Skip to main content

Dieren liefhebbers

• August 21, 2015
  • 291 reacties
  • 5257 Bekeken

Toon eerste bericht

291 reacties

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • June 2, 2025

Ik ben heel benieuwd hoe je aquarium eruit ziet na het snoeien/onderhoud! 😄 ​@Friesian 

Wat is het aquarium mooi geworden zeg! ​🐠😍

De visjes zitten niet meer verstopt achter al het groen, haha! 😄🍃 ​@Friesian

Friesian
  • Forum Expert
  • September 2, 2025

Tijd voor weer een update van mijn bak ook al ben ik wat aan de sukkel geraakt, heeft tijd nodig. 

En wat ik gebruik voor mijn wekelijkse waterwissel systeem. 

Enkele planten getopt wat tegenwoordig wat meer moeilijk is. Toppen liggen in speciekuip met water. 

Friesian
  • Forum Expert
  • September 27, 2025

Een stukje geschiedenis, dierbare herinnering.. Te jong in moeten laten slapen. Maar soms is geen andere keuze de beste keuze. 

De laatste labrador, Boy. 

Nu een ander soort hond, een kooikerhondje. 

Burgemeester Billy. 😀

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • September 29, 2025

Een stukje geschiedenis, dierbare herinnering.. Te jong in moeten laten slapen. Maar soms is geen andere keuze de beste keuze. 

De laatste labrador, Boy. 

Nu een ander soort hond, een kooikerhondje. 

Burgemeester Billy. 😀

Wat een lieverds! En wat een schattige naam, burgemeester Billy. ❤

Friesian
  • Forum Expert
  • September 29, 2025

Euh ​@Seren , ik geloof dat je een denkvoutjuh maakt. Billy heet Billy. Maar om precies te zijn  is het zoals ik dan zeg.....…

Als uw hond een beetje lijkt op die van ons dan wordt u, net als ik, elke dag uitgelaten. 😉😂😂

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • September 30, 2025

Euh ​@Seren , ik geloof dat je een denkvoutjuh maakt. Billy heet Billy. Maar om precies te zijn  is het zoals ik dan zeg.....…

Als uw hond een beetje lijkt op die van ons dan wordt u, net als ik, elke dag uitgelaten. 😉😂😂

Oeps, ik dacht dat zijn naam echt burgemeester Billy was hahaha. Achja, Billy is ook wel enorm schattig hoor! 😅

Friesian
  • Forum Expert
  • November 10, 2025

Vandaag een zware dag, een rotdag. 

Ik heb, Billy, een kooikerhondje, onze trouwe viervoeter, mijn maatje, in moeten laten slapen. Dit kwam heel onverwacht maar wat er aan de hand was, wat ik eerst niet wist, werdt me heel snel duidelijk. Het begon met een bult onder zijn oog, kwam van kies, kies moest eruit. Een uur later werdt ik gebeld met slecht nieuws...... 

Ik kan de tranen amper bedwingen. 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 11, 2025

​Ach @Friesian… dat meen je niet… wat een vreselijk nieuws zeg, ik kan me goed voorstellen hoe ontzettend verdrietig je nu moet zijn. Wat een schatje was Billy... Hoe oud was hij? 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 11, 2025

Jeetje ​@Friesian ik schrik ervan.. wat moet dit vreselijk voor je zijn, en zo onverwachts.. gecondoleerd met dit grote verlies en veel sterkte de komende tijd 💞💫.

Voel je vrij om je hart te luchten wanneer je hier ook maar behoefte aan hebt. 

Liefs,
Amy

JanD
  • November 11, 2025

Beste ​@Friesian gecondoleerd met het verlies van je ‘maatje’.

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • November 11, 2025

@Friesian Ik heb het vandaag al op het kpn-forum gezegd, maar toch ook hier:

Wat een droevig nieuws! Sterkte!

Friesian
  • Forum Expert
  • November 12, 2025

​Ach @Friesian… dat meen je niet… wat een vreselijk nieuws zeg, ik kan me goed voorstellen hoe ontzettend verdrietig je nu moet zijn. Wat een schatje was Billy... Hoe oud was hij? 

Hij zou 7 januari 11 worden. Dierenarts vertelde hij was van 7 januari 2015.

Dankjewel allemaal. Nog altijd aan het vechten tegen de tranen, de emoties. De tijd is nodig. 

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • November 12, 2025

@Friesian: Gecondoleerd met het verlies van Billy.

