.

Mobiel geklungel op de fiets verbieden?!

  • 28 September 2014
  • 99 reacties
  • 5292 Bekeken


Toon eerste bericht

99 reacties

Reputatie 3
Badge +7
heb wel weer heel veel fietsende klungelaars of klungelende fietsers gezien.
Van te dichtbij weer de Leon? Of sindsdien geen klappert meer gemaakt? 😉
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Allemaal,

Wie is er nog bezig met zijn mobiel op de fiets?

Ik wel nog gewoon maar dat komt denk ik ook dat vrienden mij bijna overal weten te vinden 😃
Reputatie 4
Badge +10
Hah ja soms klungel ik nog wel op mijn fiets x) Alleen het is wel opletten waar je bent, vooral in het centrum van Amsterdam.

Dit is trouwens ook veilig fietsen of niet? ;P
http://i58.tinypic.com/1zvx5wp.jpg
Reputatie 5
Badge +10
@Naomi,

Ik vind het in de bossen erg handig.
Komt denk ik wel omdat ik daar meestal de fiets route op heb staan en de mobiel op het stuur heb zitten via een hoesje.
Tip voor mountainbikers. Mobiel en mountainbiken in een hand, niet echt een strak plan 😳!
Reputatie 3
Badge +7
Mobiel en mountainbiken in een hand, niet echt een strak plan
Ervaring mee?

Tip voor mountainbikers. Mobiel en mountainbiken in een hand, niet echt een strak plan 😳!

Hoezo, je bent toch mobiel als je bezig met mountainbiken?
Ik snap ur niks van.:P

Vraagjuh, wat voor een mountainbike heb jij?
Reputatie 6
Badge +10
Hmm, geen verbod 😢?
Reputatie 7
Badge +9
Hmm, geen verbod 😢?

Tja, krom en stom. Zet es een tijdje wat undercovers bij scholen met uitfietsende pukkelhoofdjes e.d.. Pluk vervolgens die puberkopjes kaal van hun laatste spaarcentjes. Misschien kunnen we zo die 11 miljard van het Fira debacle wat aanvullen. :P:D

De volgende keer geef ik zo'n zwabberende mobielgriet dan maar een zijwaartse de kroossloot in..anders beland ik er zelf....is mijn ervaring. 😛
Reputatie 5
Badge +10
Haha de leon. Jij hebt er echt een trauma aan over gehouden of niet?
Reputatie 7
Badge +9
Yep Alex, in de kroossloot met het zootje....:D:P
Reputatie 7
Badge +9
Tja, als je dit nu weer leest

Ik blijf voor een verbod. Ben van plan om een flinke toeter te kopen en de eerste beste die Whatsappend-niet-op-of-omkijkend mij tegemoet komt, die krijgt een flinke in z'n oren. Kan me niet schelen als er iemand omdondert, zo lang ik het maar niet ben :P

Schultz is slappe hap. "Iemand moet namelijk op heterdaad betrapt worden én de politie moet bewijzen dat je echt met iemand aan het praten was. Dat blijkt in de praktijk vrijwel onmogelijk.", zegt ze.

Wat een flauwekul zeg! Iemand met een telefoon aan zijn oor....en jij weet niet of 'ie echt met iemand aan het praten is?? Nee, hij was aan het namaakpraten met een telefoon aan zijn oor met niemand aan het andere eind. Nou goed? :@
Hoezo onmogelijk? Ik betrap er dagelijks heel wat op heterdaad. Je ziet ze het toch doen? Met hun neus op dat ding? Foto's maken. Aanhouden, mobieltje afpakken en kieken wat voor onzin men zit te appen. Tijd staat erbij. 😛 Heterdaadje. :D

Ik kan me het goed voorstellen van die OV chauffeurs. Een of ander figuur van Veilig Verkeer Nederland (dacht ik) zei al wat ik dacht. Vat bij het uitgaan van scholen een aantal whatsappende klantjes in hun kraag. Gewoon willekeurig. Flinke boete geven. En laat ze zelf dat nieuwtje vooral snel verder onder elkaar verspreiden. 😛
Reputatie 5
Badge +10
Ondanks dat ik me er zelf ook weleens schuldig aan maak, ben ik voor een verbod. Kan me goed voorstellen dat het OV hier last van heeft. Ik denk trouwens dat het verbod er wel gewoon gaat komen.

Schultz is slappe hap. "Iemand moet namelijk op heterdaad betrapt worden én de politie moet bewijzen dat je echt met iemand aan het praten was. Dat blijkt in de praktijk vrijwel onmogelijk.", zegt ze.

:?
Reputatie 5
Badge +10
Ik ben eigenlijk tegen zo'n verbod.
Ik heb liever dat ze het zelf merken dat het onveilig is dan dat iemand dat in Den Haag moet voorkauwen voor mij.
Bovendien, dat verbod op geen mobiel in de hand tijdens het autorijden werkt ook niet echt helemaal.
Ging laatst met iemand mee in de auto en zo even tellen wat er aan jongeren met een mobiel voorbij komt in de auto. Kun je schrikken en kan het Openbaar Ministerie incasseren. Hopelijk verliezen de agenten de bonnetjes niet 😛
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb liever dat ze het zelf merken dat het onveilig is dan dat iemand dat in Den Haag moet voorkauwen voor mij.

