,dan is het helaas jammer maar helaas
maar deze jongen gaat zijn abbo opzeggen en naar andere gaan waar dit wel goed geregeld is......ook al kost mij iets meer p/m

en ja,ik ben nogal boos en gefrustreerd.....
Reputatie 7
Badge +9
Niet om Simyo te verdedigen (ik ben geen aandeelhouder) maar bij een smartphone kan je er nooit van op aan dat hij helemaal geen gebruik maakt van het mobiele internet als je denkt dat er goede WiFi verbinding is.

Voor de iPhone zijn er recentelijk veel updates uitgekomen, samenhangend met het uitkomen van iOS 8. Wat ikzelf heb gedaan is alles (iOS 8, en een groot aantal vernieuwde apps) gedownload via iTunes, en vervolgens de boel via USB met de iPhone gesynchroniseerd. Op die manier ben je er zeker van dat al die grote downloads niet onbedoeld via het mobiele netwerk gaan. Met name de download van iOS 8 (920 MB!) duurde hier erg lang (via iTunes meer dan 2 uur als ik me goed herinner). Als je die 920 MB direct op de iPhone via WiFi probeert binnen te halen en de download snelheid loopt terug, dan is de kans groot dat hij op een gegeven moment overgeschakelt op mobiel internet, met alle financiele gevolgen van dien. Tenzij je Internet op je mobiel hebt uit staan op Mijn Simyo, maar dat is voor veel mensen geen optie.

Ik zie niet goed wat een provider zou kunnen doen om dit probleem te voorkomen. Die heeft immers geen controle over het internetgedrag van een simkaart in combinatie met de telefoon waar hij in zit. Wat misschien in de toekomst wel gaat gebeuren is dat Simyo je internetverbinding afsluit als je door je bundel heen bent. Maar dan zit je wel met een iOS download die niet compleet is en waar je dus niks mee kan. En je bundel is dan ook nog op voor de rest van de maand...
Een prachtig verhaal hierboven van Scotsman maar zou hij ook op het idee kunnen komen dat alles wat hij schrijft niet van toepassing is en dat er mensen in dit land rondlopen die al een iPhone 6 voorzien van iOS 8.0.2 hebben en er evenzoveel verstand van hebben maar toch plots geconfronteerd worden met een overdadig data verbruik.
Waarschijnlijk niet aangezien hij uitsluitend verdedigende antwoorden ten aanzien van Simyo kan bedenken en elk bericht begint om zichzelf te verdedigen met betrekking tot zijn "onpartijdigheid".
Badge
iphone was wel aangesloten op pc en itunes deed zijn werk.
het is raadsel waarom 3G data aan het slurpen was,wifi was gewoon connected en internet was aanwezig.
Badge
via mijn verbruik manager kan ik volgende zien,
wie weet wat dat is?
Op dat moment was  telefoon aangesloten op pc via usb en was wel aan het updaten via wifi netwerk.
Het kan toch niet dat in korte tijd zoveel data doorheen gejaagd kan zijn...

graag ook reactie van simyo zelf.

2014-10-04 19:16:52 Internet gebruik (4693 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:17:09 Internet gebruik (60003 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:17:53 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:18:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:19:43 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:20:24 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:21:12 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:21:57 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:22:41 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:23:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:24:22 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:25:08 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:26:01 Internet gebruik (60000 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:26:52 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:27:44 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €0.00
2014-10-04 19:28:30 Internet gebruik (55952 kB) 00:00:00 €0.00
Badge
Meerdere forums rapporteren hetzelfde probleem,vreemd genoeg alemaal Simyo.

Ik ga in iedere geval werk van maken.


https://forum.simyo.nl/internet-62/enorm-verbruik-60001-60002-kb-paar-minuten-14543/


https://forum.simyo.nl/internet-62/internet-gebruik-60001kb-a-8-79-a-23272/

https://nl-nl.facebook.com/simyonl/posts/592489860788137


http://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=25&t=129819

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1559759

http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/simyoabsurd-hoge-internetkosten/
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Modeset en sylwester,

In dit topic heeft Charlene al een uitgebreide reactie gegeven op jullie issues omtrent jullie dataverbruik.

Scotsman, dankjewel voor je aanvulling.
Ook hier hetzelfde probleem. Veel te hoge kosten. Schrok ontzettend want dit is helemaal niet mogelijk aangezien ik alle data roaming en auto updates etc uit heb staan. Midden in de nacht (terwijl aan het slapen) MB's van 60??? waar komt dit vandaan?

Klopt dus echt niks van mijn verbruikskosten.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Matth,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je hoge kosten hebt gemaakt. Ik zie dat je hierover reeds contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice.

Is alles inmiddels duidelijk en naar tevredenheid opgelost?

Groetjes,
Sean
Hi Sean,

Ja tot nu toe naar tevredenheid opgelost. Blijf het wel raar vinden dat er internetverbruik heeft plaatsgevonden wat eigenlijk niet kan. Daarnaast ontvang ik al een tijdje geen SMS berichten meer wanneer ik een bepaald limiet heb bereikt. Hopelijk is dit nu ook opgelost.

Groet
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Matth,

Dat je dat raar vindt kan ik begrijpen. Helaas kunnen wij ook alleen het aantal verbruikte MB's inzien en niet waaraan ze zijn verbruikt. Om meer inzicht in je verbruik te krijgen wil ik je adviseren dit artikel te lezen.

Heb je ook aan mijn collega doorgegeven dat je geen waarschuwingsberichten hebt ontvangen?

Groetjes,
Sean
dat heb ik..

groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MattH,

Dit gaat vanaf nu ook weer helemaal goed komen! Mijn collega's van de IT afdeling hebben dit weer goed gezet op jouw aansluiting. Zo wordt je weer netjes op de hoogte gehouden van je verbruik.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Dank Angela!

Geen vragen voor de rest.

Groet
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan MattH :)

Als we jou in de toekomst nog kunnen helpen, laat het dan weten! We staan voor je klaar.

Groetjes,
Angela

Reageer