.

Wil je nog Facebook gebruiken of verwijderen of deactiveren van je account?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Facebook staat nogal in de publiciteit en niet onverdeeld positief. Ik gebruikte het al amper heb en had altijd al grote bedenkingen tegen, niet alleen die Social media.

Jij bent het product !

Mensen gebruiken het - maar ook mensen gebruiken het niet.

Gebruik je Facebook? Gebruik je het veel?

Als gevolg van de media-aandacht de laatste tijd.....

Nu ben ik benieuwd, kijk je nu kritischer?
Verwijder of - deactiveren of - of ga je Facebook en dergelijke blijven gebruiken?

Wat doe je met Facebook?


18 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Kan geen van de drie antwoorden invullen, ik ben nl. al zo'n 3 jaar weg bij Facebook en bevalt me prima. Voelde mij er niet thuis, gevoel van onveiligheid en oubollige site.
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik het nog steeds, de Messenger functie hoofdzakelijk, ook volg ik sommige groepen. Ik ben wel voorzichtig met het delen van gegevens.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Friesian,

Leuk en relevant topic! 🙂 Persoonlijk blijf ik op Facebook. Ik vind de Events-functie erg handig om te weten wanneer er interessante lezingen of leuke feesten zijn. Ook kan ik zo makkelijk vrienden uitnodigen en vice versa. Als zo'n Event-functie ergens anders ook opduikt, dan zou ik het prima vinden om Facebook voor mezelf op te doeken.

Andere opties, zoals het delen van foto's of het chatten met mijn vrienden, doe ik eigenlijk al via andere kanalen. Niet nodig dus!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +5
Hallo allemaal,

Ook ik blijf actief op Facebook. Ik gebruik zowel de Chat- als de Events-functie erg vaak. Daarnaast beheer ik een aantal pagina's en groepen, dit is niet mogelijk zonder Facebook account.

Groetjes,
Niels
Reputatie 5
Badge +2
Mij hebben ze nooit tot fakebook toegelaten, dus das makkelijk zat.
Hier in China hebben we Nonobook, daar zit helemaal niemand op en dus is het er vaak erg rustig.
@L.Rozewater zitten jullie in China wel op een stoel? 😁
Reputatie 7
Badge +10
Ook ik blijf Facebook gebruiken. Ik ben altijd wel voorzichtig met wat ik plaats en heb eigenlijk altijd vanaf het begin goed op de privacy instellingen gelet. Natuurlijk weet ik dat er bepaalde gegevens gedeeld worden. Ik denk niet dat je hier onderuit kunt als je gebruik maakt van een dergelijk platform.

In dat geval zou ik ook moeten stoppen met Instagram en alle andere online activiteiten. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Alleen de besloten gedeelten van het forum dan nog?
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan overigens niet stemmen in deze poll. Het antwoord: "Ik heb geen Facebook" is er niet. Ja ja, ik weet het. Het is ongelofelijk dat iemand GEEN Facebook heeft, maar ik heb het echt niet.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Friesian,

Leuk en relevant topic! 🙂 Persoonlijk blijf ik op Facebook. Ik vind de Events-functie erg handig om te weten wanneer er interessante lezingen of leuke feesten zijn. Ook kan ik zo makkelijk vrienden uitnodigen en vice versa. Als zo'n Event-functie ergens anders ook opduikt, dan zou ik het prima vinden om Facebook voor mezelf op te doeken.

Andere opties, zoals het delen van foto's of het chatten met mijn vrienden, doe ik eigenlijk al via andere kanalen. Niet nodig dus!

Groetjes,
Jihane


Zo denk ik er dus ook over! Voor mij is het een tool, niets meer en niets minder.

Groentjuh, wees er maar blij mee. Behalve de privacy-inbreuk levert het ook een hoop spam van Facebook zelf op. Bah!
Reputatie 4
Badge +7
Ach.......zijn bij Google je gegevens wel veilig? Of....nou ja......de beveiliging, zoals Kaspersky?
@Renoster leuk je ook weer binnen zien te denderen bij de oranje jongens en meisjes naast de blauwe smurfen en smurfinnen.😉

Je gegevens zijn bij Google net zo veilig als bij Facebook.

Daar gaat het niet om in dit topic. Nu we toch off topic bezig zijn, bedoel je dat je Kaspersky of een andere AV op je telefoon staat?
Reputatie 4
Badge +7
@Friesian
Het gaat me wel om facebook, maar ik bedoel ermee dat het niet alleen facebook is waar je gegevens onveilig zijn, daarom denk ik dat het van belang is dat de privé gegevens ook weer niet al te privé moeten zijn. Ja ik heb idd de Russische spion op m'n telefoon en ook op m'n laptop. Omdat (en dat vindt ik persoonlijk) dat een van de beste beveiligingssoftware is. Groeten vanuit het verre Kampen, en nu even wat rhinospray gebruiken want ik heb een heftige hooikoorts. 😀
Daarom - ik zei ook niet voor niets. Bij Google zijn je gegevens met zo veilig als bij Facebook.🤔
Reputatie 6
Badge +5
Hi Renoster en Friesian,

Ik was niet bekend met Kaspersky en ben dus wat rond gaan zoeken. Ik kwam toen onder andere tegen dat Facebook sinds begin dit jaar de virusscanner in kwestie niet meer aanbeveelt. Overigens heeft Kaspersky nog wel een Facebookpagina die te liken valt ;)

Groetjes,
Niels
Reputatie 4
Badge +7
Ok Niels, duzzz......Facebook ook al. Over 2 maanden verloopt mijn licentie van Kaspersky en overweeg een andere beveiliging te kiezen. Ik sta in dubio of het nou Eset of F-Secure wordt. Sommigen hebben me W.defender aangeraden, echter die vertrouw ik niet. Maar om op F.book terug te komen, ja daar blijf ik gewoon mee doorgaan, je moet sws altijd alert blijven op Internet. R
Reputatie 6
Badge +4
Zou gewoon kiezen voor F-Secure van xs4all. Prima beveiliging en provider.
Reputatie 6
Badge +4
Zou gewoon kiezen voor F-Secure van xs4all. Prima beveiliging en provider.

Kijk daar heb je een concrete suggestie van Frida! 😉 Kaspersky heb ik zelf trouwens nooit gebruikt, maar wel de kosteloze oplossingen zoals Comodo en Iobit.

Je hebt nog een paar maanden, maar heb je jouw keuze al gemaakt Renoster?

Groetjes,
Thomas

Reageer