.

Welke telefoon gebruiken jullie?

  • 19 July 2012
  • 44 reacties
  • 4196 Bekeken

Badge +2
Ik was even benieuwd welke telefoon jullie gebruiken? Heb je bijvoorbeeld het nieuwste van het nieuwste, wacht je op de iPhone 5 of ben je nog prima tevreden met je oude(re) toestel?

44 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Ik gebruik nu al bijna 2 jaar een HTC desire HD. Doet het nog prima. Ik ben altijd wel benieuwd naar wat er aan nieuwe toestellen uit komt? Nieuwe toestel wordt in ieder geval een toestel met IOS of Android. Wat voor toestel gebruik jij dan Ellen?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb sinds anderhalve week de iPhone 4S. Ben er heel blij mee. Een degelijk aanvoelende telefoon en goede service van de online Apple Store. De S4 heeft een goede verbinding en mensen zijn duidelijk te verstaan. SIRI, je assistente is geweldig en de dictafoon functie erg handig. Wel in het Engels, maar als je dat aardig beheerst kom je een heel eind.
Ik werd een beetje 'aangestoken' na aanschaf van de iPad 3. Ook een geweldig ding. Dus ik ben sindsdien van de Apple 'club', terwijl ik voordien er niet zo naar keek. 'Vroeger' had ik altijd Sony Ericssons. Goede telefoons, intuïtief. Gebruiksaanwijzing bleef in de doos.
Waarom de iPhone ? Vanwege IOS. Gebruiksaanwijzing niet nodig. Verder hoef ik niet zo nodig zo'n enorme + plastic aanvoelende halve tablet aan mijn oor, die nergens inpast 😉. Ik zal geen bepaalde merknaam noemen 😉. De iPhone kan gewoon in het borstzakje. Waarom niet wachten op de iPhone 5? Ik schaf liever dingen aan die al een tijdje op de markt zijn en waar (eventuele) kinderziektes dus uit zijn. Daarom sta ik medio eind dit jaar niet vooraan...om het nieuwste van het nieuwste te hebben.
O ja, ik denk dat veel mensen (liefhebbers en haters) over jaren nog steeds weten wat een iPhone is / was. Het is nog maar de vraag of dat ook voor de meeste andere merktoestellen geldt

