.

Beantwoord

Buiten de databundel op helft van de maand

  • 17 April 2014
  • 7 reacties
  • 739 Bekeken

Hallo, 
Ik ben nog nooit buiten mijn bundel gegaan de afgelopen 2 jaar. En zie nu dat ik op 17 april voor 50 € buiten de bundel zit.
Hoe kan dit??????
icon

Beste antwoord door Dries 18 April 2014, 15:50

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi LucasW.

Dat is niet zo te beantwoorden.
Had je eerst een basic telefoon met alleen bel/sms mogelijkheid
Heb je nu een smartphone?
Staat bij mijn simyo, instellingen en simkaart, internet aan?
Staat op je telefoon mobiele netwerken ingeschakeld....
Dus verbruik je sindsdien meer mb? 

Je vraag is enigzins summier......
Heeft dit jou geholpen?

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Lucasw,

Welkom op het forum :)

Je omschrijving is inderdaad niet heel alles omvattend, dus heb ik even naar je aansluiting gekeken. Je hebt gister op 17-04-2014 ineens heel veel data verbruikt. Ik weet niet wat je hebt gedaan, want dat kunnen wij wegens de wet bescherming privégegevens niet zien. Als je inlogt op Mijn Simyo kun je zien dat je gister in totaal 457 MB buiten je bundel hebt verbruikt. Misschien een update van je telefoon?

Ik begrijp dat je dit niet expres hebt gedaan en inderdaad, je gaat nooit over je databundel. Ik bied je daarom graag een eenmalige coulance aan 🙂 In totaal heb je 657 MB verbruikt (ook 200 MB van je databundel). Als ik dat tegen een hogere databundel verreken, dan is dat de 1000 MB bundel van € 10,-. Je hebt zelf al de MB bundel van 200 MB voor € 5,- betaald, het verschil tussen deze bundels is € 5,- en zal ik extra voor je in rekening nemen. De buiten bundel kosten van € 68,54 scheld ik voor je kwijt.

Let er wel op dat je nog steeds over je databundel van 200 MB zit. Je hebt de optie 'internet op je mobiel' al uitgezet op Mijn Simyo. Dat is goed, want nu kun je geen data meer verbruiken. Op 01-05-2014 kun je de optie weer aan zetten. Ook wil ik je graag op dit artikel wijzen. Er staan tips omschreven hoe je nooit meer over je databundel gaat :)

Ben je zo tevreden met de aangeboden oplossing? Voor vragen of opmerkingen weet je ons te vinden 🙂
Badge +1
Wow, wat een service. Sorry voor het off-topic gaan!
Badge
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, sinds gister avond ben ik gedeblokkeerd, in de ochtend is er blijkbaar10 keer een upload geweest op mijn toestel a 8,85 euro.
Ik heb nu een internet verbruik buiten de bundel staan van 86 euro, dat is even schrikken zeg. Dat terwijl ik 1000 mb tot mijn beschikking heb.
Ik heb als de bliksem het geld overgemaakt aan simyo om mijn nummer zo te laten deblokkeren. Maar dat zal niet eerder dan dinsdag 22 april worden, gezien de paasdagen.
Ik baal hier enorm van, bij mijn oude provider kom ik een plafond instellen. Mijn dochter zit ook bij Simyo, ze gaat af en toe iets over het mb verbruik heen.  Ik heb snel de mobiele gegevens uitgezet, om zo de schade verder te beperken. Ik heb per mail een aanvraag gedaan wat het kost om mijn 2 contracten vroegtijdig af te kopen. Wij zijn nu 8 maanden klant bij Simyo.
Ik ga toch verder speuren in de mobiele abonnementen aanbieders en hun voorwaarden.
groet Francis
Reputatie 2
Badge +6
Hoi FrancisKH,

Welkom op het forum :)

Ik snap dat je geschrokken bent van het bedrag en geef je graag meer uitleg. Wat echter niet helemaal de bedoeling is, is dat je dezelfde vraag meerdere keren op het forum stelt. Je hebt hier, hier en hier dezelfde vraag gesteld. Ik zal deze topics sluiten en je vraag in dit topic beantwoorden :)

Op 18-04-2014 heb je heel veel data verbruikt. Zo veel dat je voor € 86,54 buiten je bundel bent gekomen. Je hebt ook een e-mail gestuurd met een betaalbewijs. We snappen dat je niet expres zo veel data buiten je bundel hebt gebruikt, we hebben hier ook een coulance regeling voor. Het bedrag dat je hebt overgemaakt van € 86,54 gaan we terugstorten op je rekening. Je hebt in totaal 577 MB buiten je bundel gebruikt. Omdat je al een 1000 MB bundel hebt, is dat in totaal 1577 MB. Deze verreken ik tegen de 2500 MB bundel van €17,50. Je hebt al €10,- betaald voor de 1000 MB bundel. Ik breng dus een extra €7,50 bij je in rekening en scheld het bedrag van € 86,54 kwijt. Op de factuur van april kun je dit controleren.

