.

Hoe ben je bij Simyo terecht gekomen?

  • 25 June 2013
  • 75 reacties
  • 16204 Bekeken


Toon eerste bericht

75 reacties

Badge +6
moest het horen van mijn dochter.......via sociaal media daar schijnt u erg actief te zijn:) terwijl u het van de prepaid bellers moet hebben.....en die zitten niet echt op sociaal media die hebben vaak een bundel van 40€ roze zonder bereik🆒........geen orange;)
kpn zou eigenlijk mensen met prepaid ook op de dochters moeten wijzen krijgt u ook meer complimenten want ik ben nog steeds onder de indruk van de service hier geboden .....geweldig!!!
een tip 60 % van de mensen die op vakantie gaan of een weekendje weg gaan naar Europa (buurlanden) als daar ook een schuifje voor komt kan je die aan zetten.
is mij ook gebeurd even naar Aaken ....vergeten aan te zetten😕


Hoi Gerritjan,

Het klopt dat Simyo heel actief is op social media. Via ons twitter account en facebook pagina kunnen klanten vragen stellen.
Daarnaast hebben wij natuurlijk ons forum waar je ook vragen op kan stellen. Bedankt voor je compliment. Wanneer de klanten blij zijn is Simyo nog blijer.
Reputatie 3
Badge +5
Na jaren een abbonnement bij T-mobile van 20 euro per maand had ik een giga bel tegoed opgebouwd.
Ik verbelde max 5 eur p/m en internetten deed ik wel thuis.
Mijn nieuwe sim only past dus veel beter bij mijn eigenlijke belgedrag.
Het deed wel een beetje pijn om de ruim 200 euro beltegoed bij T-mobile vaarwel te zeggen.
Dat was dan eigenlijk ook steeds de reden dat ik elke keer weer voor een nieuw abbonnement bij ze koos.


Ik had voor Simyo ook een abbo bij T-Mobile en precies hetzelfde probleem. Lijkt bijna alsof ze het express doen om het overstappen moeilijker te maken. en nog een van de redenen dat ik T-Mobile verliet was omdat het zo'n ontzettend k*t netwerk was. Wegvallende gesprekken,ruis, traag internet. Erg onstabiel allemaal. Ze hebben ook nog eens een slechte frequentie waardoor het signaal niet goed doordringt in gebouwen. Toen belden ze mij op voor mijn klacht over het bereik. Wat bleek? Ze konden mij niet bereiken. Geen bereik.  ''Ja mevrouw, nu snapt u mijn probleem'' 😛
Badge +1
Mijn vader (77) klaagde eigenlijk al een paar jaar over de hoge kosten van T-Mobile. Hij betaalde zo'n 25 euro voor een heleboel minuten en onbeperkt Internet dus ik zei eigenlijk altijd dat hij maar niet moest klagen, want dat is een mooi abonnement. Maar... op mijn laatste bezoek kwam ik erachter dat hij duizenden minuten over had (precies wat Lowieke hierboven zegt: als je al zoveel jaren minuten hebt opgebouwd durf je er niet meer af ook al WEET je dat je ze tijdens je leven niet meer op krijgt) en maar een paar MB per maand gebruikt. Dus, eindelijk maar de knoop doorgehakt, op zoek naar iets goedkopers met beter bereik dan T-Mobile . Ik had op Internet iets gelezen over "SIM only" abonnementen, want hij is nog steeds dolblij met z'n Galaxy Nexus dus hij hoefde geen nieuwe telefoon.

Zelf had ik voor mijn vakanties een Aldi MedionMobile kaartje op het KPN netwerk, wat een veel beter bereik heeft in de Achterhoek dan T-Mobile. Dus tijdens mijn laatste vakantie gegoogled op een goede, goedkope en betrouwbare provider die gebruik maakt van KPN. Na het lezen van veeeeeeeeeeeeeeele reviews (ik kan wat obsessief zijn in die dingen, haha) besloten we dat Simyo het zou worden: Simyo wordt overwegend als zeer positief beschreven, ze hebben een eigen forum dus ze zijn niet bang om met de klanten te communiceren, en ze werden goed getest in de Consumentengids. Top dus!

