.

Welk merk toestel gebruik jij?



Toon eerste bericht

306 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Ik stem Isung! 🙂
Wat dacht je van Samphone? 🆒
Badge +3
Ik gebruik een Iphone 4.....waarvan de batterij tegenwoordig wel erg snel leegloopt.....maar eens vervangen die batterij....
Reputatie 7
Badge +9
Pas op met jullie uitspraken.. :p Apple fanboys boren zo je Apple klokhuis uit en verwerken de rest tot applecider. Ik stop met waarschuwen nu. :D
Reputatie 7
Badge +9
Ik stop met waarschuwen nu. :D


Het had ook geen zin. 🙂
http://memberfiles.freewebs.com/89/76/62597689/photos/Recepten/appelbeignets.JPG

Geen nood!!
Ik als Samsungmenneke lust anders ook nog wel een applebeignet.... :p
Badge +3
mmmm appelcider is wel lekker :D
Geen nood....ik ben meer dan tevreden over mijn appletje!! Heb hem 2,5 jaar en dan mag zijn batterijtje wel wat minder worden hoor.....en ben btw ook een groot Apple-fan! 🆒
Reputatie 7
Badge +9

...en ben btw ook een groot Apple-fan! 🆒

 
Welkom op de fruitschaal dan. Dan heb je zeker ook een iPad? Ikzelf ga niet zo ver om een macbook of een mac te kopen. Zoveel zal ik daar niet achter zitten en het is toch een hoop geld maar wel mooi spul. Ik houd het op een Windows computer. 
Badge +3

...en ben btw ook een groot Apple-fan! 🆒

 
Welkom op de fruitschaal dan. Dan heb je zeker ook een iPad? Ikzelf ga niet zo ver om een macbook of een mac te kopen. Zoveel zal ik daar niet achter zitten en het is toch een hoop geld maar wel mooi spul. Ik houd het op een Windows computer. 


Ja...heb al een Ipad vanaf het begin en ja ook een macbook....fantastisch apparaat! En alles werkt zo heerlijk samen....Ipad gebruik ik voor 's avonds op de bank of in vakanties....maar mijn macbook gaat dagelijks aan, gaat ook mee naar mijn werk....manlief heeft een windows computer....
Ik vraag me af waarom er apple fanboys en fangirls zijn er zijn toch al genoeg appletjes in de supermarkt.
Een samsung is dan toch meer een collectors-item...  🆒

http://1.bp.blogspot.com/-iynMCLzHjv0/UhF2ositRbI/AAAAAAAADFU/zYMu5UYQA08/s1600/Apple+Logo+wallpaper++54.jpg
Welk merk toestel gebruik jij?
Is dat ook niet in grote mate afhankelijk van het aantal apps dat je wilt gebruiken?
Dus niet alleen het interne geheugen is dan bepalend maar vooral het Internal Ram i.c.m. hoeveel ruimte het besturingssysteem inneemt.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Friesian, ik denk dat het overgrote deel van de mobieltjesgebruikers in de eerste plaats voor het Operating System kiest, daarna een keuze voor GB's opslag en een relatief klein deel verder kijkt naar specificaties als werkgeheugen e.d.
Reputatie 7
Ik gebruik een Iphone 4.....waarvan de batterij tegenwoordig wel erg snel leegloopt.....maar eens vervangen die batterij....

Helaas......... Dit is dan toch wel een nadeel van Apple. Apple heeft letterlijk en figuurlijk de zaak goed dichtgetimmerd. Van geen enkel Apple product, of het nou een iPhone, iPad of een iPod is, kan de batterij worden vervangen.
Reputatie 7
Hi Friesian, ik denk dat het overgrote deel van de mobieltjesgebruikers in de eerste plaats voor het Operating System kiest, daarna een keuze voor GB's opslag en een relatief klein deel verder kijkt naar specificaties als werkgeheugen e.d.

Ik denk wel dat dit een heel reële volgorde is....... Echter, ik denk daarnaast dat zelfs de over-overgrote meerderheid niet eens kijkt naar het werkgeheugen ('Huh? Werkgeheugen wat is dat? Ik kan het geheugen toch uitbreiden met een 32 GB SD-kaartje?'...........:rolleyes:)
Reputatie 7
Badge +9
Helaas......... Dit is dan toch wel een nadeel van Apple. Apple heeft letterlijk en figuurlijk de zaak goed dichtgetimmerd. Van geen enkel Apple product, of het nou een iPhone, iPad of een iPod is, kan de batterij worden vervangen.

Er zijn nog wel een paar andere merken waar dat lastig is vanwege de unibody behuizing, zoals bepaalde types van HTC .

Overigens zijn er zeker wel 'mannetjes' die batterijen kunnen vervangen, ook die van de Appleflap producten. 

Ik vind de volgorde van Ernst reëel.  Persoonlijk kijk ik ook naar het uiterlijk. Maar het belangrijkste van alles vind ik, is er goed mee te bellen?  Dus goede belkwaliteit. 