Let op: Dit is wel een eenmalige coulance!

Let er dus op dat de optie 'internet op je mobiel' nog aan staat en dat alles wat je nu aan data verbruikt, buiten de bundel kosten met zich meebrengt. Ik raad je daarom aan om de optie op Mijn Simy uit te zetten. Op 01-05-2014 kun je weer de optie aan zetten. Op deze blog geven wij tips hoe je een hoog dataverbruik voorkomt.

Ik hoop dat ik je zo goed heb geholpen en dat je misschien nog wel even klant bij ons wil blijven? 🙂 Als je nog ergens vragen of opmerkingen over hebt, dan horen we dat graag!
Badge
Hallo  Dries,

Bedankt voor je mail, hier ben ik erg blij mee.
Ik heb direct mijn apps bij instellingen aangepast. En mijn bundel verhoogd.
Bij mijn dochter precies hetzelfde verhaal deze maand en de afgelopen maand, veel hogere kosten.
Ik vind het zo raar, we hebben dit niet eerder zo hoog gehad.

Wil je dit nog voor mij nakijken, mijn andere aansluiting?
Tot hoe lang blijf ik nog geblokkeerd staan?

groet Francis


QUOTE]Hoi FrancisKH,

Welkom op het forum :)

Ik snap dat je geschrokken bent van het bedrag en geef je graag meer uitleg. Wat echter niet helemaal de bedoeling is, is dat je dezelfde vraag meerdere keren op het forum stelt. Je hebt hier, hier en hier dezelfde vraag gesteld. Ik zal deze topics sluiten en je vraag in dit topic beantwoorden :)

Op 18-04-2014 heb je heel veel data verbruikt. Zo veel dat je voor € 86,54 buiten je bundel bent gekomen. Je hebt ook een e-mail gestuurd met een betaalbewijs. We snappen dat je niet expres zo veel data buiten je bundel hebt gebruikt, we hebben hier ook een coulance regeling voor. Het bedrag dat je hebt overgemaakt van € 86,54 gaan we terugstorten op je rekening. Je hebt in totaal 577 MB buiten je bundel gebruikt. Omdat je al een 1000 MB bundel hebt, is dat in totaal 1577 MB. Deze verreken ik tegen de 2500 MB bundel van €17,50. Je hebt al €10,- betaald voor de 1000 MB bundel. Ik breng dus een extra €7,50 bij je in rekening en scheld het bedrag van € 86,54 kwijt. Op de factuur van april kun je dit controleren.

Let op: Dit is wel een eenmalige coulance!

Let er dus op dat de optie 'internet op je mobiel' nog aan staat en dat alles wat je nu aan data verbruikt, buiten de bundel kosten met zich meebrengt. Ik raad je daarom aan om de optie op Mijn Simy uit te zetten. Op 01-05-2014 kun je weer de optie aan zetten. Op deze blog geven wij tips hoe je een hoog dataverbruik voorkomt.

Ik hoop dat ik je zo goed heb geholpen en dat je misschien nog wel even klant bij ons wil blijven? 🙂 Als je nog ergens vragen of opmerkingen over hebt, dan horen we dat graag!
[/quote]
Reputatie 2
Badge +6
Hallo  Dries,

Bedankt voor je mail, hier ben ik erg blij mee.
Ik heb direct mijn apps bij instellingen aangepast. En mijn bundel verhoogd.
Bij mijn dochter precies hetzelfde verhaal deze maand en de afgelopen maand, veel hogere kosten.
Ik vind het zo raar, we hebben dit niet eerder zo hoog gehad.

Wil je dit nog voor mij nakijken, mijn andere aansluiting?
Tot hoe lang blijf ik nog geblokkeerd staan?

groet Francis


Hoi FrancisKH,

Heel fijn dat je blij bent met de aangeboden coulance 🙂 Ik zie dat je inderdaad de optie voor internet uit hebt gezet, dat is heel goed. Op 01-05-2014 kun je die weer aan zetten. Je nieuwe, verhoogde bundel gaat dan in :)

Ik heb je simkaart gedeblokkeerd, als je je telefoon uit/aan zet kun je weer bellen en gebeld worden. Als je mij het andere telefoonnummer in een privébericht stuurt, dan kan ik dat even voor je nakijken. Ik wijs je graag nogmaals op deze blog van onze website. Hierin omschrijven wij tips over dataverbruik en hoe je nooit meer je datalimiet gaat :)

Het overgemaakte bedrag van €86,54 staat trouwens over enkele dagen weer op je rekening 🙂

Reageer