We bestelden een jaarabonnement voor hem voor 8 euro p/m. Zijn SIM kaartje viel twee dagen later in de bus, met de instructies te wachten tot de nummerport achter de rug is. Nog geen drie dagen daarna kreeg hij de bevestiging per email met de definitieve datum (21/10 geloof ik). Ik was zo onder de indruk dat ik direct zelf een prepaid SIM heb besteld en bij hen laten bezorgen. Nu hoef ik niet meer naar de Aldi voor een opwaardeercode en ik kan online altijd mijn gebruik zien waar ik ook ben. Ook de 4 euro data add-on is ideaal! Ik ben vaak voor 2 of 3 weken in NL en dan is 100MB perfect. Alleen mijn moeder heeft nog prepaid bij T-mobile maar zodra haar beltegoed op is, gaat ook zij over.

Echt heel blij met Simyo, kunnen jullie niet een branche beginnen hier in Canada? :D 
Reputatie 7
Badge +9
Hoi SophiaB,

Ook ik zat bij T-Mobile, in de periferie (ik woon in Zeeland) is de dekking gewoon beroerd slecht. Ik had een abo van 2 jaar, ondanks vele klachten kon mijn contract niet ontbonden worden zonder tot het einde van de looptijd te betalen.
Gelukkig hebben zij ook een forum, waar ik vrij actief was. Nadat ik mijn handtekening op het forum had gewijzigd in: "ik vervloek de dag dat ik voor T-Mobile koos" kon ik wel weg 🙂.
Nu heb ik overal een uitstekende dekking, zowel spraak als internet.
Mijn vrouw stapt ook over zodra haar Vodafone abo afloopt, voor kleindochter hebben we al een Simyo abo, dochter wil ook overstappen, dus het wordt hier ook een Simyo-familie.

Ik weet niet of en hoe de Canadese markt is, binnen Europa is Simyo in meerdere landen actief, maar of de Canadese telecommarkt open, en interessant, is kan ik niet beoordelen.

Heb je ook een e-reader? Dan moet je maar via een PB contact opnemen over De Pioenroos 🙂
Badge +1
Heb je ook een e-reader? Dan moet je maar via een PB contact opnemen over De Pioenroos :)

Dank je wel! Ik ben 'm al aan het lezen, had 'm direct op de Kindle gezet toen je het noemde (The Jade Peony heet het hier). Heel mooi inderdaad, aangrijpend. Ben nu net begonnen met het verhaal van Third Son. Dus bedankt voor de tip! 😃
Omdat Simyo een van de weinigen is die gebruik maakt van KPN netwerk. Netwerken zoals T-Mobile en consorten (Simpel, Ben) werken hier voor geen meter. Ik heb 1 jaar een T-mobile abonnement gehad en ik ben een jaar lang onbereikbaar geweest! Moest buiten gaan staan om te kunnen bellen.
Reputatie 7
Badge +9
Zelfde ervaring met T-Mobile, KPN werkt hier ook perfect!
Reputatie 2
Badge +6
@ Nielsiejjj92, Dan heb je inderdaad meteen je punt bewezen aan die servicemedewerker toch? 🙂 Gelukkig heb je bij ons wel goed bereik!

@SophiaB, Heel leuk om te lezen dat je je van te voren zo goed hebt ingelezen. Er staat inderdaad veel geschreven op internet, waarvan niet alles altijd even positief is. Wij gaan echter wel altijd het gesprek aan en vinden het leuk om onze klanten beter te leren kennen 🙂 Ook leuk dat je Simyo hebt aangeraden aan je moeder, super! Of wij binnenkort ook in Canada beschikbaar zijn, durf ik niet te zeggen. Ik ga het zeker voorleggen aan ons marketing team. Dankjewel voor je input! Mocht ik daar iets over horen, dan laat ik je dat weten.

@franswon, Ik kan me wel ergens iets voorstellen dat ze zo'n handtekening niet erg fijn vinden 😉 Hebben ze je toen echt van het forum verwijderd?

@D.LvanVelzen, Wat vervelend dat je een jaar onbereikbaar bent geweest. Elke keer naar buiten gaan om te bellen lijkt me niet echt ideaal 😞 Gelukkig hoef je dat niet meer met je Simyo aansluiting te doen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Dries,

Ze hebben me niet van het forum verwijderd, ik mocht vervroegd weg zonder het contract af te kopen ?
Reputatie 7
Badge +9
Het vraagteken moest een smiley zijn in bovenstaande post, via mijn mobiel ingevoerd, wordt niet herkend door dit forum.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Dries,

Ze hebben me niet van het forum verwijderd, ik mocht vervroegd weg zonder het contract af te kopen ?


Gelukkig zijn ze je daar wel in tegemoet gekomen 🙂 Jammer van je ?/smiley, wel raar dat dat niet herkent wordt door het forum. Heb je dat wel eens vaker gehad?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Dries,

Mijn mobieltje heeft meer smileys dan het forum herkent.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Dries,

Mijn mobieltje heeft meer smileys dan het forum herkent.


