Skip to main content
Beantwoord

Kosten buiten bundel blijven oplopen binnenland

• May 31, 2026
  • 4 reacties
  • 22 Bekeken

Hallo,

Mijn vriend moest zijn telefoon herinstalleren en had daarvoor een sms code nodig, dus we hebben zijn simkaart in mijn telefoon gedaan en zo de sms gekregen. Daarna wisselde we het weer om en ongeveer een uur later krijg ik een mailtje dat mijn nummer geblokkeerd is en dat ik hoge kosten heb (op dat moment 430 euro). Hierna heb ik alles uitgezet en ben ik zonder op mijn telefoon te zitten naar huis gegaan. Thuis aangekomen kijk ik weer en zie ik dat het is opgelopen tot 1200 euro. 

Ook vind ik het absurd dat ik zo laat een melding kreeg en dat dat niet op bijvoorbeeld max 100 euro is stopgezet. Ik ga ervan uit dat dit een of andere fout is want dit kan natuurlijk niet. Dit is namelijk ook allemaal gewoon in Nederland.

Ik ben benieuwd wat hier aan gedaan kan worden.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Anne Versluis,
.
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je zo’n hoge rekening hebt gekregen en dat je er pas later op de hoogte was.

Wij sturen altijd als eerst een waarschuwings-sms bij 80% verbruik van je internetbundel en nogmaals bij 100%. Als je door blijft internetten, betaal je € 0,15 per MB. Dat kan vanaf dat moment heel snel kan oplopen, vooral als het om updates of downloads gaat. Pas wanneer wij het nummer hebben geblokkeerd, krijg je een e-mail over hoogverbruik.

Het verbruik bij ons, is het verbruik van je simkaart en niet van je telefoon zelf (tenzij je simkaart er ook in zit). Waar had je je eigen simkaart in gezet nadat je het eruit had gehaald? Was dat in zijn telefoon? Dan is het verbruik van jou bundel afgegaan.

Ik zoek graag uit wat er mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag met je mee.

Groetjes,
Shaniqua

4 reacties

JanD
  • May 31, 2026

Beste ​@Anne Versluis zet meteen dataplafond aan, dat gaat dan meteen morgen, 1 juni,  in, om dit soort kosten in de toekomst te voorkomen.

Op app-niveau kun je binnen je telefoon precies zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

• auteur
  • Beginner
  • May 31, 2026

Bedankt voor de reactie

Toch vind ik dit niet normaal. Het was namelijk ook in een tijdslot van een half uur. €1200 euro in een half uur kan niet kloppen. Al helemaal niet omdat ik niet op mijn telefoon zat. 

Ik heb het dataplafond niet geïnstalleerd, omdat ik nooit mijn data opmaak en omdat ik het al raar vind dat je ervoor moet betalen en niet gewoon een basis iets is (oke het is maar 0,50, maar als ik mijn data toch nooit opmaak zag ik niet in dat dit nodig was). Als student is dit niet te betalen dus ik ga morgen Simyo bellen en ben benieuwd wat ze ervan maken, want ik ga het echt niet betalen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 1, 2026

Bedankt voor de reactie

Toch vind ik dit niet normaal.

Simyo vindt dit verdienmodel wel normaal. De meeste klanten zijn het daar niet mee eens.

Het was namelijk ook in een tijdslot van een half uur. €1200 euro in een half uur kan niet kloppen. Al helemaal niet omdat ik niet op mijn telefoon zat. 

Technisch gezien kan het, helaas, wel kloppen. De max snelheid is ongeveer 35 MB/s, wat buitenbundel 5,25 euro per seconde zou kosten.

Welkom bij Simyo..

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • June 1, 2026

Hoi ​@Anne Versluis,
.
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je zo’n hoge rekening hebt gekregen en dat je er pas later op de hoogte was.

Wij sturen altijd als eerst een waarschuwings-sms bij 80% verbruik van je internetbundel en nogmaals bij 100%. Als je door blijft internetten, betaal je € 0,15 per MB. Dat kan vanaf dat moment heel snel kan oplopen, vooral als het om updates of downloads gaat. Pas wanneer wij het nummer hebben geblokkeerd, krijg je een e-mail over hoogverbruik.

Het verbruik bij ons, is het verbruik van je simkaart en niet van je telefoon zelf (tenzij je simkaart er ook in zit). Waar had je je eigen simkaart in gezet nadat je het eruit had gehaald? Was dat in zijn telefoon? Dan is het verbruik van jou bundel afgegaan.

Ik zoek graag uit wat er mis is gegaan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag met je mee.

Groetjes,
Shaniqua