.

Wist-je-dat'jes



Toon eerste bericht

416 reacties

Reputatie 7
Badge +9


Leuk telefonie feitje:

Wist je dat meer dan 50% van de wereldbevolking nooit een telefoongesprek heeft gehouden?


Wist je dat een behoorlijk deel van die andere 50% dat ruimschoots compenseert door praktisch de hele dag op hun mobiel te loeren. :8
Reputatie 7
Badge +10
Wist je dat Angela echt genoeg heeft aan haar tas en geen grotere nodig heeft 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat Britten gemiddeld drie keer per dag behoefte hebben om geknuffeld te worden. In Aberystwyth in Wales is de behoefte aan een knuffel het grootst. Mij zijn geen gegevens bekend voor Nederland.

http://www.scotsman.com/sponsored?mvi=9680b63bcba141f397b346fe70075286
Wist je dat er paarden zijn die gemolken worden?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Paardenmelk
Reputatie 7
Badge +9
Op verschillende plaatsen in België, o.a. Stekene, zie ik regelmatig paardenmelk te koop staan.

Paardenzeik is overal te koop.....

Wist je dat Angela echt genoeg heeft aan haar tas en geen grotere nodig heeft ;)
Wist je dat de tas een grotere Angela nodig heeft ?:D


Wist je dat de kans dat Angela dit weetje niet had zien aankomen 50% is ? 🆒:D

Wist je dat dialecten per dorp kunnen verschillen ?
Reputatie 7
Badge +9
Dat weet ik Friesian.... :)

Hier op Walcheren kunnen de mensen uit Arnemuiden en Westkapelle elkaar niet verstaan (in dialect).

Gelukkig kennen ze het Nederlands ook nog 😃
Reputatie 5
Badge +8
Dag allen!

Beter laat dan nooit, mijn eerste reactie in dit erg leuke topic.

Met aankomende zondag in gedachten, wisten jullie dat er jaarlijks in februari de meeste condooms worden verkocht en in maart de meeste zwangerschapstesten?

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +10
Deze kwam ik laatst tegen:

Wist je dat het officiële record 'wakker blijven' staat op elf dagen!
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat:

Nederlanders echte luilakken zijn
De gemiddelde Nederlander gaat om 6 minuten voor half 12 naar bed en staat om 18 minuten over 7 weer op. Dit betekent dat we gemiddeld 7 uur en 54 minuten per etmaal in bed doorbrengen. Daarmee zijn we zo’n beetje de langste slapers ter wereld.
Reputatie 6
Badge +10
Dit betekent dat we gemiddeld 7 uur en 54 minuten per etmaal in bed doorbrengen. Daarmee zijn we zo’n beetje de langste slapers ter wereld.

Ik haal dit gemiddelde toch wel flink omhoog, waarvoor excuses 😉.

Ik vond deze wel mooi:



We hebben gewoon predators in onze eigen achtertuin 😉
Reputatie 7
Badge +9
In 2012 werden wereldwijd 437.000 mensen vermoord, wat zijn dieren toch lief voor de mens.
Wist je dat je moet oppassen voor Friesian?



😛
Reputatie 6
Badge +10
In 2012 werden wereldwijd 437.000 mensen vermoord, wat zijn dieren toch lief voor de mens.
Als we dit nou eens omdraaien en de bio-industrie meerekenen, haha 😉.


Wist je dat je moet oppassen voor Friesian?



:P

Bedankt voor de reminder Friesian 😉 Dodelijke vent ben je!
Reputatie 7
Badge +9
Nog een paar weetjes:

Een woestijn bestaat maar voor 20% uit zand, de rest bestaat uit rotsen, puin, grind en stof.

Het eerste echtpaar wat samen in bed op televisie werd vertoond, was Fred en Wilma van The Flinstones.

Honing is het enige voedsel wat niet kan bederven.

Het welbekende spel Tetris is in 14 dagen ontwikkeld.

Iedere koning in een kaartspel vertegenwoordigt een koning uit de geschiedenis. De harten koning is Karel de Grote, de schoppen koning is koning David, de klaver koning is Alexander de Grote en de ruiten koning is Julius Caesar.

De sport golf dankt zijn naam aan de zin ‘Gentleman Only, Ladies Forbidden.’

Iets wat sterker is dan beton? Onze eigen botten.
Reputatie 5
Badge +9
Hi all,

Wist je dat.. er boeken bestaan waarbij twee maanden na aanschaf de inkt verdwijnt? :?



'Het boek dat niet kan wachten' is het eerste werk dat met speciale inkt is gedrukt.
De Argentijnse uitgever probeert te stimuleren dat men sneller en meer gaat lezen.

Zodra iemand de verhalenbundel van Latijns-Amerikaanse schrijvers uitpakt, begint de inkt op te lossen. Het proces duurt ongeveer twee maanden en dan is alle tekst verdwenen. Het boek is vacuüm verpakt, want het speciale inktmengsel (van alcohol, water, natriumhydroxine en fenolftaleïne) lost langzaam maar zeker op als het in aanraking komt met lucht.

Volgens de uitgever uit Argentinië is sneller lezen 'trainbaar' en is deze inkt een duwtje in de rug om het boek eerder uit te hebben. Uiteindelijk zullen mensen daardoor ook meer gaan lezen.


Ik ga nu maar even verder met lezen :P

Groetjes, Caspar
Wist je dat er een handig ezelsbruggetje bestaat om te onthouden wat de draagtijd van een schaap is?.

😃
Reputatie 7
Badge +9
Schapenbruggetje dus? 😃
Schaapbruggetje, franswon. 😃
Reputatie 7
Badge +9
Schaapsbruggetje dan Friesian 🙂
Wist je dat franswon vanmorgen al heeeeel errug vroeg naast zijn bed stond? Klaarwakker. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Wist je dat franswon ook vanuit zijn bed op het forum kan schrijven? 🙂
Wist je dat franswon ook vanuit zijn bed op het forum kan schrijven? :)

Ja, je schreef het zojuist 😛
Wist je dat franswon heel erg vaak heeft gevlogen? Wist je dat franswon daarom een luchtbed heeft?

🙂

Reageer