.

Hoe is het nu met?

  • 12 November 2020
  • 34 reacties
  • 1852 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Oud community manager
  • 1564 reacties

Hoi Hoi!

 

Zoals beloofd een topic waar de oud-moderators laten weten hoe het nu met ze gaat en welke functie ze nu binnen Simyo bekleden. 😊


Groetjes,

Daisy


34 reacties

Reputatie 5
Badge +5


Hoi allemaal!

Wat vertrouwd om weer eens op het Forum in te loggen, long time no see! Hopelijk gaat het jullie allemaal goed en zijn jullie gezond gebleven. :smiley:

Leuk dat ik dit feestje mag aftrappen. Ik besef me dat ik even geleden nogal abrupt ben verdwenen vanaf het forum, zonder een echt afscheid. Sorry hiervoor! Hierbij een korte work en life update vanuit mijn huisje in Enkhuizen. 

Inmiddels werk ik al bijna vier jaar bij Simyo. Na een superleuke tijd in het Social Team, ben ik nu al bijna twee jaar trainer. Dit betekent dat ik me bezig houd met het opleiden van nieuwe klantexperts bij onze klantenservice. Ook geef ik de huidige groep regelmatig creatieve opfristrainingen over verschillende onderwerpen. Super leuk en regelmatig uitdagend. Zeker toen we in maart plots alles vanuit huis gingen doen, kon ik veel trainingen opnieuw uitvinden met een creatieve insteek. Dit verloopt inmiddels soepel en heb ik al vele nieuwe collega's mogen opleiden de afgelopen 7 maanden. 

Ook op persoonlijk vlak heb ik niet stilgezeten (haha), ik ben namelijk op dit moment 20 weken zwanger! Eind maart verwacht ik samen met mijn vriend ons eerste kindje: een zoon. Om het jaar 2020 dan ook maar positief af te sluiten, hebben we besloten om op 31 december te gaan trouwen. Gewoon in de ochtend en met alleen de getuigen erbij. 

Het lijkt me leuk om van iedereen te horen hoe het gaat en hoe het afgelopen jaar voor jullie is geweest. 

Groetjes en voor nu een fijne dag!

Els

Hieronder nog een kleine thumbs up van die kleine tijdens de 20 weken echo. Alles gaat goed! :smile::thumbsup_tone2:

 

Reputatie 7

Dag @Els , wat leuk!! En gefeliciteerd! Alvast heel veel plezier en geluk met zijn drietjes! Wij trouwden ook tijdens de zwangerschap van onze eerste :wink:.

Maar, inderdaad, volgens mij was je wel redelijk plotsklaps weg….. Oke, ik heb periodes dat ik weleens wat minder of niet op het forum zit, maar jouw vertrek was mij wel ontgaan :slight_frown:.

Met mij gaat het goed. Werk nog bij dezelfde werkgever, maar dan nu wel thuis natuurlijk.

 

Reputatie 6
Badge +7

Hi allemaal,

Jeetje, dit is een tijdje geleden! Hoe is het hier met iedereen?

Tot drie jaar geleden was ik dagelijks op het Forum te vinden. De uitjes zijn mij het meest bijgebleven. Vond het altijd zo bijzonder om na elkaar zowat dagelijks te spreken, elkaar eens in het echt te zien. Is toch anders, hè?

Op dit moment werk ik 11 jaar bij Simyo. Ooit begonnen bij de klantenservice met een super klein clubje. De klantenservice bestond toen nog maar uit vier man. Bizar, nu ik eraan terugdenk. Maar toen was dat echt meer dan zat. Inmiddels vele jaren verder is Simyo gigantisch gegroeid. En ik ook. :D Na de klantenservice heb ik ongeveer twee jaar gewerkt bij het social team. Hierna kreeg ik een hele toffe kans om bij het brand team aan te sluiten. Sindsdien bouw ik samen met Alex (en nu ook met hulp van Bas & Tessanne) aan het merk. Ik hou mij voornamelijk bezig met de social campagnes, PR en de visuele huisstijl. (hoe we eruit zien) En moet zeggen, heb het enorm naar mijn zin. Geen dag is hetzelfde.

Inmiddels ben ik moeder van twee. Had al een zoon van 5 en nu een dochtertje erbij. Ze wordt volgende week 1. Wat wel gek is is dat ik net twee weken terug was van mijn zwangerschapsverlof toen we verplicht vanuit huis moesten werken. Ik heb in een jaar tijd dus maar twee weken op kantoor gezeten. Maar gelukkig spreek ik mijn collega's dagelijks. :D 

Hoe is het met jullie allemaal? En wat doen jullie nu allemaal?

