Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Extreem hoog dataverbruik hoe kan dat?

  • 10 augustus 2020
  • 10 reacties
  • 350 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties

Vandaag heb ik twee keer contact gehad met de klantenservice van Simyo. Toch nog even een bericht hier op het forum omdat ik graag wil weten of andere gebruikers dezelfde ervaring heeft met dataverbruik in deze mate.

Op 31 juli werd mijn mobiel gebruik voor streamen van een netflixvideo, waarvan bekend is dat het veel data verbruik.

Om 22:57 kregen we een sms dat 80% van de bundel van 4000 MB was verbruikt.

Om 23:02 een bericht dat 100% was verbruikt (=400MB in 5 minuten)

Om 23:03 een bericht dat er € 60,50 aan kosten gemaakt zijn voor internetgebruik in het buitenland (Frankrijk, zone 1)

Dit zou inhouden dat er in één minuut 430MB verbruikt zou zijn !!!

Ik heb met de informatie van netflix berekend wat mijn verbruik voor netflix maximaal geweest kan zijn en dat is 55MB (instelling netflix account = standaard). De helpdesk medewerker gaf aan dat er ook nog andere processen op de achtergrond kunnen lopen die data verbruiken.

Dat zou betekenen dat die andere processen 375 MB hebben verbruikt in één minuut. 

Dat is absurd omdat die andere processen daarvoor ook al hadden moeten lopen. Simyo kan mij hiervoor dus geen verklaring geven en er ook geen voorstel gedaan om hiernaar te kijken mbt hoe Simyo dataverbruik registreert en al helemaal niet of er gekeken kan worden naar een oplossing financieel. Het kan namelijk gewoon niet zo zijn dat het alleen maar ligt aan mijn dataverbruik op dat moment.

Ik hoop dat er meer Simyo gebruikers zijn die vergelijkbare ervaringen hebben.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 10 augustus 2020, 14:13

Ik heb maar twee adviezen: “Krijg inzicht in het dataverbruik!” Wat zegt jouw toestel over het gebruik?

En ik raad aan om video kijken over 4G te beperken. Het kost heel veel data en Simyo’s voorwaarden zijn niet bepaald handig in dat soort situaties.

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb maar twee adviezen: “Krijg inzicht in het dataverbruik!” Wat zegt jouw toestel over het gebruik?

En ik raad aan om video kijken over 4G te beperken. Het kost heel veel data en Simyo’s voorwaarden zijn niet bepaald handig in dat soort situaties.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi Pimm,

 

Ik snap dat de frustratie van je verbruik. Wij kunnen als provider niet zien waaraan jouw internet aan is verbruikt wegens de privacywetgeving. Het is daarom voor ons ook moeilijk om uit te leggen waar de mb's aan zijn verbruikt. De data die word geregistreerd op je simkaart gebeurd in opdracht van jouw toestel. Ik ben bang dat er wel een instelling in je toestel zo staat ingesteld dat het mogelijk is om een hoop data in een korte tijd te verbruiken, ik raad je aan de link van Groentjuh door te nemen. 

 

Daarnaast is het altijd mogelijk om een regeling te treffen voor de factuur, mocht je dat willen kun je me altijd een privébericht sturen.

 

Bedankt Groentjuh!

 

Groetjes,

Daisy 

Dag Daisy. Graag even contact.  Mijn frustratie heeft geen betrekking op het dataverbruik op zichzelf. Wel de wijze waarop dataverbruik gemonitord wordt bij simyo en het risico dat klanten hierdoor lopen mbt extra kosten.  Ik heb de afgelopen dagen wat zaken uitgezocht mbt dataverbruik en heb nergens een verklaring kunnen vinden voor verbruiken van 403MB in een minuut.  Wel zag ik op verschillende fora en websites dat simyo data niet realtime monitort, wat wel een verklaring kan zijn. 

Reputatie 7

Edit: apart topic aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +9

Wel zag ik op verschillende fora en websites dat simyo data niet realtime monitort, wat wel een verklaring kan zijn. 

De SMS berichten zijn doorgaans real-time. Mijn Simyo (app) loopt inderdaad altijd achter. Bovenstaande SMSjes zijn allemaal van het netwerk gestuurd, dus vanuit de real-time monitoring van het netwerk.