Next please!
Reputatie 5
Badge +10
de leon,

Ik merk inderdaad dat wanneer mensen in aanraking komen met Apple dat ze super tevreden zijn en eigenlijk niets anders meer willen. Ik heb zelf nog nooit een Iphone gebruikt. Ben wel in het bezit van een Ipad 2. Super fijn apparaat. Het werkt allemaal heel intuïtief inderdaad. Wat kost een Iphone 4S tegenwoordig los als ik vragen mag? Want de prijs houdt mij een beetje tegen.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Ben ook wel benieuwd wat die iPhone 4s lost kost. Paar honded euro schat ik zo. Ik heb nu zelf een Blackberry. Beetje plastic dingetje, maar kan er in principe alles mee wat ik kan. Zit toch ook wel steeds naar de iPhone te kijken. Dacht zelf misschien toch te wachten op de 5, maar je hebt wel een punt de leon dat ik misschien beter dan even kan wachten totdat die weer op de markt is. Wel goed om te horen dat je er zo blij mee bent! En zo'n iPad 2 of 3 lijkt me ook heerlijk speelgoed. Alles van Apple werkt inderdaad wel lekker intuitief, dus dat is wel makkelijk. Heb je voor in de iPad dan ook een simkaart zodat je emee op internet kunt of gebruik je 'm met name thuis en dan op WiFi?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ellen en Alex,
De iPhone 4s 16 Gieg kost los € 599,- . Ik heb hem online besteld bij de AppleStore. Het is inderdaad een hoop geld...een hele hoop geld. Maar ik heb zitten rekenen, dat je over 2 jaar gerekend uiteindelijk goedkoper uit bent met een simlockvrije iPhone en een sim only abo dan dat je bij een provider een 2-jarig abo afsluit met een i-phone. Een nadeel is dat je ook nog eens aan die provider voor 2 jaar vast zit en (vaak) ook aan dat abo. Ik vind de sim only van Simyo aantrekkelijk omdat het flexibel is. Je kunt je bundels per maand wijzigen of opzeggen en overstappen naar een andere provider met een sim only. (dit ben ik overigens voorlopig niet van plan). En...Simyo zit op het KPN netwerk waardoor ik vaak nog verbinding heb op plekken waar sommige andere providers (m.n. t-Mobile) toch nog steeds verstek laten gaan.
Ik vind de iPhone 4s verder een handzame en degelijk aanvoelende telefoon. Dit in tegenstelling tot veel van die plastic dingen. Ik heb er heel wat in de hand gehad. Ik wil geen grote telefoon. Ik zag laatst een mager puberkind lopen met een halve tablet in haar hand en aan haar oor. Geen gezicht en waarschijnlijk kon ze hem niet eens ergens opbergen....zo groot was dat ding.
Helaas had mijn eerste i-Phone 4s een onrechtmatigheidje in de lens, waardoor je een stipje zag op een foto met lichte achtergrond. Apple een week later gebeld en daar werd totaal niet moeilijk gedaan. De volgende dag had ik een gloednieuwe in huis, per express.
En Ellen, wat betreft de iPad3. Ik heb alleen met WiFi. Ik neem hem toch niet mee voor onderweg. Geweldig ding. Scherm is werkelijk haarscherp. En bovendien voelt ook dit ding degelijk aan. De PC gaat bij mij een stuk minder vaak aan. De 'Pad' heb je zo even gepakt om je mail te 'tsjekken', even wat internetten, even..... Ding hoeft niet op te starten. Je kunt direct aan de gang.
Ik keek eerder niet zo naar de Apple producten. Als collega's weer met hun nieuwste iPhones liepen te showen, dan nam ik dat maar gewoon aan. Maar ik merk nu toch waarom. Als je op internet rondkijkt, wordt er hier en daar ook wel aan 'Apple bashing' gedaan. Ik bekijk het zo....ook over jaren weten veel mensen nog (Apple liefhebbers en haters) wat een i-phone was en een i-Pad. Bij veel andere merktelefoons (de meeste) en tablets zie ik dat niet gebeuren. Sommige merken wisselen hun modellen zo snel in...gisteren gekocht is vandaag verouderd en morgen vervangen. Als zometeen de iPhone 5 net in de winkel ligt, staan de mensen weer in de rij voor de deur van de Apple store. (ik niet dus). Zie je niet gauw, dat dat gebeurt voor een mobiele telefoon van een ander merk....

Jammer dat mensen niet reageren in dit topic. Ik denk dat hier ook veel eendagsvliegen voorbijkomen 😉
Reputatie 5
Badge +10
Een toestel los kopen en vervolgens een sim only abonnement nemen is inderdaad vaak goedkoper dan een 2 jarig abonnement nemen met een telefoon. Ik kan me wel voorstellen dat mensen niet snel in 1 keer een bedrag willen neertellen van 600 euro.

Ik gebruik mijn laptop ook een stuk minder sinds ik een Ipad heb. Ik moet wel zeggen dat het vooral een luxe product is. Dat maakt het echter niet minder leuk en handig. En daarnaast is Rumblelen op een Ipad een stuk makkelijker dan op een telefoon.
Badge
Een samsung Galaxy Note. Vanaf het moment dat hij aangekondigd was wist ik dat ik hem wilde hebben. Na 8 maanden nog steeds een geweldig toestel. En net niet te groot voor de broekzak.

M'n vrouw was ook blij dat ik de vorige telefoon zo snel had vervangen. Die kreeg toen m'n HD2.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn mobiel is oud. Slechts een HTC Desire, maar voldoet nog als hardware slaaf van mijn "portable" desktop en mijn tablet! Hoewel hij nog prima werkt, heb ik echter nog wel wat spijt van die aankoop. Ik had misschien beter voor een Samsung Galaxy S kunnen gaan. Die was een beetje duurder, maar heeft meer ruimte voor apps.