Groetjes,

Asma

@RicoK hallo daar! Hoe gaat het thuiswerken bij jou?

Reputatie 7

Hey @Asma, wat leuk!!

Asma, leuk om te horen hoe het met je gaat en wat je de afgelopen tijd hebt gedaan en nu doet. (kleine) Kinderen zijn leuk. Die van mij zijn inmiddels 14 en 11 en nog met enige grote regelmaat denken we nog wel eens terug aan hoe lief, leuk, schattig en onschuldig ze waren…. Puberende kinderen zijn dit NIET :stuck_out_tongue_winking_eye: meer, maar het is wel een ongelooflijk mooie ervaring. Zelf word je met enige regelmaat met je neus op de feiten gedrukt. Dit is zowel leerzaam, confronterend en leuk. 

Het thuiswerken vergaat mij goed, maar ik mis de onderlinge real-life interacties wel enorm. ‘Vroeger’ liepen er mensen langs je bureau of stapte je nog eens naar iemand toe. Dat is er niet meer bij. Dat mis ik. Voor morgen heb ik wel toestemming een dag naar kantoor te gaan. Dit om letterlijk puin te ruimen. Wij hebben flexplekken, maar de flexplekken van de back-office, c’est moi, zijn minder flex. Hierdoor is mijn ladeblok, min of meer in overeenstemming gebruikt om alle poststukken, zoals facturen, bankstatements, fiscale stukken, etc. na het inscannen ervan door de Office Manager, in te dumpen, eeuh, neer te leggen. Toen ik van de zomer nog een of twee dagen naar kantoor ging, kwam het er niet van, maar nu zal ik dit toch eens moeten gaan ordenen.

Ik denk dat er verder niemand zal zijn.

Maar, wat een leuk idee is dit topic toch :thumbsup_tone1:

 

Hoi @Els en @Asma .

Leuk om weer jullie vrolijke koppies te zien! En leuk om weer eens een bericht van oud-mo(e)derators te lezen. Mooi om te lezen dat jullie gezinnetje groter wordt en dat betekent natuurlijk ook dat je heeeeeeeeeel errug interessante verhalen te horen krijgt van je zoontje/dochtertje.

Trouwens volgens mij, tenminste ik spreek dan ook voor mezelf, is het wettelijk verplicht dat een (ondeugende) oom of tante de kids iets wijsmaakt. 😛

Ik ben sinds dit jaar oud-agrariër dus alles is hetzelfde maar dan anders.

Oeh, voordat ik het vergeet. Het schijnt dat skypen heel erg leuk is tijdens een uitje Asma. Ik heb verder geen idee of dat zo is maar dat schijnt zo te zijn. 😅😁

@Daisy dit is echt een keiiiiiiiiigoej topic, idee van je!

Een toppie topic.

*Edit*

Btw... wie herinnert zich dit nog?

 

Reputatie 6
Badge +5

Hallo allemaal,

Poeh, dat is een tijd geleden! Wat leuk om weer een berichtje op het Forum te plaatsen 😊 En tof om jullie reacties op dit topic te zien. Net als Els heb ik helemaal geen goed afscheid genomen van jullie allemaal, dus mijn excuses daarvoor! Hoe gaat het er mee?

Eind oktober dit jaar vierde ik mijn vijfjarig jubileum bij Simyo, die tijd is echt voorbij gevlogen. Toen ik stopte bij het Social Team, ben ik begonnen als ‘Junior Conversational Manager’ Sinds een tijdje hebben we namelijk een chatbot bij Simyo genaamd Sam! Ik zorg ervoor dat Sam gesprekken kan voeren en je met Simyo-gerelateerde vragen kan helpen. Het is nog een hele klus om deze nieuwe digitale collega op te voeden, maar het gaat de goede kant op :grin:

Geen babynieuws vanuit mij, wel nog steeds twee katten die vrolijk eten, slapen en de stoel kapot krabben. Aangezien ik echt heel veel dingen deed die tijdens corona-tijd niet kunnen, was ik bang dat het me allemaal zwaar zou vallen. Maar dat valt best mee! Thuiswerken gaat me goed af, daarnaast kan ik gelukkig nog wel muziek maken en repeteren en heb ik hardlopen weer opgepakt. Collega’s spreek en zie ik digitaal, dat mis ik het meest van op kantoor zijn.

