.

Raad het plaatje!



Toon eerste bericht

1194 reacties

Reputatie 3
Badge +2

drukknopen van een broek :P

Reputatie 7
Badge +9

Nee, het zijn geen drukknopen van een broek.

Ik ben nog zuinig met de hints :) Morgen misschien dat ik iets meer los laat.

Reputatie 3
Badge +2

drukknopen van een portomonnee?

Reputatie 7
Badge +9

Nee, het zijn geen drukknopen van een portomonnee.

Het is onderdeel van een meter.

Reputatie 3
Badge +2

drukknopen van een sluitingband? (meter lang) XD

Reputatie 7
Badge +9

Tijd voor de volgende hint:

Ik zou het geen sluitingband noemen, maar het is wel een band… Het is ook geen riem…

En ik bedoel niet dat ie een meter lang is, maar dat het 1 van 2 onderdelen is dat samen iets meet! (Je hebt deze meters ook als 1 geheel, maar veel mensen vinden 2 delig beter i.v.m. slijtage)

Reputatie 7

Héél erg cryptisch @Groentjuh :)

Reputatie 7
Badge +9

Héél erg cryptisch @Groentjuh :)

Ik wil het natuurlijk niet te makkelijk maken.

Volgens mij is Groentjuh bij de pleas(i)e gegaan en is dit van een lasergun. Hij zit nu ergens tussen de struiken om klungelaars (snelheidsmaniakken op de fiets, motor en in de auto) te oom bromsnorren.🙈 

Een snelheidscontrole, snelheidsmeter?

Of is dit een deel van een meter voor een landmeter? Iemand die voor het kadaster werkt?

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij is Groentjuh bij de please(i)e gegaan en is dit van een lasergun. Hij zit nu ergens tussen de struiken om klungelaars (snelheidsmaniakken op de fiets, motor en in de auto) te oom bromsnorren.🙈 

Een snelheidscontrole, snelheidsmeter?

Deze meter meet niet de snelheid (hoewel het meet hoe snel iets is… Wat ben ik weer cryptisch!) van een voertuig of fiets o.i.d. Die meet ik op de fiets of met een GPS horloge of met een snelheidsmeter op de fiets zelf (indien die erop zit). Op de motor of in de auto zit sowieso een snelheidsmeter en gebruik ik eventueel ook wel een Smartphone met navigatie enzo.

Indien er een snelheidssensor op de fiets zit, dan soms ook een cadanssensor op… Power meter is wel lastiger, want daarvoor moet je meestal aan de crankset werken of de achterwielhub. Pendalen vervangen zou wel kunnen, maar dan moet je vaak ook aan de fietsschoenen i.v.m. klikpendalen.

Reputatie 7
Badge +9

Nog maar paar hints dan:

Als je deze meter gebruikt en hij werkt naar behoren en deze meter meet 0, laat dan iemand 112 bellen. Dat is heel ongezond!

Ergens tussen de 60 en 220 (200 bij volwassenen) hoort deze meter te meten! Hoewel iets lager of hoger soms geen verkeerde waarde hoeft te zijn.

Ik zie zo al 15 bijpassende smileys in de forum editor!

Reputatie 7

Dit zijn geen hints meer, dit is verklappen….. ;)

Volgens mij gaat het hier om een hartslagmeter. Het plaatje kan een borstband zijn voor zo een hartslagmeter. Ik heb ook eens zo'n band gehad in combinatie met een sporthorloge, maar ik vond het toen niet intuïtief werken, waarna ik deze van de hand heb gedaan. Ik kan alleen die drukkers niet helemaal plaatsen. Wat plaats je hier dan op? De (afneembare) sensor?

Reputatie 7
Badge +9

Dit zijn geen hints meer, dit is verklappen….. ;)

Volgens mij gaat het hier om een hartslagmeter. Het plaatje kan een borstband zijn voor zo een hartslagmeter. Ik heb ook eens zo'n band gehad in combinatie met een sporthorloge, maar ik vond het toen niet intuïtief werken, waarna ik deze van de hand heb gedaan. Ik kan alleen die drukkers niet helemaal plaatsen. Wat plaats je hier dan op? De (afneembare) sensor?

Ik ben in weekenden meestal een stuk minder actief, dus daarom wou ik graag vandaag een goed antwoord zien. Daarnaast dat was al de volledige afbeelding. Het geheel:

Polar H7, H9 en H10, Garmin HRM-dual, Wahoo Tickr, 4iiii Viiiiva hebben allemaal een losse borstband met 2 drukkers (Wahoo Tickr gebruikt die drukkers ook als sluiting, dus band is net anders, zou echter wel passen!).

Op het plaatje staat inderdaad een borstbandje van een hartslagmeter. De drukkers zijn inderdaad om de daadwerkelijke sensor op de drukken. Die maakt via de drukkers contact met de geleidende oppervlaktes aan de binnenkant van de band en kan daarmee het hartritme bepalen.

Dus:

:cupid::heart::heartbeat::broken_heart::two_hearts::sparkling_heart::heartpulse::blue_heart::green_heart::yellow_heart::purple_heart::black_heart::gift_heart::revolving_hearts::heart_decoration::heart_exclamation:

@RicoK, jouw beurt of je mag een a13 inroepen!

Reputatie 7
Badge +9

- De winnaar heeft 3 dagen de tijd om een nieuwe close-up foto te plaatsen. Gebeurt dit niet? Dan zal 1 van de moderators dit doen om het spel toch lopend te houden!

 

@Tessanne, @Bas, @Ouael, ik zie dat dit nog niet zo goed gaat :wink:

@RicoK, ik mis een volgend plaatje of een beroep op artikel 13!

Reputatie 6
Badge +6

Wat wordt het @RicoK?

Reputatie 7

Sorry, ik beroep mij op Art 13.

 

Reputatie 3
Badge +2

Dan doe ik volgende opgave voor jullie :)  een makkelijke hoop ik. 

 

Buis van een stofzuiger?

Reputatie 3
Badge +2

niet goed @Friesian 

Is het iets dat binnen of buiten wordt gebruikt?

Reputatie 7
Badge +6

De slang van een fietspomp? 🤔

Reputatie 7
Badge +9

Joystickje?

Reputatie 3
Badge +2

ik geef 1 hint,  iedereen maakt er gebruikt van.

 

@Groentjuh , @Daisy leuk dat je mee doe, @Friesian ,

de antwoorden zijn helaas niet goed.

Reputatie 3
Badge +2

2de hint, sommige hebben er extra van.

Reageer