.

SMS taal

  • 27 September 2015
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
Nu weet ik dat ik dit heel erg heb.

Whatsapp is een van mijn kern app's op de mobiel.
Gemiddeld komen er over de hele dag 2000 berichten binnen en vertrekken er zo'n 1500 van mij zelf richting anderen.
Probleem is wel, ik val onder de catogorië jongeren. Dus het meeste gaat in SMS taal.

Nu heb ik op het forum wel eens dat ik het woord misschien gebruik maar in eerste instantie mss schrijf omdat ik dat meestal doe. En schijven gebeurd door mij niet erg veel.

Nu vroeg ik mij af of andere dit ook hebben?
Deel je mening in het topic, want ik verwacht dat ik niet de enige ben die dit doet.

2 reacties

1500 -2000 messages dat is nogal veel.
mss...ff....nx....idd. Door mij wordt idd...inderdaad gebruikt. Maar als het "probleem" komt van WA 🙂 dan kun je misschien een anti mss gebruiken zoals Telegram...:D
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maikel.Twinnie,

Wat een leuk topic! Voor mij gaat dit terug naar de MSN-taal. Vroeger, toen ik nog lief en schattig was, kwam ik uit school rennen om zo snel mogelijk achter MSN te kruipen. De gesprekken die ik hier voerde met mijn vriendinnetjes waren niet te volgen voor mijn ouders. Alles wat ik kon afkorten, werd afgekort. Daarnaast was het helemaal hip op de 'a' als '4' te typen en de 'o' als een nul.

Aangezien ik al langere tijd op fora te vinden ben, heb ik mezelf dit wel afgeleerd. Toch betrap ik mezelf erop dat ik via WhatsApp nog wel redelijk wat 'SMS' taal er doorheen gooi. Zoals A.Hello-to-you al aangeeft komen 'idd' en 'ff' veel voor. Maar ook 'iig' is één van mij favorieten. Stel je voor dat ik 'in ieder geval' helemaal moet uittypen. Veel te veel moeite en tijd ;)

Groetjes,
Angela

Reageer