Groetjes,
Niels

Reputatie 7
Badge +9

Hey wat geinig om de ouwelui weer eens te zien. :grinning:

@Els Gefeliciteerd met de komende spruit.

Hey wat geinig om de ouwelui weer eens te zien. :grinning:

@ElsGefeliciteerd met de komende spruit.

Ja toch, is een leuk topic om te kunnen lezen wat iedereen tegenwoordig uitspookt.:ghost:

 

@Els Ook namens mij gefeliciteerd :baby:

Reputatie 7
Badge +10

Hoi allemaal! 

 

Wat leuk om weer terug te zijn op het forum! Ik zie dat het een en ander al veranderd is. Ook aan de achterkant is de layout gewijzigd! Erg mooi! Het voelt ook een beetje nostalgisch om terug te zijn en jullie berichtjes weer te zien. Blij te horen dat het goed gaat met iedereen! Met de collega’s ben ik nog erg verbonden natuurlijk - dat is het fijne aan een relatief klein Simyo-team. Je krijgt iedereen wel even te spreken soms, ook al zit je niet meer in hetzelfde team. 

Vanuit mij ook geen baby-nieuws (of katten-nieuws), maar het gaat wél ook erg goed met mij. Ik ben nu copywriter (tekstschrijver) voor Simyo. Dat maakt mij eindverantwoordelijk voor alle tekst op zowel de website, de Mijn-omgeving, de app en de communicatie die naar het gros van de klanten gaat. Bij het laatste kun je denken aan bijvoorbeeld de Simyo nieuwsbrief, of de e-mails die je krijgt als er iets nieuws gebeurt bij Simyo. Al met al is dus uitdagend en leuk werk! 

Wat het extra leuk maakt is dat ik veel schakel met allerlei andere collega’s. Zelfs zo met al het thuiswerken blijven we dus nog wel met elkaar verbonden. Zo heb ik een keertje met Els samengewerkt toen we een gids voor eSIM maakten (voor de klantenservice), spreek ik Niels wel eens als het gaat om de artikelen op de website, en spreek ik Asma (en Alex en Bas én Tessanne) ook omdat zij natuurlijk in het Brand team zitten. 

Op persoonlijk vlak gaan de dingen ook goed, gelukkig. Het is gewoon alweer december, kunnen we dat geloven? Een maand vol lichtjes, frisse wandelingen, cheesy films, en meerdere vieringen (Sinterklaas! Kerst! Oud en nieuw!) Ik ben in elk geval helemaal in mijn nopjes. Ik moet ook zeggen dat het thuiswerken me eigenlijk wel goed bevalt. Ik ben helemaal gewend geraakt aan de hoofden van mijn lieve collega’s op mijn beeldscherm. Toch hoop ik dat we in 2021 weer soms naar kantoor mogen. Dat zou fijn zijn! 

 

Duizend groetjes,

Jihane

Reputatie 7

Hey Jihane, wat ontzettend leuk om weer over en van je te lezen!!! 

Echt, wie dit topic heeft bedacht, die krijgt een heel erg grote pluim!!! Super leuk.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi allemaal!

 

Goed om te zien dat jullie er allemaal nog steeds zijn! Ik ben zelf alweer meer dan een jaar weg uit het Social-team. Sinds oktober vorig jaar ben ik begonnen in het marketing team. Ik ben voornamelijk bezig met e-mail campagnes, dus alle Simyo nieuwsbrieven en mails met belangrijke informatie die komen tegenwoordig vanuit mij. Natuurlijk wel in goed overleg met het Brand-team (Asma), schrijft Jihane de tekst voor alle mails en maken Bas en Tessanne (Bassanne) soms de afbeeldingen. We blijven dus op andere manieren wel veel samenwerken. 

 

Alleen met Daisy, Niels en Els werk ik nog maar weinig samen. Voor corona maakten we dat nog goed met een borrel na werktijd maar dat is tegenwoordig ook lastig natuurlijk. Daisy, Bas en Jihane komen gelukkig nog weleens langs om een biertje te drinken. Hopelijk kunnen we binnenkort weer af en toe naar kantoor.

 

Hier ook geen baby-nieuws, dat moeten we hier melden zie ik :wink:. Sinds december vorig jaar woon ik weer in Amsterdam met een huisgenoot. Die huisgenoot kennen jullie toevallig ook allemaal: Ouael. Die is een paar maanden terug afgestudeerd en had binnen een paar dagen een baan gevonden bij een PR bureau. Dit is dus nogal abrupt gestopt bij Simyo en heeft het nu erg naar zijn zin op zijn nieuwe baan.