Echter zie ik wel een mogelijkheid en dat is dat de monitoring niet helemaal realtime was, omdat jij aan het roamen was. Er zit dan nog een provider tussen en misschien dat daar vertraging vanuit komt.

Maar ja ik ben enkel maar behulpzame klant (= Forum expert). Een moderator kan hier misschien toch meer over uitleggen.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi pimm,

 

Ik ben voor je gaan navragen bij ons technisch beheer hoe dit nu precies zit, het antwoord blijf ik je dus nog even schuldig. Ik kom hier vrijdag op terug!

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Dag pimm,

Inmiddels heb ik kunnen overleggen met het technisch beheer.

 

Het klopt dat er een vertraging zit in het registreren en weergeven van het verbruik. Gemiddeld gezien is de vertraging zo'n 2,5 uur.  Nu komt het wel eens voor dat er gebruikers zijn die een langere vertraging ervaren en dat kan verschillende oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld: Geen verbinding met het internet of wanneer er geen verbruik plaatsvindt. De sms'jes die wij versturen ter waarschuwing zijn doorgaans altijd realtime, zoals Groenjuh ook aangeeft. Wat mij ook nog niet duidelijk is waarom er bij jou zo veel MB's in een minuut zijn verbruikt, maar zoals Daisy al aangaf is het voor ons heel moeilijk te achterhalen wat hiervan de oorzaak is. Het kan door Netflix komen, maar ook door andere processen in de telefoon waar je misschien niet zelf bewust mee bezig bent geweest. Daarom is het voor mij erg lastig om hier een uitspraak over te doen en ook over of het iets te maken kan hebben met de verwerking. Daarvoor zouden we eerst echt moeten weten waar aan de MB's zijn verbruikt. 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Ik heb ook antwoord gegeven in het topic dat door RicoK is aangemaakt over dit onderwerp.

Bedankt voor het uitzoeken.  Aangezien de telefoon die avond is gebruikt voor streamen van netflix,  wat veel data verbruikt,  kan dit een verklaring zijn van de hoeveelheid verbruikte data. De vertraging in de registratie hiervan echter lijkt  de belangrijkste oorzaak waarom er al ruimschoots over de bundel is gegaan op het moment dat wij het sms'je ontvingen. Ik vind niet dat ik als klant een rekening van 60 euro zou moeten betaling omdat er bij simyo in de registratie van het verbruik 2,5 uur vertraging zit. Ik zou het daarom op prijs stellen als jullie (simyo) contact opnemen of met een voorstel komen mbt afhandeling. Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind niet dat ik als klant een rekening van 60 euro zou moeten betaling omdat er bij simyo in de registratie van het verbruik 2,5 uur vertraging zit.

Tesanne geeft aan dat de SMS-waarschuwingen zijn dus ten alle tijden realtime zijn. Die 2,5 uur geld alleen voor het verbruik zoals zichtbaar in Mijn Simyo.

Op het moment van de SMS melding was uw databundel dus op. Als u op dat moment Mijn Simyo zou hebben geopend, dan zou je daar hebben gezien dat er nog MBs over waren in de bundel met daarbij ook aangegeven dat dat verbruik bijgewerkt is tot een bepaalde datum en tijd. (Die tijd kan overigens veel langer zijn dan 2,5 uur als er geen gebruik is. In dat geval wordt immers ook niet bijgewerkt.) Zie ook dit artikel en dit artikel!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi pimm, 

Ik snap dat het niet je bedoeling was om deze kosten te maken! De kosten zijn echter wel terecht en ik kan je helaas niet tegemoetkomen :disappointed_relieved: 

Bij buitenlands verbruik kan het soms tot wel twee weken duren voordat we de verbruiksgegevens doorgestuurd krijgen van de buitenlandse provider (en dus zichtbaar zijn op Mijn Simyo). Maar ook dan geldt nog steeds dat die SMS’jes op tijd worden verzonden.  Als je die ontvangt, dan moet je dus gelijk stoppen met internetten of een extra bundel bijkopen via Mijn Simyo om extra kosten te voorkomen.

Heb je hier nog vragen over? Let me know :blush:

Groetjes, 
Bas

 

Reageer