Daarnaast een HP touchpad met de taken: Tablet, Wekker, Digitaal-foto lijsje, meester over mijn HTC desire spelen... WebOs FTW! Toekomst van dat platform is... nou ja in ieder geval spannend.

Zoals ook al genoemd staat daarboven een portable desktop... Nouja Laptop die niet te vervoeren is! Dell XPS17 met 2 SSDs en een hoop andere krachtige hardware. Taken: alles wat je op een PC zou doen, alles wat je met een laptop zou doen.

Technisch gezien zit daar nog een echte desktop boven, maar die heeft een dure opknapbeurt nodig. Laptop was duur en is nu sneller dan mijn desktop!

@Leon: helaas is de prijs kwaliteitsverhouding niet super van de Apple hardware. Verder is het helaas een gesloten platform. Het is zeer leuk en gebruiksvriendelijk, maar als je van aanpassen houd dan is apple minder aan te raden.

Ik ga weer verder opzoek naar een tablet van rond de 10inch voor heel weinig!
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt gelijk Groetjuh, Apple heeft de boel aardig goed dichtgetimmerd. En niet voor niks. Daarmee weten ze rommel nog steeds aardig buiten de deur te houden i.t.t. bijv. Android. Daar zijn de eerste apps met malware erin al een tijdje gesignaleerd. Ik ga mijn toestel ook niet 'jailbraken' om aan te kunnen passen. Zo'n telefoonfreak ben ik nu ook weer niet. De telefoon is om te bellen en gebeld te worden. Beetje Whats appen of meer nog iMessagen en FaceTimen (van Apple zelf), beetje internetten en foto's maken (de 4s heeft een prima 8 MP camera en kan goede HD filmpjes maken) en deze bewerken met de vele Apps op de iPad. Via iCloud wordt alles gedeeld. Foto's met de iPhone gemaakt komen automatisch ook op de iPad. En da's genoeg voor mij.
Mee eens dat de Apple producten stevig aan de prijs zijn maar ze behouden hun waarde goed. Je kunt je iPhone voor een heel redelijke prijs vaak 2e hands verkopen. Blijft een stuk waardevaster dan veel andere mobiele telefoons. En zoek op internet maar eens naar gadgets / accessoires of stap eens een van de vele telefoonwinkeltjes binnen. Er is geen enkele andere mobiele telefoon op de markt waarvoor zoveel verkrijgbaar is. Of ik nou bij de Dixons, MyCom, Paradigit, de V&D ofzo binnenstap, overal kan ik bijv. de oplader van de iPhone zo kopen. 't Is allemaal goed verkrijgbaar. Probeer dat maar eens voor een Samsung Galaxnie 3456hijklm. Ik heb ook helemaal geen zin om mijn iPhone met zo'n grootscherm te vergelijken.
Ik ben nog geen echte Apple worshipper 😉, zoals die er zijn, maar wel heel tevreden. Dus dat is the main thing.
Badge +6
Hoi

Ik heb al enige tijd een BlackBerry. Momenteel heb ik de BlackBerry Torch 9860 volledig touchscreen.
Ik ben er tevreden mee. Mijn volgend toestel zal ook een BlackBerry zijn. Het pingen is handig vooral aangezien ik nog wat familie in het buitenland heb zitten.
Badge +4
Hoi allemaal,

Ik gebruik sinds januari een iPhone4.
Ik ben er erg over te spreken, fijne camera, hij is best snel en tot op heden nog niet vastgelopen.

Minpuntje vind ik wel dat er geen spraaknavigatie op zit, zoals Google Maps bij android toestellen.
Reputatie 7
Ik maak nog gebruik van een HTC Legend (standard rom, Android 2.2 Froyo), maar ben me inmiddels ruimschoot aan het oriënteren op een vervanger. Grote kans dat dit weer een toestel van HTC wordt, maar ik sluit niets uit.... Een goede kandidaat is wel de HTC Desire X. Deze is al gepresenteerd en kan worden gepre-orderd, maar ik wil nog eventjes een of enkele reviews lezen alvorens ik tot een bestelling over ga.
Reputatie 2
Badge +1
Hey iedereen,