 

Groeten,

 

Kevin

Zuuperds!! :grin::grin:

Reputatie 5
Badge +8

Hoi iedereen!

Wat tof om te zien dat jullie nog steeds zo actief zijn op het forum. Superleuk idee dit, @Daisy !

 
Ik keek net naar mijn eigen profiel en zag dat ik mijn eerste reactie op 18 december 2015 heb geplaatst. Waarschijnlijk stelde ik me toen aan jullie voor als nieuw lid van het Social Team. Het lijkt niet eens zo lang geleden, maar wat is er in vijf jaar tijd veel veranderd!
 

Ik ben nog steeds met veel plezier betrokken bij Social, maar wel een stuk minder intensief. Ik hou me veel bezig met de klantenservice en daarnaast heb ik ook het Finance Team onder mijn hoede. 
 

Privé heb ik ook niet stilgezeten. Ik ben twee keer verhuisd en woon inmiddels in Wormer (@Ray ik verwacht dat jij dat wel kent 😉) met mijn vriendin en 2 jaar oude dochter. Omdat er sinds maart vrijwel niet meer gevoetbald wordt, ben ik veel aan het tennissen om toch een beetje in bewegen te blijven en vooral om af en toe buiten te zijn.  

Hopelijk vermaken jullie je ook nog een beetje onder de huidige omstandigheden. Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en hopelijk zien we elkaar volgend jaar weer tijdens een uitje!

 

 

@Sean

Wormer ken ik wel. Daar woont ook die Uber positieve droogkloot Marcel van Roosmalen 🤣

Reputatie 5
Badge +8

Hahah, ja wat een figuur he!

Leuke foto trouwens.. :grinning:

Reputatie 7

@Sean Wat leuk van je te vernemen!!! En, inderdaad, wat een leuke foto!

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt mannen! Ik ben erg trots :grinning:

Reputatie 5
Badge +10

Hallo forum experts! Dit is toch wel het topic van 2020 (inmiddels 2021) als je het mij vraagt. Leuk om de verhalen van alle Simyanen te lezen. Hoewel ik het verloop van de Simyo carrières van de ex moderators natuurlijk van dichtbij heb meegemaakt, is het toch wel weer leuk om die ontwikkelingen terug te lezen. Het geeft ook een trots gevoel om te zien dat veel medewerkers ondertussen ergens anders binnen Simyo terecht zijn gekomen. Maar dit topic doet me ook weer even denken aan de andere ex-Simyanen, denk aan Angela, Charlene, Ernst, Kim (werkt nog steeds bij Simyo) en Tiury. Stuk voor stuk leuke collega's waarvan ik een groot deel nog steeds spreek.

 

Zo'n 9 jaar geleden plaatste ik mijn eerste post op dit forum. Ik was toen 25 jaar. En nu alweer 34! Nog steeds woonachtig in Haarlem, waar ik ruim 2 jaar geleden een huis (benedenwoning met tuin) heb gekocht. Het is toch wel heel leuk om een eigen huisje te hebben waar je zonder toestemming ook het e.e.a. aan mag veranderen 🙂 9 jaar geleden woonde ik ook al in Haarlem en werkte ik net als eigenlijk alle (ex) moderators op de klantenservice. We begonnen toen net met het forum en ook de klantenservice stond nog in z'n kinderschoenen. Ik heb het forum zien groeien en ondertussen heel veel forumleden goed leren kennen. Met een aantal forum meet ups als hoogtepunten. Mijn favo was toch wel de arcade hal in Amsterdam. In april dit jaar werk ik alweer 10 jaar bij Simyo. Hopelijk kan ik dat jubileum op kantoor vieren met mijn collega's. Thuiswerken is ‘best ok’, maar ik zie mijn collega's toch liever in het echt dan digitaal. Nu sporten door corona een stuk lastiger is, ben ik een aantal maanden geleden begonnen met yoga. Gewoon thuis via Youtube. Dat bevalt eigenlijk best goed. Daarnaast probeer ik 1 keer per week te padelen. Een soort mix van squash en tennis. 1 tegen 1 is toegestaan en ik moet wel mijn energie kwijt in een sport met een competitief element. Dat competitieve kan ik ook kwijt in (bord)spelletjes zoals Kolonisten van Catan of Boonanza. En ik heb de afgelopen tijd kennis gemaakt met meer leuke spelletjes. Azul (tegeltjes/steentjes in een goede volgorde leggen), Meepleland (een soort Rollercoaster Tycoon maar dan als bordspel) en Codenames. Daarnaast speel ik nu ook vaker op de Playstation of Xbox.