En inderdaad, mensen letten niet op werkgeheugen of processor. Behalve als ze een null-acht-fünfzehn toestelletje hebben dat zo traag als poppenstront is, vanaf dag 1. 
@ Ernst, RicoK en de leon.

Ik zal het toch even wat nader toelichten om mijn gedachtegang duidelijk te maken.
Ik had eerst een samsung galaxy xcover die had 158 mb werkgeheugen
Regelmatig werden apps bijgewerkt met als gevolg dat het werkgeheugen te vol geraakte.
Met als gevolg vastlopen en geen mogelijkheid meer om sms te gebruiken...
De huidige galaxy xcover2 heeft 1gb werkgeheugen en dat scheelt echt veel.

Werkgeheugen is niet uit te breiden, helaas. :(
158mb is gewoon weinig....

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Friesian, ik heb zojuist eens de specs opgezocht van de eerste xcover (S5690) uit 2011. De door jouw aangehaalde 158 MB is wel héél erg weinig, want de xcover heeft 512 MB RAM (Random Access Memory) en heeft 150 MB ROM (Read Only Memory). Het RAM is het werkgeheugen. Neemt niet weg dat 512 MB RAM nog steeds niet over houdt......
Wél heeft de oorspronkelijke xcover de mogelijkheid tot opslaguitbreiding middels een SD-kaartje. Er zijn apps, helaas niet zo heel erg veel, die ook kunnen worden geïnstalleerd op een SD-kaart om zo RAM vrij te houden.
Friesian, ik heb zojuist eens de specs opgezocht van de eerste xcover (S5690) uit 2011. De door jouw aangehaalde 158 MB is wel héél erg weinig, want de xcover heeft 512 MB RAM (Random Access Memory) en heeft 150 MB ROM (Read Only Memory). Het RAM is het werkgeheugen. Neemt niet weg dat 512 MB RAM nog steeds niet over houdt......
Wél heeft de oorspronkelijke xcover de mogelijkheid tot opslaguitbreiding middels een SD-kaartje. Er zijn apps, helaas niet zo heel erg veel, die ook kunnen worden geïnstalleerd op een SD-kaart om zo RAM vrij te houden.

Klopt je hebt helemaal gelijk, desondanks het vastlopen kwam telkens terug.......
Reputatie 7
Ik herken dit trouwens wel hoor. Dit is ook een van de vele redenen dat ik ben overgestapt op een iPhone. Deze heeft dat gehannes met werkgeheugen niet. Ik had voor mijn iPhone diverse Android toestellen, waarbij ik steeds tegen de beperkingen van het werkgeheugen liep :mad:. Het waren inderdaad de app-updates die zoveel RAM opslokten.
Ik herken dit trouwens wel hoor. Dit is ook een van de vele redenen dat ik ben overgestapt op een iPhone. Deze heeft dat gehannes met werkgeheugen niet. Ik had voor mijn iPhone diverse Android toestellen, waarbij ik steeds tegen de beperkingen van het werkgeheugen liep :mad:. Het waren inderdaad de app-updates die zoveel RAM opslokten.

Dankje dat is echt goede info. :)
Wel moet erbij gezegd worden bij beiden wordt een deel gebruikt door het besturingsysteem en dan zat je met enkele extra apps al gauw in de richting van 158mb zo kwam ik bij dat getal eigenlijk....
Maar met bijwerken..........
Badge +6
Ik ben sindskort overgestapt van m'n Sony Xperia S naar een Nexus 5, waar ik heeeeeeeeeel gelukkig mee ben :D

(Werk)geheugen heb ik overigens niet echt problemen mee met behulp van wat handige apps, zoals 1Tap Cleaner 🙂
Reputatie 7
Ik ben sindskort overgestapt van m'n Sony Xperia S naar een Nexus 5, waar ik heeeeeeeeeel gelukkig mee ben :D

(Werk)geheugen heb ik overigens niet echt problemen mee met behulp van wat handige apps, zoals 1Tap Cleaner :)


Zo'n Nexus 5 heeft dan ook 2 GB werkgeheugen! Dat is minimaal 2 tot 4 keer zoveel als een 'doorsnee telefoon'. Daar kun je ook hééééél veel apps in/op kwijt voordat de telefoon begint te piepen dat het RAM vol begint te lopen....🆒
Reputatie 6
Badge +10
Misschien wel een goede tip voor de Androiders: Cleanmaster!

Hiermee kun je met een paar klikken grote bestanden van je telefoon verwijderen, je tijdelijke geheugen opschonen etc. Ideaal! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik gebruik dit al geruime tijd Tiury, fijn programma!
Reputatie 2
Badge +6
Cleanmasters? Is dat echt nodig? Ik had het programma ook en zat heel neurotisch om de 10 minuten (bij wijze van) mijn cache te legen. Je krijgt ook af en toe een melding als je het een tijd niet gebruikt 'dat je geheugen vol is'. Nou ik merkte daar vrij weinig van. De telefoon werkt nu nog steeds prima en ik heb het al 3 maanden eraf. Dat is mijn persoonlijke ervaring dan...

Reageer