.

De drukste tijd van het jaar! Waar ben jij?

  • 4 December 2015
  • 48 reacties
  • 1032 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Het is weer die tijd van het jaar.

De blaadjes zijn gevallen en de temperaturen zijn aan het dalen. Elke ochtend als je uit je raam kijkt is het donker (of je moet mazzel hebben en kunnen uitslapen 😉 ) en hoop je dat je niet alweer door de regen hoeft. Bij thuiskomst is het wederom donker maar..

De kerstlichtjes en kaarsjes mogen aan! Yes 😃 Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb er zin in. Gezelligheid, familie, lekker eten, lichtjes en wie weet zelfs cadeautjes!

Zodra 'Dag Sinterklaasje' klinkt, komen de kerstspullen tevoorschijn. Soms zelfs wel eerder.

De tijd van de meest bekende kerstliedjes is aangebroken en deze worden tot vervelends toe gedraaid. (Ja, je mag je lievelingsnummer hier delen ;))

Sinterklaas, kerst en oud&nieuw staan voor de deur en zullen één voor één komen en gaan. Wat zijn jullie plannen voor deze 3 feestjes? Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Angela

48 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik heb er over nagedacht om vegetarisch te eten met de kerst, maar als je ziet hoeveel planten hiervoor moeten en lijden of sterven..... 🙂

Nog even hierover. Vorig jaar zat een collega van de Leon mooi te praten over hoe 'ie lekker voor de kerst ging koken. Iets met antilopebiefstuk of springbokfilet. Weet niet meer precies wat maar was i.i.g. iets uit Afrika dat lekker daar had moeten blijven rondspringen. Zegt de Leon tegen 'm, Man stel je niet zo aan, pleur gewoon een paar scharrelkipfiletjes in de pan. Net zo lekker.


Beste de leon.

Je hebt het over eten en Afrika. Een oom van mij is missionaris geweest in Democratische Republiek Congo toen er nog Republique du Zaïre bestond.:8
Wanneer hij werdt uitgenodigd door bewoners aldaar diep in de jungle om mee te eten met hen, kon hij geen nee zeggen..... Je wilt niet weten welke vaste gasten hij heeft meegebracht...:S
Reputatie 7
Badge +9
hoop geen Flappie

...en yep op het hoofdmenu stond dus wel een wilde Flappie in de pan. 😛 Die had de gastvrouw overigens goed klaargemaakt net als de rest van de 6 gangen. 😃 . Ze heeft ons goed in de watten gelegd en nee....geen stress. Van een paar dingen even een fotootje gemaakt.

Bovenste was een zelfgemaakte zalmsalade omwikkelt met gerookte wilde zalm en daarop zeewier en een garnaalski. Smaakte prima.

Daarvoor een amuse van wildpaté en lekkere rommeltjes erbij. Was op voordat ik er erg in had. Wel jammer want was een mooi plaatje. . :P

Daarna ossenstaartsoep met echte stukken ossenstaart erin :P

Toen kwam de Flappie met allerlei en veel eromheen

En het ijs en de koffie met bijlagen en....

...nee, we hoefden daarna echt niet door naar de patatboer. :D

Reputatie 7
Badge +10
Dat ziet er goed uit de Leon 🙂 Op 2e kerstdag heb ik ook aan een X-aantal gangendiner mogen aanschuiven. Het begon met een soort van salade met courgette, gerookte kip, mozzarella en tomaat (zie foto ;))

Daarna kregen we een soepje met knolselderij, gember, knoflook en een klein beetje vlees.

Als hoofdgerecht kregen we varkenshaas gevuld met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, Parmezaanse kaas en gewikkeld in parmaham. (Erg lekker) Hier werden boontjes met spek en aardappeltjes bij geserveerd.

Het toetje was niet zo'n succes, dus laten we daar maar niet over beginnen ;)

De foto's zijn een beetje donker geworden zie ik. Mijn tante had overigens enorm haar best gedaan om de tafel kerstig te maken. Zelfs de servetten hadden versiering!
Reputatie 7
Badge +9


De foto's zijn een beetje donker geworden zie ik.


Donkere foto's zijn makkelijk te verbeteren, dit deed ik met Photos op mijn Mac. Maar ook op de iPhone kan dit (je hebt toch een iPhone??)

Reputatie 7
Badge +9
Yep....een heel goede app voor je iPhone is...Instaflash Pro. Dat is zo'n beetje de beste app die ik op mijn foon heb en waarmee je elke foto wel kunt oppimpen op allerlei manieren.
Reputatie 7
Badge +9
De kerst zit er weer op....



De kerst zit er weer op....
En de Kerstman gaat naar huis.

Reputatie 7
Badge +9
Ons kerstdiner was bij een restaurant waar je voor een vaste prijs zoveel kunt eten en drinken als je wilt.

We waren daar met een grote groep familie en vrienden.

De sfeer was uitstekend en het eten prima (zelf halen wat je wilt hebben).

Ik heb het, voor mijn doen, bescheiden gehouden, 4 grote runderbiefstukken met frites en/of gebakken aardappeltjes en saus, kaasplankje heel oude kaas, paar crêpes en een glaasje of 6 Leffe bruin. (natuurlijk ook nog wat stokbrood met kruidenboter).

Bescheiden? Ja, op mijn verjaardag mocht ik daar gratis eten en heb toen 6 biefstukken verorberd 🙂
Reputatie 7
Badge +9
en heb toen 6 biefstukken verorberd :)

In mijn beleving is dat zo'n beetje een halve koe, Frans. :8
Reputatie 5
Badge +10
6 biefstukken? Da's best veel inderdaad. Wat bij mij vooral het benoemen waard is, is dat ik wijn heb gedronken uit 1988. Smaakte best goed 😛
Reputatie 7
Badge +9
Mijn vrouw vond de 6 glazen Leffe bruin wel veel 🙂 Gelukkig hoefde ik niet zelf te rijden.
Reputatie 6
Badge +10
Ik heb begrepen dat je van 6 Leffe Bruin juist erg creatief gaat rijden. Daarnaast ben je ook nog eens érg vlug thuis 🙂.
Reputatie 7
Badge +9
Of in het ziekenhuis.....
Dan heb je wel Leffe als je met zoveel bier op achter het stuur kruipt. Drinken en rijden never nooit wat mij betreft.
Ik heb begrepen dat je van 6 Leffe Bruin juist erg creatief gaat rijden. Daarnaast ben je ook nog eens érg vlug thuis 🙂.

Bedoel je zoiets, Tiury? :P

Reputatie 5
Badge +8
Het blijkt dat ze op veel plaatsen in de wereld bekend zijn: http://gu.com/p/4azgp/sbl

En hoe smaken die Schotse eieren Scotsman?
Reputatie 7
Badge +9
Of in het ziekenhuis.....

En...als je ook nog es Whats appt......waarschijnlijk heel ergens anders. Op een wolk bij de Hemelpoort. 😛
Reputatie 6
Badge +10
Haha, top! Of was dat alleen op de fiets?
Reputatie 6
Badge +10
Voor ik het vergeet; Fijne jaarwisseling allen 🙂!
Reputatie 7
Badge +9
Voor ik het vergeet; Fijne jaarwisseling allen 🙂!

Sluit ik me bij aan...
Overigens op 3e kerstdag is het kerstgevoel wel weg en smijten we snel de kerstzooi weer terug de doos in. 😉
Reputatie 6
Badge +10
Aha, kwam dat kunstlicht bij jou vandaan? 😉

Reageer