.

Beantwoord

4G op IPhone 6. Hoe gaat dit in zijn werk?

  • 2 August 2016
  • 4 reacties
  • 1566 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Binnenkort stap ik over op 4G. Welke instellingen moet ik daarvoor op mijn IPhone 6 aanpassen? Soms zie kindster APN ongewijzigd op portalmmm.nl kan blijven staan en soms lees ik dat de APN gewijzigd moet worden met iets van KPN.
icon

Beste antwoord door simnlru 2 August 2016, 14:54

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi Forma,

Het klopt dat eerst de apn verandert moest worden.

Tegenwoordig hoeft dit niet meer en kan je met portalmmm.nl ook gewoon op 4g.

Let er wel op als je 4g activeert moet je je toestel op 4g zetten en opnieuw opstarten.

Ik hoor het graag Als je verder nog vragen hebt!

Mvg,

Simnlru
Badge
Bedankt voor je reactie. Maar waar zet ik mijn toestel op 4G?
Reputatie 1
Badge +5
Hoi forma,

Dit is dan wel niet van simyo, maar er staat stap voor stap met afbeeldingen hoe je 4g inschakeld voor je iphone 6:

https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/apple/iphone-6-ios-8/4g-instellen/usecase/toestel-instellen-voor-4g/2

Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Mvg,

Simnlru
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Forma,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat leuk dat je gaat voor de snelheid van 4G 🙂 Met een iPhone 6 is dit op zich ook een logische keuze. Je telefoon kan deze snelheid goed aan en gaat dus allemaal maar prettiger werken.

Simnlru heeft je al heel goed geholpen zie ik! Wat fijn 🙂 Zoals hij aangeeft, hoe je de APN tegenwoordig niet meer aan te passen. Ook met de APN portalmmm.nl kun je een connectie maken met het 4G netwerk. Sterker nog, dit is de APN die wij aanraden. Zo heb je namelijk geen problemen als je telefoon overschakelt naar 3G wanneer 4G even niet beschikbaar zou zijn.

4G aanzetten op je telefoon is ook in een paar simpele stappen te doen. Via Instellingen > Mobiel netwerk > Optie mobiele data > Gesprekken en data, kun je de 4G optie aanzetten.

Vergeet niet om via Mijn Simyo > Abonnement de Flex 4G bundel aan te zetten. Zonder deze bundel krijg je namelijk geen toegang tot het 4G netwerk. Mocht je verder nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!

@Simnlru, dat is lang geleden 🙂 Goed om je weer te zien!

Groetjes,
Angela

Reageer