Ik gebruik een TP router met simkaart om verbinding te krijgen met internet. Voorheen gebruikte ik een D-link router voor dezelfde functie. Als de router is ingeschakeld en verbinding heeft met internet zien we plotseling een extreem hoog verbruik wat verwerkt wordt in blokken van 59mb. Waarom 59Mb begrijpen we maar we zijn op zoek waar de date vandaan komt of beter waarom het gegenereerd wordt. Het gebeurt namelijk ook als er geen apparaten met de router zijn verbonden. Wifi staat uit en geen kabel aangesloten. Dus de router doet iets dat voor het verbruik zorgt. Beide routers hebben hetzelfde probleem, het vervangen van de D-link voor de TP router heeft geen zin gehad. We weten dat de verbinding met de provider slecht is en er wel 3 of 4 G verbinding is maar geen internet. Dat merken we ook op onze telefoons. Vandaag weer proberen te achterhalen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Helaas was mijn tijdelijk onbeperkt abonnement verlopen en had ik hem niet op tijd weer geactiveerd. Inmiddels weer voor 1 maand verlengt. Gelijk meer dan €100 kosten. We zitten in Spanje en Internet is hier alleen mogelijk via een simkaart. Overigens maakt het geen verschil met welke provider ik verbinding maak, naast mijn Simyo kaart heb ik ook een Spaanse kaart en daar gebeurt precies hetzelfde. De routers doen iets wat door de providers gezien wordt als data verzenden.
Mag simyo in mijn data kijken als ik daar toestemming voor geef, het is denk ik de enige manier om erachter te komen wat hier gebeurt. Ik wil namelijk met een bedraad apparaat verbinding maken met Internet en dat lukt niet met een hotspot via de telefoon.