.

Beantwoord

te hoge factuur na 1 x buiten mijn bundel

  • 18 April 2014
  • 5 reacties
  • 451 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo.simyo

Ik heb net mijn factuur binnen gekregen normaal betaal ik 24 euro per maand 300 bel.minuten en 1000mb internet.

Normaal.krijg ik altijd netjes een berichtje dat ik bijna buiten mijn bundel ben zo nu bleek dat ik snachts een x buiten me bundel ben geweest en kreeg ik smorgens een berichtje dat ik er buiten ben zodra ik dat zag heb ik mijn 3g internet uit gezet op.mijn telefoon.

En nu krijg ik vervolgens een factuur van 176 euro door die ene nacht dat ik er buiten ben ik.vind dit niet normaal en ben echt kwaad hoe kan ik in 1x zoveel.moet betalen dat is voor.mij in 1 x 7 maand
Dat ik van 1 x 1 avond zoveel moet betalen dit noem ik gewoon oplichting en veelste duren kosten zodra je buiten je bundel zit.
Ik hoop dat jullie dit eens na gaan kijken en hier wat aan doen!
icon

Beste antwoord door Kim 19 April 2014, 21:03

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi terry,

Vervelend dat je met zo'n hoge factuur bent geconfronteerd :(

Ik heb even naar je dataverbruik gekeken in maart en zie dat je in de nacht van 26-3 vanaf 0.00 t/m 08.37 uur zo'n 1400MB hebt verbruikt. Die nacht hebben we je gewaarschuwd dat je de 50% van je internetbundel was gepasseerd en in de ochtend dat je de 100% was gepasseerd.
Helaas kan die waarschuwing te laat komen, wanneer je in een korte periode van tijd heel veel verbruikt, omdat wij namelijk verbruik met een vertraging van het netwerk binnenkrijgen :(

Omdat ik natuurlijk begrijp dat dit niet je bedoeling is geweest, wil ik je hier eenmalig in tegemoetkomen.
Wat ik voor je ga doen, is dat ik de verbruikskosten door internet à €152,34 tegen de 2500 Internetbundel verreken, oftewel je hoeft die €152,34 niet te betalen, in plaats daarvan breng ik €10 in rekening, dit is het verschil tussen de 2500 Internetbundel (€25) en de 1000 Internetbundel (€15) die je nu hebt.

Wel wil ik je aanraden hier in de toekomst rekening mee te houden dat wij verbruik met een vertraging binnenkrijgen en bijv. een datacounter app op je telefoon te installeren, zodat je zelf beter in de gaten kan houden wat er gebeurt qua dataverbruik op je telefoon. Want ja, het is inderdaad helaas zo, dat wanneer je buiten je bundel internet gebruikt, je €0,15 per MB betaalt en dat kan dan hoog oplopen :(

Daarnaast geef je in je bericht aan dat je, nadat je de 100% waarschuwing had gehad, 3G op je telefoon had uitgezet.
Nu is er daarna wel nog verbinding gemaakt met mobiel internet, dus ik raad je aan om, wanneer je echt mobiel internet uit wil zetten, dit via Mijn Simyo uit te zetten, dan weet je 100% zeker dat je telefoon geen verbinding meer kan maken met mobiel internet.

Tot slot, wil ik je aanraden ook hier een kijkje te nemen voor meer tips om niet meer buiten je internetbundel te komen :)

Ben je tevreden met deze oplossing?
Badge
Hallo Kim,
Ik heb precies hetzelfde, echter ik krijg geen reactie.
Wil je eens kijken bij mij gegevens, het is echt absurd,
Groet Francis
Hallo, ik zou graag willen weten waarom de buiten bundel tarieven maar liefst 10 keer zo hoog zijn. Dit kan toch niet in overeenstemming zijn met de echte kosten! Wie verzint zo iets? Ik vraag me echt af wat de reden hiervoor is. Tot nu toe kan ik alleen iets heel onaardigs bedenken.
Daar ben ik zeker tevreden mee! Scheelt.me weer een hartverzakking ik zou zorgen dat dit niet meer gebeurt

Bedankt mvg vd molen
Reputatie 2
Badge +6
Hoi FrancisKH,

Je hebt ook hier je vraag gesteld. Zoals ik al eerder heb aangegeven is dat niet helemaal de bedoeling 😉 Als je wilt reageren dan kan dat in het doorverwezen topic. Overigens is het zo dat het ongeveer één werkdag duurt voordat je antwoord op je vraag krijgt via het forum. Met dit lange paasweekend achter de rug, kan dit dus iets langer dan normaal zijn.


Hoi B.jonkers,

Welkom op het forum :)

Simyo is een online provider waarbij de klant de baas is. Wij hebben heel goedkope abonnementskosten. Als je goed je bundel afstemt op je gebruik dan kun je voor weinig geld bellen en internetten met hoge kwaliteit. Juist om deze reden, zijn de buiten bundel tarieven wat hoger. Op onze tarievenpagina kun je alle tarieven nalezen.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?


Hoi terry,

Fijn dat je tevreden bent 🙂 Op deze blog vind je nog een paar tips hoe je een hoog dataverbruik voorkomt!

Reageer