.

Beantwoord

4G snelheid in de praktijk?

  • 15 July 2014
  • 4 reacties
  • 1260 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
In grote delen van mijn woonplaats is inmiddels 4G uitgerold door Three (UK) en tot mijn genoegen blijkt ook de 1800 Mhz frequentie te worden gebruikt, daardoor is het ook mogelijk met mijn iPhone 5 van 4G te profiteren. Hiervoor hoeft bij Three niet extra betaald te worden - Simyo lezen jullie dit???? :p ;)

Op mijn woonadres is er nog geen 4G (wel 3.5G) maar een straat verderop is er goed bereik. Uiteraard kon ik het niet nalaten een paar speedtests te doen, en het resultaat mag er zijn: met 4G haal ik max. 33 tot 45 Mbps download, het dubbele van wat ik met 3.5G haal. Waar ik benieuwd naar ben is de 4G snelheid die Simyo klanten in Nederland in de praktijk ervaren. De webpagina spreekt van gemiddeld 20 Mbps, maar is dat momenteel ook de realiteit? Met mijn iPhone 5 kan ik dat niet testen want die is niet compatible met de 4G banden die in NL gebruikt worden.
icon

Beste antwoord door Ernst 16 July 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
PS. Ik weet dat de resultaten van de 4G test op de Simyo site staan, maar dat is alweer een half jaar geleden en ik neem aan dat het aantal gebruikers van het 4G netwerk intussen aanzienlijk is gestegen, wat wellicht invloed heeft op de snelheden die op dit moment behaald worden. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Scotsman,

Over de tarieven van je UK provider in vergelijking met de onze kan ik natuurlijk niets zinnigs zeggen, he 😛 Ander land, andere inkoop, andere alles ;)

Waar jij 33 tot 45 Mbps haalt is dat met Simyo al niet eens mogelijk, we hebben max. 25 Mbps. Desalniettemin blijft die gemiddelde snelheid rond de 20 Mbps liggen.

Misschien zijn er andere 4G'ers die hier verder iets over kunnen zeggen?
Reputatie 7
Badge +9
Hier in de buurt van de McDonalds in Ijsselstein (3401MX) kom ik buiten niet boven de 13 a 14Mbit uit, maar dat is beter dan 3G en 2G, die beiden niet vooruit te branden zijn.
Reputatie 6
Badge +10
Voorheen had ik dezelfde limiet als dat Simyo klanten hebben, maar dan bij Hi! En hier kwam ik gek genoeg op sommige plekken ver boven het maximum van 25 Mbps. Nu KPN/Hi alle abo's hebben omgegooid heb ik 50 Mbps (tussen de 15 en 25 Mbps echte snelheid).

🙂

Reageer