.

Beantwoord

Veel internet verbruikt buiten mijn bundel. Hoe kan dat?

  • 27 January 2017
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

Hallo Simyo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Deze maand werd mijn zoon plotsklaps geconfronteerd met een blokkade van zijn telefoon.
Toen ik in Mijn Simyo inlogde zag ik tot mijn grote schrik dat er binnen zeer korte tijd voor 107 euro buiten-mijn-bundel kosten zijn gemaakt.
Ik heb mijn zoon hierover flink op zijn donder gegegeven, maar hij was zich van geen kwaad bewust.
Vervolgens zag ik tot mijn afgrijzen dat de factuur van december 2016 136 euro bedraagt!
Eerder in januari 2016 bedroeg de factuur 187 euro. Deze heb ik gewoon netjes betaald, mijn zoon op zijn donder gegeven en verder geen aandacht aan geschonken tot deze week...

Op dit forum las ik dat jullie een soort van coulance regeling kunnen treffen.

Hopelijk kom ik hiervoor ook in aanmerking.

mvg, bmeijers
icon

Beste antwoord door Asma 29 January 2017, 13:13

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij Simyo is het aan te raden om goed de bundels in de gaten te houden. Gezien de hoogte van de factuur lijkt is het waarschijnlijk dat je databundel niet hoog genoeg is. Simyo is over het algemeen coulant in dit soort gevallen, maar ik zou goed kijken naar je huidige gebruik en de bundels hier op afstemmen.

Bij Simyo ben je baas in eigen bundel. Het is een beetje de bedoeling dat je dan ook als een baas de bundels bijstuurt waar nodig. Ik denk dat dat in dit geval nodig is! Je krijgt SMSjes, die melden dat de internetbundel op is!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi bmeijer,

Leuk dat jij je vraag hier stelt. Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat je zoon binnen een korte periode hoge internetkosten heeft gemaakt. Ik snap heel goed dat je hier erg van bent geschrokken! :(

Ik heb de aansluiting van je zoon erbij gepakt en zie dat zijn internetbundel op 25 januari 2017 op is geraakt. Op het moment dat hij 80% en 100% van zijn bundel heeft verbruikt, hebben we 'm een waarschuwingssms gestuurd. In de laatste sms adviseren wij om extra MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Voor 500 extra MB betaal je dan maar € 5,00. Helaas heeft je zoon hier niet op gereageerd, waardoor het verbruik buiten zijn bundel in rekening is gebracht. :(

Omdat ik het erg vervelend vind dat zijn factuur nogmaals hoog uitvalt, wil ik hem een eenmalige coulance aanbieden. Het verbruik buiten de bundel zal tegen een extra internetbundel van € 10,00 in rekening gebracht worden. De coulance wordt verwerkt als zijn januari factuur wordt opgemaakt. Dit betekent dat de coulance niet gelijk terug is te zien op Mijn Simyo.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@Groentjuh, bedankt voor het meedenken! :)

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Dank je voor je reactie en de coulance regeling. Is hiermee ook de blokkade opgeheven?

Ik heb toch nog een verzoek of het mogelijk is voor dezelfde coulance mbt factuur van dec 2016? Dat zou ik van Simyo wel heel erg op prijs stellen! :8 Het is nl. wel heel zuur geld, dat wij goed kunnen gebruiken.

Helaas is mijn zoon van 16 niet bekend met sms en heeft hier toen ook helemaal geen aandacht aan geschonken. Hij is zich nu daarvan bewust en ik hoop dat hij in de toekomst er ook naar handelt.

Ik ben er wel achter gekomen dat op zijn pas 3 maanden oude telefoon de optie 'slimme netwerkwissel' aan stond. Deze optie zorgt ervoor dat bij 'slechte' wifi automatisch op 3g/4g wordt overgeschakeld. Dat is dus wat er in december en nu in januari is gebeurd. Mijn zoon kijkt altijd youtube filmpjes maar alleen als hij verbonden is met wifi en dat weet hij heel goed.
Als extra maatregel heb ik op zijn telefoon bij gegevensgebruik een limiet op zijn mobiele gegevens ingesteld dat overeenkomt met zijn abonnement om toekomstige verassingen te voorkomen.

Ik hoor graag van jullie,

Grt bmeijers
Badge +7
Hoi bmeijers,

Wat fijn dat je erachter bent gekomen wat de boosdoener is geweest! Heel goed dat je de 'Slimme netwerkwissel' uit hebt gezet en een limiet op zijn mobiele gegevens hebt ingesteld. Nu komen jullie hopelijk niet meer voor onaangename verrassingen te staan 🙂 Als je zoon voortaan goed zijn sms'jes in de gaten houdt, gaat dit helemaal goed komen in de toekomst.

We kunnen maar één keer een coulance uitdelen. Omdat jullie heel goed weten waardoor dit komt, heb ik er alle vertrouwen in dat dit in de toekomst niet meer gaat gebeuren. Daarom ga ik de factuur van december als uitzondering ook meenemen in de coulance regeling. Ik stuur je hier vandaag nog een mail over.

Vind je dit een goede oplossing?

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha,

Hier zijn wij zeer blij mee🆒

Dank jullie wel dat jullie dit voor ons hebben mogelijk gemaakt!

Mvg, Boudewijn
Reputatie 5
Badge +9
Hoi bmeijers,

Graag gedaan namens mijn collega's 😳 Als je nog vragen hebt, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Caspar

Reageer