Ik gebruik zelf een Iphone 4s en een Blackberry 9900. Ik vind het allebei hele fijne toestellen maar mijn ervaring is vooral dat de Iphone super is voor entertainment en gewoon heel erg mooi is. De Blackberry, daarmee ben ik aanzienlijk productiever! (het toetsenbord is geweldig)

@RicoK en @Alex, Wat is de reden dat jullie zo content zijn met jullie HTC toestellen? Ik heb persoonlijk geen ervaring met deze toestellen en ben er toch best benieuwd naar.
Reputatie 7
Tsja, misschien niet zo heel erg eenvoudig te beantwoorden.....

Destijds toen ik nog vast zat aan mijn abonnement was ik weg van de HTC Hero (de kin). Toen mijn abonnement afliep en ik een nieuwe abonnement mocht gaan afnemen, was net de opvolger van de Hero de Legend gepresenteerd. Deze heeft wederom de kin zij het in een minder extreme variant. Dit toestel werd destijds zo goed ontvangen dat ik hiervoor gegaan ben. Nog steeds naar tevredenheid maak ik hiervan gebruik. Echter, ik loop tegen de beperkingen aan. Sowieso is Froyo, 2.2, de laatste (officiele) Android versie geweest die beschikbaar kwam voor de Legend. Maar ook de snelheid is naar tegenwoordige maatstaven laag en het scherm is erg bescheiden, maar wel nog steeds heel erg goed.

Mijn persoonlijke ervaring met HTC is die van de Legend, maar om mij heen hoor ik louter positieve geluiden. Het is vooral Android met de schil 'HTC Sense' die het gebruik erg plezierig maakt. Daarnaast worden bij HTC de apps ook op alfabet getoond. Samsung bijvoorbeeld sorteert de apps niet op alfabet. Deze mogelijkheid bestaat gewoon niet.

Het is bij mij dus gewoon een soort gevoel. Mijn voorkeur gaat uit naar HTC, maar ook bijvoorbeeld Sony heeft in zijn/haar Xperia lijn mooie Android toestellen in het vat zitten.

NB Mijn voorkeurskandidaat, de HTC Desire X, die nog uit moet gaan komen, heeft ook weer een soort van kinnetje.....:rolleyes:
Reputatie 5
Badge +10
haha, ik begrijp precies wat je bedoelt met dat kinnetje. Bij de laatste HTC toestellen ontbrak deze. Ik ga de HTC Desire X eens bekijken. Of ik wacht gewoon even tot dat jij hem getest hebt ;)

Ben vooral te spreken over Android. Ik heb daarnaast nog een Ipad2, dus ik maak gebruik van de twee beste besturingssystemen (wat mij betreft).

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Uhm...even over de iPhone 5. 't Is mij niet helemaal duidelijk waarom Apple addicts bij het zien ervan uit hun broek soppen. (Bij elke nieuwe iPhone trouwens). En dat ze met bussen afreizen naar Duitsland om hem een week eerder te hebben. http://www.mysmiley.net/imgs/smile/scared/scared0005.gif
Tja, ik ben dik tevree met mijn 'oude' iPhone 4S van 2 maanden oud. Ik vind hem er sowieso sjieker uitzien met die aluminium rand.
Enne..het is niet zo'n 'enormscherm'. Alhoewel dat bij de iPhone 5 nog wel meevalt.

Heb het echt geprobeerd...werkelijk waar, echt geprobeerd...en een Samsung SIII van een collega een tijdje bepoteld. Sorry, maar Samsung kan mij nog steeds niet bekoren. Heeft het ook nooit gedaan. Alles te, te en te. Die kleuren op het scherm, alleen al. Korea glitter.  Nope..niet mooi. Niet sjiek...wel veel oosters toygehalte. Voelt beetje goedkoop. Sorry voor de Samsung liefhebberdjes onder ons. Ik bedoel het alleen maar goed. http://www.kolobok.us/smiles/standart/boast.gif
Reputatie 5
Badge +10
Hoi de leon,

Ik kan me daar ook helemaal niets bij voorstellen. Ik zag op het nieuws de mensen voor de deur liggen. Sommige mensen kwamen net terug van een avondje stappen en lachten zich ook een ongeluk om al die mensen. Ik heb de Iphone 5 in m'n handen gehad. Heel mooi apparaat, maar wijkt qua design niet zo heel erg af van de Iphone 4s. Uiteraard zullen de specs wel zijn verbeterd. Daar kan ik nog niet over oordelen. Ik wacht wel even tot de Iphone liefhebbers 'm hebben getest. Dan kan ik daarna kiezen tussen Samsung, Iphone en HTC.

