.

De drukste tijd van het jaar! Waar ben jij?

  • 4 December 2015
  • 48 reacties
  • 1032 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Het is weer die tijd van het jaar.

De blaadjes zijn gevallen en de temperaturen zijn aan het dalen. Elke ochtend als je uit je raam kijkt is het donker (of je moet mazzel hebben en kunnen uitslapen 😉 ) en hoop je dat je niet alweer door de regen hoeft. Bij thuiskomst is het wederom donker maar..

De kerstlichtjes en kaarsjes mogen aan! Yes 😃 Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar ik heb er zin in. Gezelligheid, familie, lekker eten, lichtjes en wie weet zelfs cadeautjes!

Zodra 'Dag Sinterklaasje' klinkt, komen de kerstspullen tevoorschijn. Soms zelfs wel eerder.

De tijd van de meest bekende kerstliedjes is aangebroken en deze worden tot vervelends toe gedraaid. (Ja, je mag je lievelingsnummer hier delen ;))

Sinterklaas, kerst en oud&nieuw staan voor de deur en zullen één voor één komen en gaan. Wat zijn jullie plannen voor deze 3 feestjes? Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Angela

48 reacties

Hoi Angela,

Voor de feestdagen heb ik geen plannen. Ik heb een hekel aan de maand december en zal blij zijn als het half januari is.

Ik hoop dat jij fijne dagen hebt.

Groetjes,
Lynx

(Ja, je mag je lievelingsnummer hier delen ;))

Gelukkig maar, als ze jou toch niet hadden bij Simyo en de voordeur, dan moest iedereen van kantoor door de achterdeur...🆒:D
Vroeger stak ik vuurwerk af tijdens oud en nieuw, maar dat is geweest, verleden tijd, past tense, history...vergangenheit.


Ik werk in ieder geval eerste kerstdag, oudjaar avond en en 1 januari ook avond.

Misschien ben ik net op tijd thuis om de poes gelukkig nieuwjaar te wensen 😃
Reputatie 4
Badge +10
Zelf vind ik december een hele leuke maand alleen ook een drukke en dure maand. Vooral veel etentjes 🙂 En ik ben ook nog jarig. Dus de planning is altijd: verjaardag vieren, daarna eerste en tweede kerstdag en dan oude en nieuw XP

Wat ik wel heb Lynx is dat ik niet echt hou van de kou en dat het zo vroeg donker is. Ik zou zeggen, van mij mag het weer april zijn dat alles gauw weer in bloei komt te staan 😉
Reputatie 5
Badge +10
De Limburgers gaan er daarna (1 maand ertussen) weer door met carnaval!
Dus na "We wish you a merry christmas" gaan we door met "Roed, Geel En Greun"!

Een drukke periode dus!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal!
Sinterklaas was wel bijzonder dit jaar; ik mocht dit jaar op een basisschool het SInterklaasfeest door de ogen van de Goedheiligman meemaken :$
Zelf hadden we op 5-12 het huis vol familie en cadeautjes.
De kerstboom stond op 6-12 en op eerste Kerstdag vliegen we naar m'n ouders en vieren daar ook Oud&Nieuw.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi all,

Wat een plannen!

De Limburgers gaan er daarna (1 maand ertussen) weer door met carnaval!
Dus na "We wish you a merry christmas" gaan we door met "Roed, Geel En Greun"!

Een drukke periode dus!


In Veenendaal leeft Carnaval helemaal niet, dus hier naartoe leven doe ik niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit naar het zuiden afgereisd ben om dit een keer te vieren.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Sinterklaas is niet bekend hier, maar Christmas wel



Met de Kerst ben ik hier, maar Oud en Nieuw vieren we in Nederland!
Reputatie 7
Badge +9
2e kerstdag gaan we met een hele groep lekker eten in een restaurant.

Oudejaarsdag brunchen in het hotel met de bekende vogel 🙂

's-Avonds lekker thuis, geen vuurwerk hier, ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe een vriendje toen een oog verloor 😞.

Nieuwjaarsdag de bekende bezoekjes.

Daarna maar weer vlug lente worden!