Dat is nou net het probleem volgens mij, ze merken het pas als ze daadwerkelijk een keer op een motorkap terecht komen. Ra ra wie dan altijd de schuldige is? Juist, de automobilist die in zijn auto lekker aan het Whatsappen was 😛.
Reputatie 5
Badge +10
Jep.
Wij fietsers zijn een beschermt ras!
Reputatie 5
Badge +11
Jep.
Wij fietsers zijn een beschermt rasdiersoort!
Reputatie 6
Badge +10
"Mogelijk verbod mobiel bellen en appen op de fiets"

Aldus minister Schulz 🙂! Lees hier het hele bericht.

Nou kan het haast niet anders zijn dan dat wij (dit topic) hier voor hebben gezorgd, dus samen; victorie!

Groetjes, Tiury
Reputatie 5
Badge +10
Hee allemaal,

Ben er weer! (hebben jullie mij gemist??)

Heb ook al ergens iets over de smartwatch gehoord.
Kan ik al bijna de aanschaf van mijn Appple Watch uitstellen!

Van de ene kant een goed idee. Maar zit er ook met een dubbel gevoel naar te kijken.
Appen op een fiets hoort er ondertussen ook bij!
En de handhaving? Net als bellen in het verkeer? (Wat ook nog veel gedaan wordt!)
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Maikel.twinnie!

Dat is lang geleden 😃 Waar ben je toch geweest al die tijd. Ik heb je zeker gemist.

Persoonlijk denk ik dat het beter is als er een algeheel verbod komt. Als ik nog gewoon muziek mag luisteren 😉 Dan ben ik blij!
Reputatie 7
Badge +9
Tjonge..jongen....dankzij Pokistom zit zo'n beetje de halve natie van jong tot oud inmiddels met zijn neus op zijn apparaat. Als dat maar goed gaat (in het verkeer dan i.i.g.) en er geen extra bodybags ingeslagen hoeven te worden. Want dat daardoor meer ongelukken veroorzaakt worden, daar is geen hogere wiskunde voor nodig......:8

Zag laatst een filmpje van een griet die keihard met haar fiets van achter op een stilstaand bestelbusje knalde. Ze lag nog net niet op het dak. En ja die zat met haar neus volop op het scherm. Totaal in haar eigen wereldje dus. Ik weet niet of ik daar medelijden mee kan krijgen want vind het behoorlijk stom......de eventuele bult komt dik door eigen schuld.
Verbieden die hap. Ik las laatst een goede lezerstip in de krant. Geen boetes uitdelen maar ter plekke mobieltje van overtreders innemen, gegevens registreren en is na een dag of drie weer op te halen op het bureau tegen 10 Euro administratiekosten.
Als iemand zichzelf een bult op zijn knar wil rijden, prima......maar veroorzaak die niet bij een ander door jouw domme onverantwoordelijke gedrag. Punt! 😃
Reputatie 5
Badge +10
Ha die de leon,

Leuk je weer te zien 🙂 Ik heb dit soort teksten gemist op het forum de laatste tijd. Iedere keer als ik een item over dit onderwerp voorbij zie komen of wanneer ik een persoon met een mobiel zie klungelen op zijn/haar fiets moet ik aan je denken. Langzamerhand begin ik me ook steeds meer te irriteren (lees: bewust te worden van) aan het te pas en te onpas gebruiken van smartphones in deze wereld.

Ik let er zelf wel meer op. Etentje? Telefoon in de zak. Vergadering? Telefoon in de zak. Op de bank bij m'n ouders? Telefoon in de zak. Het lijkt me wel wat om een week lang mijn telefoon op stil te zetten. M.a.w. geen getril en getringgggg vanaf mijn mobieltje.

Zou jij het kunnen?

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Ach Alex, een mens doet ook maar zijn best. Maar ben wel bang dat het een eenzame strijd is...:P;)
Als ik om me heen kijk, zie ik steeds meer mensen met hun focus vooral op het ding en alleen op het ding. Het is een volksziekte zeg ik je........een volksziekte. :P:D
En of ik het zou kunnen? Met mijn foon wel, de iPad weet ik niet....

Goed punt trouwens van je, misschien dat mensen erop kunnen reageren?
Misschien hebben die mensen net als jij een TABLET(tjuh) nodig.:D
Reputatie 7
Badge +10
Telt het ook als je een nieuw liedje uitkiest op je telefoon, om naar te luisteren op de fiets?

Want, uh, dat doe ik helemaal nooit. Niet ooit.
Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn in de buurt van o.a. de leon
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/mobiel-geklungel-op-de-fiets-verbieden-23408/index1.html#post8074
Weest gewaarschuwd jonkvrouw. Ook een Apple gebruikster kan in groot gevaar zijn eenmaal zelf in het Apple fietsende vizier.:S Wie zou die mysterieuze griet geweest zijn?
Een mirakels simyo meiskuh, uhhh griet?
😃

Reageer