.

Beantwoord

Kan ik mijn internetbundel aan zetten en weer uitzetten na mijn vakantie?


Reputatie 1
Badge

Hallo, mijn man heeft nu geen internetbundel van Simyo, hij gebruikt meestal wifi. Kan hij voor 1 maand i.v.m. vakantie een bundel nemen en daarna terug naar geen internet? En hoeveel dagen voor het begin van de maand kun je de bundel aanpassen? Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 June 2021, 07:10

Bekijk originele reactie

12 reacties

Hallo @Motortje7 

Dat kan zeker. Wanneer hij nog geen internetbundel heeft dan gaat deze bij bestelling direct in naar ratio bij bijvoorbeeld midden in de maand en de kosten zijn dan ook naar ratio.

HIER vind u meer informatie.  En voor de zekerheid internetbundel kan gebruikt worden in Nederland en zone 1 landen. (https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-wijzig-ik-mijn-bundel-297

Laat u even weten of alles zo duidelijk is voor u?

 

Fijne dag nog. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vul aan dat je je bundels voor de volgende maand tot de laatste dag van de maand kunt aanpassen. Dit kun je echter maar 1 maal per maand doen.

Als je een databundel aanschaft, terwijl je nog geen databundel, dat telt dat niet als wijziging. Je kunt een databundel dus bijvoorbeeld op 5 juli aanzetten en 6 juli weer uitzetten, zodat je 5 juli t/m 31 juli de databundel hebt.

Reputatie 7
Badge +6

Hi Motortje7, 

 

Welkom op het Simyo Forum. 

 

Zo te zien hebben Friesian en Groentjuh je goed geholpen, bedankt Friesian en Groentjuh. :) Als ik 2 antwoorden kon selecteren als ‘Best Answer’, had ik dat in dit geval gedaan!

 

Vergeet uw man ook niet te vertellen dat hij de instelling aanzet in Mijn Simyo die internetten mogelijk maakt. Dit kan hij doen door in te loggen op Mijn Simyo en te gaan naar Instellingen > Bellen en Internetten > Internet in Nederland en/of Internet in het buitenland. Daarnaast moeten de mobiele gegevens ook aan staan in de telefoon, dit is meestal te vinden bij Instellingen en dan Mobiel Netwerk, maar dat is afhankelijk van de telefoon. Het is verstandig dit ook weer uit te schakelen zodra er geen internetbundel meer aan staat op de aansluiting of als deze op is. 

Mocht je nog andere vragen hebben laat het gerust weten! 

Groetjes, 
Tessanne 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor jullie hulp zover. Er is me nog 1 ding niet helemaal duidelijk. Als mijn man in zijn instellingen internet aanzet, hoeft hij dan geen bundel te nemen voor 1 maand? Ik weet niet of er nog prijsverschil per MB zit als je gewoon internet aanzet en gebruikt, of dat je een (tijdelijke) bundel van bv 1000MB neemt en deze weer weg laat na die maand.

Een bundel voor een maand is zeer zeker aan te raden. Want zonder bundel kost het 15 cent per MB en dan kan het internet behoorlijk aan de prijzige kant zitten.

Voor het einde van de lopende maand zet je hem weer op 0 en dan ook niet vergeten de instellingen aan te passen.

Reputatie 1
Badge

Ik heb voor de zekerheid toch maar een bundel van 1000MB voor hem genomen. Omdat ik vanavond wat laat was met mijn vraag en het morgen 1 juli is, kon ik geen antwoord van jullie meer verwachten.Dus heeft hij dan toch internet. Hopelijk kan ik voor augustus zijn bundel dan weer stop zetten.

Kunt u nog even vermelden welke telefoon jullie gebruiken, merk en type? 

Reputatie 1
Badge

Hij heeft een Samsung Galaxy A20 2019. Moet ik nog iets instellen of gaat dat vanzelf?

Hij heeft een Samsung Galaxy A20 2019. Moet ik nog iets instellen of gaat dat vanzelf?

Deze link is van de A20e. Menu's zullen vast overeenkomen. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-a20e-dual-sim-sm-a202f/topic/internet/handmatig-instellen/1

Hiermee kun je controleren of het toestel juist is ingesteld en eventueel aanpassingen maken.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Motortje7, 

Het lijkt erop dat het toevoegen van de internetbundel goed is gegaan voor het telefoonnummer eindigend op 360. 

Als je dit internetbundel wilt stopzetten per 1 augustus, dan kun je die wijziging nu al doorgeven via Mijn Simyo. 

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover, of als we je ergens anders mee kunnen helpen? 😊

Groetjes, 
Bas

Reputatie 1
Badge

@Ray, ik ben de instellingen nagegaan en volgens mij stond het er al automatisch in. Hij kon al Whatsappen van afstand dus ik denk dat het goed is.

Iedereen bedankt voor de reacties en informatie.

groetjes

Reputatie 7
Badge +6

Goed om te lezen motortje7! Mocht je in de toekomst nog een vraag hebben dan zien we je graag terug op het forum! :)

Reageer