Ik wens jullie allemaal FELIZ NAVIDAD Y UN PRÓSPERO AÑ0 NUEVO
Reputatie 7
Badge +9
1e Kerstdag bij goede vrienden kerstdiner. De gastvrouw kan i.i.g. lekker koken. Geen idee wat het gaat worden maar ik hoop niet op een Flappie of een ander zielig beessie. Hoeft van de Leon allemaal niet die poespas van leuke beessies die het leven moeten laten voor 's mensen hunlui vreterijen. Oudjaar bij andere goede vrienden. Wordt vast uitbuiken met de bekende bollen. :D

Voor de rest vind ik die hele kerstvreterij met bijbehorend overspannen gezeur een onzinnig opgeklopt gedoe. Sommige mensen zijn vanaf begin december al aan de dunne of rijp voor therapie als ze alleen al aan het kerstvreterijmoetenmaken denken. :P

Vuurwerk steek ik al jaren niet meer af. Zonde van het geld. En een algeheel verbod op al die enorme explosieven en granaten meer dan welkom. Arme beessies. :@

Sommige mensen zijn vanaf begin december al aan de dunne of rijp voor therapie als ze alleen al aan het bommenmoetenlatenexploderen denken. :P

Ben het met Franswon eens.....laat die lente maar gauw komen. 😉
Reputatie 7
Badge +9


Ben het met Franswon eens.....laat die lente maar gauw komen. ;)


Bedoel je zoiets de leon :)
Reputatie 7
Badge +9


Bedoel je zoiets de leon :)


Uhm....ik geloof da'k de lente maar heul snel oversla na het beluisteren van dit gesnerp, Franswon..:S
Djiezz...m'n oren piepen er nog van..:D:P
Reputatie 7
Badge +10
Vuurwerk, brrr.. Echt niet mijn ding. Ik vind het best wel mooi om naar te kijken maar die harde knallen mogen van mij echt verboden worden. Bah.

Wij hebben enorm drukke dagen! 1e kerstdag spenderen we vanaf begin van de middag bij mijn moeder en stiefvader. 'S avonds gaan we lekker tafelen bij mijn vader met de hele (stief) familie. 2e kerstdag zijn mijn schoonouders aan de beurt. Hier wordt ons een 5 gangenmenu voorgeschoteld.

Oud & nieuw is altijd gevuld met hapjes, spelletjes, vrienden, gezelligheid en redelijk wat alcohol 😉 Vuurwerk wordt alleen gekeken en niet afgestoken. Wij zijn veel te bang om onze vingers kwijt te raken.




Ben het met Franswon eens.....laat die lente maar gauw komen. ;)


Kunnen we de lente overslaan en direct doorgaan naar de zomer? 😉
Reputatie 7
Badge +9
Kom naar Schotland. Hier is het meestal lente. Of zomer. Of herfst. Of "winter" zoals nu. Het is alsmaar ongeveer hetzelfde, alleen het aantal uren zon per dag varieert. Ideaal voor mensen die al die seizoenen maar lastig vinden. Weg ermee.

Oh, en met Oud & Nieuw steekt niemand zelf vuurwerk af. Dat gebeurt alleen in het centrum van de stad, vanaf de Castle.



Pas dan weten de Edinburgers dat er een nieuw jaar is aangebroken. Geeft toch een beetje vastigheid in een land zonder seizoenen. Iets dergelijks gebeurt elke dag om 1 uur 's middags. Dan wordt op de Castle een kanon afgeschoten. Handig voor mensen zonder horloge of smartphone. Behalve als je slechthorend bent. Eigenlijk zouden ze precies om 1 uur ook een grote vlag moeten hijsen bovenop de Castle met de tekst "BOEM". Dan zijn dove Edinburgers ook geholpen. Je zou verwachten dat het logischer zou zijn als ze om 12 uur het kanon afschieten. Maar dat kost aanzienlijk meer buskruit (geen kogels want het zijn losse flodders). Want net als voor Zeeuwen geldt voor Schotten ook "ons ben zuunig".
Reputatie 5
Badge +8
Ziet er gezellig uit Scotsman. Heb je deze foto zelf gemaakt? Ik blijf dit jaar in Nederland, hier beginnen de seizoenen ook langzamerhand te verdwijnen 😉
Reputatie 7
Badge +9
Die foto is niet van mij. Om het vuurwerk van nabij te kunnen aanschouwen moet je een kaartje kopen voor de Street Party. Het centrum van Edinburgh wordt namelijk afgesloten op oudejaarsdag en wordt één groot feestterrein. Je komt er dan alleen in met een kaartje dat je van tevoren moet bestellen. En die zijn snel uitverkocht... en ik ben meestal te laat 😞
Reputatie 7
Badge +9
Op de een of andere manier heeft de Leon steeds het idee dat jullie daar de hele dag in kilts rondlopen en koutjes vatten op het 'Glockenspiel' 😛, continue een hoop mist in / op / om het hoofd hebben hangen, altijd drijf zijn van de miezerregen, het liefste haggis schrapen uit een schapenmaag :8 en in naargeestige kastelen ronddwalen. Maar dat beeld zal wel helemaal niet kloppen, aye Scotty? . ;):P