Dat verklaart het, dankje 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Het vraagteken moest een smiley zijn in bovenstaande post, via mijn mobiel ingevoerd, wordt niet herkend door dit forum.

Wat wil je ook met zo'n mobiel, Frans? Pleur dat stukkie plastic toch het raam uit. Dat staat met dit mooie weer toch weer vaker open. http://i29.tinypic.com/2exu0sy.jpg
Badge
Had in augustus 2012 een smartphone gekocht en was al een hele tijd niet tevreden met mijn KPN abonnement. Betaalde voor belminuten die ik nooit kon gebruiken. Vond dat abonnement te duur en heb toen rondgekeken op verschillende internetpagina's en reviews bekeken over de abonnementen die toen beschikbaar waren. Had altijd wel een goed bereik bij de KPN dus vond het wel belangrijk dat ik overal kon bellen met mijn telefoon. En dus ben ik na lang zoeken op Simyo terecht gekomen, heb een abonnement afgesloten met nummerbehoud en ben definitief in december 2012 overgegaan op Simyo. Gelijk een zeer positieve ervaring gehad over een verschilletje in de eerste maand in de betaling. Dit werd keurig opgelost en sindsdien alleen maar goede ervaringen gehad met deze provider. Heb inmiddels mijn echtgenoot, mijn schoonvader en een vriendin aan Simyo geholpen en zal nu samen met een goede vriend een abonnement voor hem en zijn vrouw aan vragen met nummerbehoud. 

Heb een enkele keer dat het bereik niet optimaal is, maar dat komt zo weinig voor; daar kan wel eens gebeuren. Ben dus zeer tevreden en raad het iedereen aan. Had eerst ook nog 100 mb internet gebruik, maar in de praktijk gebruikte ik dat zo weinig, dat ik vorig jaar terug ben gegaan naar uitsluitend belminuten en SMS mogelijkheid. En heb nu het gevoel, dat ik voor een laag jaarbedrag een prima op mijn gebruik aangepast abonnement heb!
Reputatie 2
Badge +6
Had in augustus 2012 een smartphone gekocht en was al een hele tijd niet tevreden met mijn KPN abonnement. Betaalde voor belminuten die ik nooit kon gebruiken. Vond dat abonnement te duur en heb toen rondgekeken op verschillende internetpagina's en reviews bekeken over de abonnementen die toen beschikbaar waren. Had altijd wel een goed bereik bij de KPN dus vond het wel belangrijk dat ik overal kon bellen met mijn telefoon. En dus ben ik na lang zoeken op Simyo terecht gekomen, heb een abonnement afgesloten met nummerbehoud en ben definitief in december 2012 overgegaan op Simyo. Gelijk een zeer positieve ervaring gehad over een verschilletje in de eerste maand in de betaling. Dit werd keurig opgelost en sindsdien alleen maar goede ervaringen gehad met deze provider. Heb inmiddels mijn echtgenoot, mijn schoonvader en een vriendin aan Simyo geholpen en zal nu samen met een goede vriend een abonnement voor hem en zijn vrouw aan vragen met nummerbehoud. 

Heb een enkele keer dat het bereik niet optimaal is, maar dat komt zo weinig voor; daar kan wel eens gebeuren. Ben dus zeer tevreden en raad het iedereen aan. Had eerst ook nog 100 mb internet gebruik, maar in de praktijk gebruikte ik dat zo weinig, dat ik vorig jaar terug ben gegaan naar uitsluitend belminuten en SMS mogelijkheid. En heb nu het gevoel, dat ik voor een laag jaarbedrag een prima op mijn gebruik aangepast abonnement heb!


Hoi BeppeMyrthe,

Wat ontzettend leuk om te lezen dat je zo tevreden bent met je Simyo abonnement. Zo te zien heb je je enthousiasme over kunnen brengen naar je vrienden en familie 🙂 Ook erg fijn om te lezen dat je nooit echt problemen ervaart met netwerk. Mocht dat wel zo zijn, dan kun je natuurlijk altijd op het forum je vraag stellen waar andere klanten en de moderators je graag op weg helpen!

Je geeft trouwens aan dat je geen internetbundel meer hebt, dat zie ik ook inderdaad. Wat ik ook zie is dat je de optie 'internet op je mobiel' nog niet hebt uitgezet. Als je inlogt op Mijn Simyo kun je dat bij de tab Mijn Instellingen en Simkaart aanpassen. Op deze manier voorkom je dat je mobiele data verbruikt, want dat zou nu namelijk wel kunnen.

