.

Beantwoord

Door kind geinternet zonder bundel


Hoi lezer,
In april heeft m'n zoontje op de "huistelefoon", een mobieltje met een simyo prepaid kaart een filpje gekeken op youtube, waardoor er op 8 minuten tijd 27 euro werd afgeschreven.
Die telefoon zit normaal gekoppeld aan m'n wifi-netwerk, maar omdat de wifi op dat moment (wegens werkzaamheden bij ons in de wijk) niet werkte, heeft hij op wat knoppen geduwd tot alles weer werkte... Later bleek dat hij daarbij "mobiel netwerk" had aangezet.

Ik kwam erachter toen hij me enkele dagen geleden zei dat hij me niet had kunnen bellen die middag, en ik dus inlogde op "mijn simyo" om te bekijken wat er aan de hand was.
Ik vind het jammer dat ik internet niet bij de instellingen op "mijn simyo" op de simkaart kon blokkeren, op deze telefoon wordt doorgaans voor nog minder dan 1 euro per maand gebeld, er stond nog voldoende beltegoed op voor máánden bellen dus, en nu staan we ongewild "in de min".
Kunnen jullie iets voor me betekenen?
groetjes Kaaatje
icon

Beste antwoord door Jihane 11 May 2017, 16:42

Bekijk originele reactie

13 reacties

Klanten die een prepaid, maar ook een abonnement, aanvragen krijgen een mail met enkele gegevens zoals telefoonnummer. Daarin staat ook vermeld dat je bij Simyo altijd kan internetten, bundel of niet. Wil je dat niet dan kun je dit uitzetten op je MijnSimyo pagina - instellingen - netwerkinstellingen. Let op, niet via de app.
Dank je voor je antwoord. Ik heb het nu uitgezet.
Jammer dat ik deze optie niet via de app kon uitzetten, ik was echt in de veronderstelling dat het dus gewoon niet kon.
Een brutale vraag misschien, maar is er misschien een regeling of "noodpotje" voor dit soort gevallen?
Ik ging juist van een vast telefoon abonnement naar een prepaid kaart om (noodgedwongen) kosten te besparen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenen.
Groetjes Kaaatje
Ik ben net als jou klant, dus daar ga ik niet over. Iemand van Simyo, een moderator, zal dit topic oppakken. Doorgaans binnen 1 werkdag. Wel goed dat het gelukt is om internet van Simyo uit te zetten op netwerkniveau.
Ok.. dank je voor je snelle antwoord Ray.
Dan is mn "brutale vraag" er idd eentje voor de moderator. 😊
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Kaaatje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er geïnternet is terwijl je dat niet wilde! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarvan baalt. Zoals Ray aangeeft kun je altijd je internetoptie uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Dan weet je tenminste zeker dat er geen internet verbruikt kan worden, zelfs als 3G aan is gezet op de mobiele telefoon. Ik ben blij dat je dit hebt gedaan, want zo weet je tenminste dat het de volgende keer niet meer zal voorkomen.

Wat de kosten betreft: je had inderdaad een negatief saldo hierdoor. Dat is natuurlijk even schrikken! Met een Prepaid kun je een negatief saldo hebben, omdat we je altijd je activiteiten laten afmaken. Merk jij nu ook dat als je op Mijn Simyo kijkt, je een saldo ziet van € 0,-? Dat komt omdat wij € 13,53 hebben bijgevuld voor je :8 Speciaal voor jou! Jij kunt nu dus weer gewoon opwaarderen, en dan hoef je niet eerst dat negatieve saldo op te hogen. Je kunt nu weer met een schone lei beginnen. Én omdat je weet dat je niet meer kunt internetten met die aansluiting, zul je voortaan alleen kunnen bellen en sms'en ermee.

Ben je blij met die oplossing? Laat je 't ook weten als je een andere vraag hebt?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane, ja, ik ben blij met de oplossing. Hartstikke bedankt!
En Ray idd voor de goede uitleg waar deze instelling wél te wijzigen is.
Badge +7
Hoi Kaaatje,

Graag gedaan namens Jihane 🙂 Als we je weer ergens bij kunnen helpen, laat je dan weer een berichtje achter op het forum?

Groetjes,
Samantha
Gisteren een Samsung S5 in gebruik genomen. Vanalles omzetten van de oude smartphone naar de andere smartphone, en daarbij niet in de gate gehad dat het allemaal gebeurde via 3G. Boem €40 naar de knoppen.

