.

Beantwoord

Teveel in rekening gebrachte kosten voor servicenummer

  • 30 July 2013
  • 4 reacties
  • 508 Bekeken

Dag,

afgelopen maand heb ik 1x naar een servicenummer gebeld. De kosten van dit servicenummer zijn 1.30 PER GESPREK
Dit werd vooraf gemeld tijdens het telefoongesprek en staat ook nadrukkelijk vermeld op de website van het betreffende nummer.

Zie onderstaande link Nokia support desk (Het servicenummer)
http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

Nu zie ik dat er voor het gesprek van 14 juni niet €1,30 maar €7,50 is afgeschreven van mijn telefoonrekening.

Datum                           Omschrijving                             Duur           Bedrag
2013-06-14 15:32:12 Gesprek naar 09000401198 00:21:04    €7.50

Ik heb dit aangekaart bij Nokia echter verwezen zij me door naar mijn provider (Simyo dus) Omdat zij verantwoordelijk zijn voor deze teveel in rekening gebrachte kosten.

Graag zie ik het teveel afgeschreven bedrag teruggestort op mijn rekening.

Hopende op een spoedige reactie,

Groet,

Jos
icon

Beste antwoord door Kim 31 July 2013, 11:42

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +6
Hoi Jos,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat het bedrag dat je op de factuur terug vindt voor het bellen naar het servicenummer van Nokia hoger is, dan dat je had verwacht.

Nu is het zo dat er voor gesprekken naar servicenummers vóór 1-7-2013 ook kosten 'voor het gebruik van je mobiele telefoon' in rekening werden gebracht. Dit wordt ook vooraf gemeld tijdens het bellen naar een servicenummer. Deze minuten vielen buiten je belbundel.

Hierdoor is er naast de €1,30 voor het servicenummer, ook €0,31 per minuut in rekening gebracht voor het gebruik van je mobiele telefoon.

Maar zoals ik al zei, dit is vanaf 1-7-2013 gewijzigd, waardoor 'het gebruik van je mobiele telefoon' voortaan van je belbundel afgaat (wanneer je nog eenheden over hebt) en je daardoor niet deze extra kosten meer zal krijgen 🙂
Ik heb Simyo prepaid. Dat betekent dat ik geen belbundel heb, maar 10 cent per minuut betaal. Wat zijn de kosten voor het bellen naar een 0900-servicenummer? Betaal ik dan 10 cent per minuut bovenop de kosten van het 0900-servicenummer of betaal ik alleen de kosten van het 0900-servicenummer zelf? Ik vraag dit vanwege de gewijzigde regelgeving sinds 1 juli 2013.
Reputatie 7
Badge +9
Kosten servicenummer + standaard tarief (per seconde)**
** Het standaard tarief dat je betaalt is afhankelijk van de tarieven die voor jou van toepassing zijn: 10 cent per minuut voor Simyo prepaid klanten die na 1 juli 2008 klant zijn geworden. 15 cent voor Simyo prepaid klanten die voor 1 juli 2008 klant zijn geworden en 14 cent voor out-Lowcall klanten.
Badge +8
Ik heb Simyo prepaid. Dat betekent dat ik geen belbundel heb, maar 10 cent per minuut betaal. Wat zijn de kosten voor het bellen naar een 0900-servicenummer? Betaal ik dan 10 cent per minuut bovenop de kosten van het 0900-servicenummer of betaal ik alleen de kosten van het 0900-servicenummer zelf? Ik vraag dit vanwege de gewijzigde regelgeving sinds 1 juli 2013.

Hoi Sundri,

De actuele tarieven voor servicenummers bij Prepaid vind je hier.

Groetjes,
Charlene

Reageer