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 12, 2025

Hij zou 7 januari 11 worden. Dierenarts vertelde hij was van 7 januari 2015.

Dankjewel allemaal. Nog altijd aan het vechten tegen de tranen, de emoties. De tijd is nodig. 

@Friesian Heel erg verdrietig… Heel veel sterkte 😪

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • November 13, 2025

Vandaag een zware dag, een rotdag. 

Ik heb, Billy, een kooikerhondje, onze trouwe viervoeter, mijn maatje, in moeten laten slapen. Dit kwam heel onverwacht maar wat er aan de hand was, wat ik eerst niet wist, werdt me heel snel duidelijk. Het begon met een bult onder zijn oog, kwam van kies, kies moest eruit. Een uur later werdt ik gebeld met slecht nieuws...... 

Ik kan de tranen amper bedwingen. 

Wat ontzettend verdrietig om te horen ​@Friesian… 😢

Er zijn geen woorden die dit minder pijnlijk maken, maar ik wil dat je weet dat ik aan je denk. Mocht ik iets voor je kunnen betekenen hoor ik dat graag. 

Friesian
  • Forum Expert
  • November 19, 2025

Ik betrap mezelf steeds weer opnieuw dat ik naar de lege plek kijk. Het op vaste tijden vragen om brokjes enzovoorts. Herinneringen schieten door mijn gedachten... Ondanks het gemis weet ik dat ik de enige keuze heb gemaakt voor Billy die de beste keuze was. 

Liever heb ik zelf pijn van het gemis dan dat Billy een hoop ellende, pijn zou krijgen. Tijd is nodig, meer tijd..  Hij was zo aanhankelijk. Mijn allerbeste maatje. Wordt vanzelf beter met de tijd. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • November 19, 2025

Ik betrap mezelf steeds weer opnieuw dat ik naar de lege plek kijk. Het op vaste tijden vragen om brokjes enzovoorts. Herinneringen schieten door mijn gedachten... Ondanks het gemis weet ik dat ik de enige keuze heb gemaakt voor Billy die de beste keuze was. 

Liever heb ik zelf pijn van het gemis dan dat Billy een hoop ellende, pijn zou krijgen. Tijd is nodig, meer tijd..  Hij was zo aanhankelijk. Mijn allerbeste maatje. Wordt vanzelf beter met de tijd. 

Wat mooi verwoord… Billy had duidelijk een speciaal plekje in je hart. Sterkte met dit gemis ❤️

Friesian
  • Forum Expert
  • December 9, 2025

Ik heb inmiddels een nieuwe pup besproken. Nu nog een naam kiezen. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Involved
  • December 9, 2025

Wat een scheetje!

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • December 10, 2025

​Oh my god ​@Friesian, wat lieffff! Wat een cutie en kijk die oortjes, ik smelt helemaal. 😍

Laat je ons weten als je een leuke naam hebt uitgekozen? 🐶

Friesian
  • Forum Expert
  • December 10, 2025

​Oh my god ​@Friesian, wat lieffff! Wat een cutie en kijk die oortjes, ik smelt helemaal. 😍

Laat je ons weten als je een leuke naam hebt uitgekozen? 🐶

Natuurlijk ​@Seren .🙂

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • December 10, 2025

@Friesian aaaaaaaaaaach wat een lieffie!!!!!! Heel erg schattig, ben helemaal verliefd. <3 

Is de pup al mee naar huis? Of moet je nog even wachten tot hij/zij oud genoeg is?

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 10, 2025

@Friesian , wat een schattige pup! 🐶 Succes met het kiezen van een naam, dat gaat vast goedkomen! 🙂

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • December 10, 2025

Hoi ​@Friesian,

Kijk nou wat een schatje!!😍 Is het een jongetje of een meisje? 

Ik ben heel blij voor je een wens jullie een hele mooie tijd samen 💞.

We zijn heel benieuwd wat de naam zal worden!!

Misschien leuk om de delen: de honden die ik heb gehad/heb heette Judy, Jack, Tommy, Shiva en Dries. De eerste 3 waren een Cavalier-kingcharlesspaniël en alle 3 een andere kleur! Shiva was een Bordeauxdog en Dries is een mix tussen een Chihuahua/Shih tzu/Poedel 😊.

Friesian
  • Forum Expert
  • December 10, 2025

Kijk nou wat een schatje!!😍 Is het een jongetje of een meisje?

Het is een teefje ​@Amy , dus de derde optie zalk maar zeggen. 😉😀