.

Beantwoord

Bij instelling op "Mobiele gegevens" wordt mail (..@home.nl) niet ontvangen (bij Wifi wel). Hoe komt dat?

  • 26 April 2016
  • 6 reacties
  • 324 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties
Heb Samsung S4 Mini (Android 4.4.2). Bij instelling op Wifi krijg ik meteen signaal dat er binnenkomende mail is. Bij instelling op "Mobiele gegevens" lukt het mij niet om ook dan mail automatisch binnen te krijgen (incl. signaal).
Mailadres is ...@home.nl (Ziggo).
Heb alle instellingen gecontroleerd etc, maar het lukt mij niet.
Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Tiury 26 April 2016, 12:44

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi ALV, welkom op het Simyo forum!

Wat lastig dat je geen e-mails binnenkrijgt via het Mobiele netwerk. Helaas weet ik niet het fijne van de instellingen van jouw e-mail Inbox. Heb je deze toestelhulp gebruikt bij het instellen van je telefoon? Als je dit zo instelt, hoor je gewoon over het mobiele netwerk e-mails te ontvangen.

Laat je me weten of dit heeft geholpen?

Groetjes, Tiury
Helaas, Tiury. Ik heb "deze toestelhulp" gebruikt, maar zonder resultaat.
Onder "Synchronisatie instelling" staat het vinkje bij "E-mail synchroniseren"aangevinkt, maar als ik op het mobiele netwerk zit synchroniseert hij gewoon niet. Als ik dit vinkje uitzet en weer aan dan synchroniseert hij meestal wel/pas.
Groet, ALV
Zou de oorzaak ook kunnen zijn dat ik geen 4G-abonnement heb (maar een 3G)?
Groet, ALV
Reputatie 6
Badge +10
Hoi ALV,

Wat jammer dat dit niet heeft geholpen 😞. Ik vrees dat er dan echt een soort 'bug' in de e-mail app zit, waardoor het niet lukt. Zoals je zegt doet hij het na een reset wel een keer, dus aan de instellingen ligt het niet. Daarnaast kan ik ook in elk geval uitsluiten dat het door 3G/4G komt, want dit heeft geen invloed op je instellingen 🙂.

Is het niet mogelijk om een andere e-mail app te installeren?

Groetjes, Tiury
Hallo Tiury,
Het probleem is opgelost!!!
Je veronderstelling dat er een fout in de e-mail app zou kunnen zitten klopt helemaal.
Ik heb mijn @home-mailaccount toegevoegd in Gmail, en dat werkt zoals het zou moeten, probleemloos.
Geweldig bedankt dus voor je meedenken!
Groeten, ALV
Reputatie 7
Badge +10
Hoi ALV,

Wat goed om te zien dat het probleem opgelost is! Namens Tiury; graag gedaan 🙂 Mocht je onze hulp in de toekomst nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden. We staan klaar om je te helpen.

Groetjes,
Angela

Reageer