Geen internet bundel, geen abbo met internet, en toch doet de 3G het als die niet uitgeschakeld is.

Nu heb ik de 3G uit zodat een onaangename verrassing uitblijft.

Voor andere lezers! Check uw smartphone of alle netwerk symbolen uitstaan. Alleen het wifi symbool mag aan, mits u op een gratis wifi netwerk zit.

Laat uw zuurverdiende centen niet vervliegen!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Emmer sop,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat er internet is verbruik zonder een bundel. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier erg van bent geschrokken. :(

Het is bij Simyo mogelijk om te internetten met én zonder internetbundel. Sommige klanten vragen geen internetbundel aan omdat ze heel sporadisch internet gebruiken buiten wifi om.

Op het moment dat je een abonnement bij ons afsluit, dan staat de optie 'Internet op je mobiel' standaard aan. In je welkomstmail informeren wij je hierover om kosten buiten je bundel te voorkomen. De optie kun je uitschakelen via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Doe je dit niet, dan rekenen wij 15 cent per MB buiten je bundel.

Laat je het mij weten als je hier meer vragen over hebt?

Hartelijke groet,
Asma
Beste Asma,

Ik heb bij instellingen op mijn simyo de internet in Nederland en buitenland nu uitgeschakeld

Ik was een paar weken geleden in Duitsland. Ik wilde even naar huis bellen in Nederland, en ja toen kon ik niet bellen omdat bellen in het buitenland uitstond. :@


Maar ik wil minstens 80% van de €41 terug hebben.
Wij spreken samen af @Asma dat als er buiten een bundel weer een hoog bedrag word verbruikt Simyo mij niet hoef terug te betalen. Dit is omdat ik nu op de hoogte ben over de instellingen en type bundels.

Een goede telekom provider regelt en onderhoud een goede relatie met klanten.

Ik hoop dat wij samen ter goede trouw verder kunnen.

Met vriendelijke groet,
Emmer sop.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Emmer sop,

Oh, dat is vervelend! :(

Op Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen kun je zelf alle gewenste instellingen uit- en aanzetten. Dit geldt ook voor de optie 'Bellen in en naar het buitenland'. Deze optie staat inmiddels aan. Wanneer je weer naar het buitenland gaat weet je zeker dat jij je simkaart kunt gebruiken.

Ik ben zeker bereid om je een eenmalige coulance aan te bieden. Het verbruik buiten je bundel zal ik hierom tegen een extra internetbundel (per maand) verrekenen. Dit betekent dat je € 5,- betaalt voor de extra internetbundel en hiermee komen de verbruikskosten buiten je bundel te vervallen.

Voor de maand mei heb ik de coulance voor je toegepast. Houd er rekening mee dat je de vergoeding pas zult zien wanneer je factuur online staat. Dit gebeurt rond half juni. :)

Ik zie dat je in april € 4,86 buiten je bundel hebt verbruikt. Dit verbruik valt lager uit dan de extra internetbundel. Om deze reden heb ik de coulance alleen voor mei toegepast. Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
@Asma.

Hartelijk dank voor coulance!

Het internet verbruik in April is met een vorige smartphone gedaan waarbij ik op de hoogte was van een verbinding doormiddel van 3G.
Met mijn huidige Samsung S5 dacht ik namelijk dat de telefoon op het wifi netwerk thuis ingeschakeld was, maar stond de verbinding 3G aan. Met de contacten overzetten, de whats app app installeren, en messenger gegevens overzetten gaat het dataverbruik op 3G heel hard.
Wat nou met een Samsung S5 is, is dat op die smartphone de functie zit om alle mogelijke verbindingen open te zetten om de downloadsnelheid te optimaliseren. Nou kan je die functie uitzetten, maar doordat de smartphone nieuw voor mij is had ik het niet snel door totdat ik het gigantische dataverbruik op mijn simyo zag.

Door de coulance van Simyo kan ik alleen maar zeggen dat ik graag klant wil blijven van Simyo, en Simyo zal aanbevelen bij kennissen, vrienden, collega's, en familie.

Top!

mvg, Emmer sop 👍🏻
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Emmer Sop,

Goed om te zien dat je tevreden bent met deze oplossing en daardoor ook klant van ons wilt blijven 🙂 We houden je natuurlijk graag bij ons maar dan wel tevreden! Graag gedaan namens Asma.

Heel slim om je telefoon verder even uit te vogelen zodat je dit soort verrassingen voortaan kunt voorkomen. Mocht je nog een vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer