.

Deel hier je favoriete recept



Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Goed idee, Friesian! Ik ga vanavond even een lekker receptje zoeken voor jullie 😃
Reputatie 6
Badge +7
Wóóóó, een recepten-topic!

Bedankt voor het uppen Friesian. Ik ben echt van de recepten. Zal binnenkort eens wat lekkere recepten posten.

Groetjes,
Asma
Badge +7
Oooh tof! Dit is wel een leuk topic voor als ik weer eens Koos Inspiratieloos ben met eten :D

Ik heb laatst weer eens courgette lasagna gemaakt. Hiervoor heb je nodig:
- 2 courgettes
- een groot pakje Frito tomatensaus
- een potje rode pesto
- paprika
- geraspte kaas

Je begint met het maken van de courgette-lasagna plakjes. Dit doe je door met een kaasschaaf lange plakjes te maken.

Vervolgens doe je een laag tomatensaus in een ovenschaal. Hier doe je een laag courgette overheen. Deze smeer je in met rode pesto. Vervolgens doe je een laagje met stukjes paprika en daarna weer een laag met tomatensaus. Daar gaat een laag geraspte kaas overheen. Vervolgens weer een laag courgette, rode pesto en ga zo maar door.

En natuurlijk eindig je weer met de tomatensaus en een goede laag kaas. Dan nog 30-45 minuten in de oven en dan is het klaar 😃
Reputatie 6
Badge +7
Hoi allemaal,

Het is de Nationale Week Zonder Vlees. Ik heb dus een topic geopend met App tips en lekkere vegetarische recepten. Even geen inspiratie wat je wilt eten deze week? Klik dan hier.

Groetjes,
Asma
Eergisteren weer eens Huzarensalade gemaakt.
Tis wel wat hak- en snijwerk, maar dan heb je ook iets.

Ingrediënten..
400 gram aardappelen
1 appel
5 grote augurken
1 middengrote ui
200 gram gekookte ham blokjes
Mayonaise
Mosterd
Zout en peper
Peterselie
Worcestershiresaus.

Aardappelen en brunoise (kleine blokjes) snijden,
2 minuten blancheren. Afspoelen onder koud water en verder laten afkoelen op een doek.

Ui snipperen, augurken en brunoise snijden, appel schillen, klokhuis verwijderen. En daarn.a en brunoise snijden.

Alles in een kom mengen met niet te veel en niet te weinig mayonaise, beetje zout, beetje peper, theelepeltje mosterd en een paar druppels worcestershiresaus en wat peterselie.

Daarna verdelen in een kom en een beetje peterselie er overheen strooien

Zie hier, het resultaat.

Reputatie 6
Badge +4
Ah kijk nog een mooi saladerecept Friesian! 🙂 Voor de vegetariërs onder ons kun je de ham ook vervangen door vegetarische hamstukjes, even voorbakken en klaar.

Dit recept vind ik ook erg lekker, maak het geregeld:

Gevulde parika's met geitenkaas, quinoa en cashewnoten

225g prei à la crème deelblokjes (diepvries, pak à 450 g)
4 el olijfolie
3 tenen knoflook
1 blik tomatenblokjes met basilicum (400 g)
1 rode paprika
1 oranje paprika
100g verse geitenkaas
275 g quinoa
75 g ongezouten cashewnoten
50 ml water
1 snufje zout
1 snufje peper
1 ovenschaal (inhoud 3 l)

Bereidingswijze

Ontdooi de prei in een steelpan op laag vuur. Verhit in een koekenpan de olijfolie. Fruit de knoflook 1 min. Voeg de tomatenblokjes met het water toe en breng tegen de kook aan.
Verwarm de oven voor tot 180 °C. Halveer de paprika’s in de lengte en verwijder de zaadlijsten. Draai het vuur laag en leg de paprika’s met de bolle kant in de saus. Voeg zout en peper naar smaak toe en stoof de paprika’s afgedekt 15 min.
Schep de paprika’s met de saus in de ovenschaal. Schep de prei in de paprika’s. Verkruimel de geitenkaas boven de prei en bak de paprika’s in de voorverwarmde oven in 25 min. helemaal gaar.
Kook intussen de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. Giet het kookvocht af. Roer de cashewnoten door de quinoa.
Verdeel de paprika’s met de tomatensaus over 4 diepe borden en schep de quinoa erbij.

Enjoy!!

Reageer