Ik vind de Samsung SIII er wel een stuk mooier en minder goedkoop uitzien ivm zijn voorgangers.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9


Ik vind de Samsung SIII er wel een stuk mooier en minder goedkoop uitzien ivm zijn voorgangers.



Ja, da's wel waar Alex. Maar ik persoonlijk heb niets met Samsung. Vind het speelgoed. De foons, de televisies...ziet er allemaal zo plastiekerig oosters uit. Da's mijn mening.
Ik zag laatst een vrouwtje in de supermarkt en die was aan het 'bellen' (nou ja zo kon je het bijna niet meer noemen..:D) met een Samsung hotemetotenote of iets van dat type. Enorm ding. Als ze luisterde, had ze 'm aan haar oor en als ze praatte, draaide ze 'm naar haar mond om in de micro te kunnen praten. Geen gezicht...werkelijk geen gezicht. En na het gesprek stopte ze 'm in haar 'hutkoffer' die ze aan haar arm had hangen want ergens anders past zo'n kajoekel niet in. 😉
Badge
Iphone5... 
Hiervoor had in een iPhone4.. 

De 5 is net zo chiq als de 4, zoniet mooier.
Zelf heb ik de witte versie, en die heeft ook gewoon een Alu rand.
De zwarte vind ik niet zo mooi. Veel krasgevoeliger..
Badge +2
Beste Galton,

Dat is een mooi toestel, ik ben ook van plan de iPhone 5 in januari aan te schaffen. Heb nu nog een BB Bold 9900 met een abo tot januari.

Groetjes,

Arie
Reputatie 5
Badge +10
Iphone5... 
Hiervoor had in een iPhone4.. 

De 5 is net zo chiq als de 4, zoniet mooier.
Zelf heb ik de witte versie, en die heeft ook gewoon een Alu rand.
De zwarte vind ik niet zo mooi. Veel krasgevoeliger..


Hoi Galton,

Vind je de Iphone 5 een grote verbetering t.o.v. van de Iphone 4. Ik heb nu een HTC, maar wil wellicht ook een Iphone 5 gaan aanschaffen.

Wat vind je van de (video) camera?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
De Leon neemt ook de iPhone5














































...als er morgen iemand voor de deur staat, die 'm gratis aanbiedt. Want ja lui, 't is en blijft toch een enorme bak met geld, die iPhone 5. Echwel http://www.kolobok.us/smiles/standart/grin.gif
Reputatie 5
Badge +10
Aan de geluiden te horen is het ook niet echt nodig om een Iphone 5 te nemen als je een 4(s) hebt.
Reputatie 7
Badge +9
Tja, hij is langerder, snellerder, dunnerder en sommigen vinden hem mooierder.
Ikzelf persoonlijk zou er niet voor bij een Apple store voor de deur gaan liggen om er ene te reserveren of te bekomen.
Laat staan; half overspannen worden omdat je er geen nano simkaartje op tijd voor kunt krijgen.;)
Badge +1
Ik heb een poosje geleden een LG optimus black van een vriend gekregen. Op zich een fijne telefoon maar ik was ook wel tevreden geweest met een telefoon zonder android, internet etc. 

Ik heb 1 maandje een internet bundel gehad en vond het echt vervelend om constant bereikbaar te zijn op whatsapp en facebook. (ja natuurlijk kan je die er ook niet op zetten... maar hey... daar zijn die telefoons toch voor :P) Anyway... Internet op je telefoon vind ik redelijk overbodig 😎

Reageer