 

Normaal gesproken ben ik veel bij de tafeltennis tafel van Simyo te vinden in onze relaxruimte. Dat mis ik ook heel erg. Los van het feit dat het leuk is om even te ontspannen, is dat ook een goede manier om te socializen met collega's. Om toch te blijven verbinden met collega's organiseren ik en nog een collega nog weleens een digitale pubquiz. En waar we normaal gesproken een spetterend eindfeest organiseren, was er dit jaar een online terugblik op 2020. Met als hoogtepunt een zang optreden van het Simyo management :D

 

Heel soms vinden jullie mij nog terug op het forum in de vorm van een digitale bijdrage. Ik kijk nog wel regelmatig wat topics door. Gewoon omdat het leuk is. Op dit moment bemoei ik me vooral met het maken/bedenken van de Simyo reclame campagnes. Denk bijv. aan ‘Simyo beweegt met je mee’. Ik heb heel veel zin in 2021 en ik verwacht dat jullie veel van Simyo gaan zien/horen. Dat is ook een beetje mijn taak. Al zijn we daar met nog veel meer Simyanen voor verantwoordelijk.

@RicoK , @Friesian , @Ray , @de leon , @Scotsman@Groentjuh de beste wensen en tot op het forum!

 

Reputatie 7

Heeyy @Alex, wat leuk om van jou te vernemen!!! Direct poppen weer allerlei herinneringen op, waarvan de Arcadehal er zeker een van is, maar ook het Simyo xx-jarig (sorry...10 jaar?!?) bestaansfeest, waarbij wij ook aanwezig mochten zijn. Dat was echt een eer en GEWELDIG!!

Jij was het die mij destijds telefonisch benaderde en peilde of ik FE wilde worden. Dat was toen ik in-between-jobs zat en toen héél erg veel op het forum te vinden was.

Leuk om van je te horen!

Mooi verhaal, lekker kort @Alex :joy:

Leuk om te lezen in ieder geval. :smile:

Ik wens jou en iedereen bij Simyo de allerbeste wensen. 

Reputatie 7
Badge +9

het Simyo 10-jarig (sorry...10 jaar?!?) bestaansfeest, waarbij wij ook aanwezig mochten zijn. Dat was echt een eer en GEWELDIG!!

Ja, dat kan ik mij ook nog wel herinneren! Ik geloof dat zingen ook op dat feestje werd gedaan. Als ik even graaf in de archieven dan moet dat nog iets terug te vinden zijn! Wat mij vooral bij is blijven staan was ook de terugreis!

Volgens de GPS moesten we links, maar volgens @Alex moesten we rechts.. Hè Alex?

Rara wie had er gelijk!

Goedemorgen allemaal. 

Zo........ intussen hebben @Niels @Jihane  @Caspar , @Sean  en @Alex . ook hun verhaal gedaan. Leuk om weer eens van jullie te horen ook al hebben we elkaar nooit echt ontmoet. Het is toch een boek vol herinneringen.

Sean leuke foto van jullie dochter, Ik hoop dat je ook voorzichtig bent op de lange latten. Zijn wel handig in een 1,5 meter afstand maatschappij denk ik zo.

Jihane ik weet niet of je ook nog steeds aan het graven bent maar het zou me niks verbazen als ze straks in Japan een molshoop zien waar iemand uit gekropen komt verkleed als paashaas.

En Alex, toevallig was er een tijd geleden een gesprek. Ik kwam daarna nog een stukje Godzilla tegen en dacht toen: zou Alex nog steeds hard kunnen rennen zoals in het filmpje... :nerd::grinning:

Vanmorgen zag ik nog de dag blog van Marleen en jouw dag blog.

 

Groetjes allemaal en maak er het beste van dit jaar. Zorg goed voor jezelf en je medemens. 

Reputatie 5
Badge +10

Klopt Rico. Het 10 jarig feest was ook heel bijzonder. Echt een knalfeest. Waarbij ik alleen maar kan zeggen op de anekdote van Groentjuh ‘het was al laat’. De Simyo sing only band was daar toen ook van de partij inderdaad.

De blogs waar jij het over het Friesian, ken ik nog wel. Die zijn inderdaad nog steeds te vinden op onze website. En het renfilmpje staat ook nog op ons Youtube kanaal.

Owhjee, Ik schreef Caspar maar het was @Kevin . Stom stom stom van mij, maar gelukkig ben ik een prettig gestoorde idioot en dat scheelt.:grin:

Reageer