Zou je willen laten weten als je de optie hebt uitgezet?
Reputatie 7
Badge +9
Het vraagteken moest een smiley zijn in bovenstaande post, via mijn mobiel ingevoerd, wordt niet herkend door dit forum.

Wat wil je ook met zo'n mobiel, Frans? Pleur dat stukkie plastic toch het raam uit. Dat staat met dit mooie weer toch weer vaker open. http://i29.tinypic.com/2exu0sy.jpg


Een Appeltje teveel op? 🙂
Reputatie 7
Badge +9

Op deze manier voorkom je dat geen mobiele data verbruikt


Ik denk dat je bedoelt: Op deze manier voorkom je dat je mobiele data verbruikt.:)
Badge +8
Ik denk dat je bedoelt: Op deze manier voorkom je dat je mobiele data verbruikt.:)

Thanks franswon,

Ik heb het even aangepast voor Dries :)

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Ik ben al een aantal jaren klant van simyo, naar volle tevredenheid. Tot eergisteren had ik prepaid, maar nu ik een iphone 5s heb besteld (komt maandag) heb ik prepaid omgezet naar sim-only. Tot mijn schrik lees ik hier dat simyo (sim-only) en een iphone NIET samengaan???? Is dat zo, of is dit inmiddels achterhaald? Anders heb ik niks aan mijn omzetting natuurlijk.
Reputatie 7
Ik ben al een aantal jaren klant van simyo, naar volle tevredenheid. Tot eergisteren had ik prepaid, maar nu ik een iphone 5s heb besteld (komt maandag) heb ik prepaid omgezet naar sim-only. Tot mijn schrik lees ik hier dat simyo (sim-only) en een iphone NIET samengaan???? Is dat zo, of is dit inmiddels achterhaald? Anders heb ik niks aan mijn omzetting natuurlijk.

Huh?!?!?!? Kun je aantonen waar je dat hebt gelezen op dit forum? Dit is namelijk onzin, of je moet dit verkeerd hebben begrepen natuurlijk. De enige voorwaarde of een toestel geschikt is voor sim-only is dat het toestel vrij moet zijn van een simlock. Als jou iPhone 5S simlockvrij is, dan is het een kwestie van de juiste simkaart (nano) bestellen, deze activeren, in je toestel stoppen en gáán!

Zo maak ik al weer enige tijd van sim-only op mijn iPhone 5.
Badge +1
Ik heb dat gelezen bij het bericht van Erickiel van 29 -6-13 , op de eerste pagina van deze thread. Gelukkig dat het wel kan met de iphone 5s. Ik snapte het ook al niet. Heb inderdaad een simlockvrije 5s gekocht, simyo prepaid alvast omgezet naar sim-only abonnement van simyo en ook alvast een nanosimkaart besteld. Komende week komt alles bij elkaar en heb het volste vertrouwen dat het met Simyo allemaal goed gaat werken.
Ik ben al jaren klant van Simyo,( voorheen Tringg ) maak op dit moment nog gebruik van me oude nokia, tijden veranderen en denk toch serieus na voor een smartpfone, heb een mooie aanbieding gehad van KPN, bijna de zelfde bundel en gratis telefoon, jammer dat Simyo geen gratis telefoon aanbiedingen doet aan vaste klanten
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Mabro, welkom op het forum.

Gratis telefoons bestaan niet bij telecomproviders! De prijs van het toestel zit in je maandbedrag! Meestal is het goedkoper om een telefoon los te kopen en een Sim-only abonnement te nemen.
Reputatie 6
Badge +10
Ik ben al jaren klant van Simyo,( voorheen Tringg ) maak op dit moment nog gebruik van me oude nokia, tijden veranderen en denk toch serieus na voor een smartpfone, heb een mooie aanbieding gehad van KPN, bijna de zelfde bundel en gratis telefoon, jammer dat Simyo geen gratis telefoon aanbiedingen doet aan vaste klanten

Hoi Mabro, leuk om je op het Simyo forum te zien!

Wel jammer dat dit misschien wel meteen een afscheid is 😞 franswon heeft in dit geval wel gelijk. Bij een combinatie abonnement rekent een provider makkelijk de toestelprijs door in de abonnementskosten en vaak wel meer dan het toestelprijs (als een soort van "lening"). Voordat je iets nieuws afsluit, zou ik dit goed narekenen 🙂.

Laat je hier weten wat je gaat doen?

Reageer