In Veenendaal leeft Carnaval helemaal niet,



De vraag is of daar überhaupt wel wat leeft, Angela. 😛
Reputatie 7
Badge +9
Zo denken veel buitenlanders dat Nederlandse autochtonen uitsluitend op klompen lopen, hoofdzakelijk kaas eten, in molens wonen, en hun kindertjes bij toerbeurt naar de dijk sturen om mekaar af te wisselen bij het met de vinger dichthouden van het gat. Maar het klopt dat je hier veel vaker Schotten ziet lopen met een kilt aan, dan het aantal Hollanders dat op klompen en in pofbroeken rondloopt. En naargeestige kastelen zijn hier zat, en staan zelfs wel eens te koop for an apple and an egg. A Scotch egg, that is...

Reputatie 5
Badge +8
Volgens Eurokok Martin heet dat een Gehaktbal Kiekeboe;
Reputatie 7
Badge +10
Op de een of andere manier heeft de Leon steeds het idee dat jullie daar de hele dag in kilts rondlopen en koutjes vatten op het 'Glockenspiel' 😛, continue een hoop mist in / op / om het hoofd hebben hangen, altijd drijf zijn van de miezerregen, het liefste haggis schrapen uit een schapenmaag :8 en in naargeestige kastelen ronddwalen. Maar dat beeld zal wel helemaal niet kloppen, aye Scotty? . ;):P



In Veenendaal leeft Carnaval helemaal niet,



De vraag is of daar überhaupt wel wat leeft, Angela. :P


Hahaha, true that De leon! Ik leef in ieder geval. In mijn huis branden de lichten en feesten we tot de zon op komt 😉
Reputatie 7
Badge +9
Volgens Eurokok Martin heet dat een Gehaktbal Kiekeboe;

Het blijkt dat ze op veel plaatsen in de wereld bekend zijn:
http://gu.com/p/4azgp/sbl
Reputatie 7
Badge +9
Volgens Eurokok Martin heet dat een Gehaktbal kiekeboe

Wat een super kookprogramma is dat. De Leon is fan. :P

@Angela...maar hang des zondags niet den wasch buiten want je gaat met pek en veren op een boerenmestkar het dorp uit. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Volgens Eurokok Martin heet dat een Gehaktbal kiekeboe

Wat een super kookprogramma is dat. De Leon is fan. :P

@Angela...maar hang des zondags niet den wasch buiten want je gaat met pek en veren op een boerenmestkar het dorp uit. :D


Doei! Ik moet mijn zondagse kleren toch uithangen als we uit de kerk komen 😉
Reputatie 7
Badge +9
Even deze kleding op zolder hangen en des maandags buiten! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Het beste is om daar des zondags na 3 donderpreken helemaal niet meer buiten te komen, laat staan nog buiten te hangen....:P

die hele kerstvreterij met bijbehorend overspannen gezeur

Nog even hierover. Vorig jaar zat een collega van de Leon mooi te praten over hoe 'ie lekker voor de kerst ging koken. Iets met antilopebiefstuk of springbokfilet. Weet niet meer precies wat maar was i.i.g. iets uit Afrika dat lekker daar had moeten blijven rondspringen. Zegt de Leon tegen 'm, Man stel je niet zo aan, pleur gewoon een paar scharrelkipfiletjes in de pan. Net zo lekker. 😛

Reageer