.

Vraag

Plots extreem hoog dataverbruik + afsluiting + geen service. Wat moet ik doen?



Toon eerste bericht

47 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Lastig probleem, en ik heb ook niet de oplossing paraat, vooral niet omdat er niet zoiets bestaat als “de” oplossing, Maar ik waag een poging.

Je hebt (minimaal) twee problemen die je m.i. apart moet behandelen.

  1. Zo snel mogelijk, zonder immense kosten, of de kans daarop, online komen.
  2. Het in jouw ogen ten onrechte betaalde geld terug halen. 

(1) lijkt me belangrijk en heeft haast. (2) heeft minder haast, even onder de aanname dat je reserves hebt om het op te vangen, in ieder geval voorlopig.

Ik concentreer me dan ook even op (1). Om zo snel mogelijk weer online te zijn heb je verschillende opties. Nieuwe sim, nieuw toestel of een factory reset van je toestel.

Om een probleem met je toestel uit te sluiten zou ik als eerste een prepaid sim regelen bij AH, Blokker of wat dan ook. Stop die in je toestel, en kijk wat er gebeurt.  Wordt je Saldo dan ook in notime leeg gehaald dan is er iets met je toestel. Factory reset is dan het eerste waaraan ik denk. Zorg er in ieder geval voor dat de Simyo sim uit je toestel is. Hoe dat werkt voor een esim weet ik niet.

Na deze test hebben we je toestel uitgesloten. Of juist niet.

Ik laat het even hierbij. Laat maar weten of je deze test kan en wil uitvoeren, of dat het niet kan of dat je hem nutteloos vindt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dick179,

Jammer om te lezen dat je aangeeft dat ik niet direct met jou communiceer. Vanaf het begin heb ik zowel via het Forum als via mail contact met jou gehad. Mag ik vragen wat je niet fatsoenlijk vind aan de communicatie via het Forum? Ten slotte heb jij dit topic zelf geopend en is het mijn taak om hier op te reageren (op een transparante manier, onder jouw topic). Ook ben ik van mening dat wij wel degelijk hebben geantwoord op jouw vragen en met een goede tegemoetkoming zijn gekomen (jouw buitenbundel kosten van €3000 naar €121,00 verlaagd). 

Erg spijtig om te vernemen dat je wilt opzeggen, maar dat kan ik mij goed voorstellen. Het verzoek om voortijdig je contract te beëindigen heb ik bij deze voor je kunnen regelen. Je einddatum is zojuist verwijderd van het contract en je kunt kosteloos overstappen. Ondanks alles wil ik je veel succes wensen met je nieuwe provider.

Groetjes,
Seren

@wimj12 : dank voor het meedenken! Ik heb inderdaad al een AH sim geplaatst en er gebeurt dan niets geks. Met het toestel is niets mis, dat is mij zo langzamerhand wel duidelijk.

 

@Seren : inderdaad jammer dat het zo moet lopen. Ook nog steeds jammer dat een en ander technisch niet opgelost is, dat had ik graag voor andere Simyo klanten anders gezien. En jammer dat het niet mogelijk bleek om gewoon telefonisch de problemen te bespreken en - bijvoorbeeld met een troubleshooter - stap voor stap mijn probleem aan te pakken.

Over fatsoen: ik heb geen enkele directe reactie gezien op mijn bullets. En dat terwijl ik echt aan heb gegeven diep in de shit te zitten.

Maar mooi dat ik nu dus direct kan overstappen, zonder verder nog kosten. Ik ga er van uit dat ik verder dus geen facturen meer hoef te verwachten.

Reputatie 7
Badge +7

Ik begrijp dat je gaat overstappen nu. Ik vind het merkwaardig dat de AH sim geen problemen geeft. 

Maar het lijkt, mede door je overstap, niet verder mogelijk om de Simyo sim (of Esim) verder te onderzoeken. En ook zonder overstap had dit natuurlijk een risico volle stap geweest. 

Wat er nu verder aan de hand is geweest kan ik alleen maar naar raden. Wil je delen naar welke provider je gaat en (vooral) of je daar een esim hebt of niet? Want Esim of niet is een van de verschillen tussen je Simyo sim en je AH sim.

Hi @wimj12 ,

Ik stap over naar T-Mobile; het had ook Vodafone kunnen zijn, maar ach….ik wil voorkomen dat hrt in KPN zit. Ik krijg van hen een fysieke sim (dus een kaartje), zal ook nog een factory reset doen and hope for the best….

Reputatie 7
Badge +7

Ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden aan deze case.

Jouw iPhone geeft een veel lager verbruik dan Simyo. Dat is vreemd, en blijft onverklaard.

Dat is ook een verschil met veel andere cases die we hier zien. Brakke Wifi, “slimme netwerk wissel” of in slaap vallen tijdens Netflixen zijn zaken waarvan je kan zeggen: “Niet zo handig, en waarom heeft Simyo geen data plafond oid”. 

Niets van dat alles hier.

Reputatie 7
Badge +6

Ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden aan deze case.

Jouw iPhone geeft een veel lager verbruik dan Simyo. Dat is vreemd, en blijft onverklaard.

Wat bedoel je hier precies mee? Er is ongeveer 20 GB buiten de bundel verbruikt. Waar zie jij dat dit niet overeenkomt met wat in zijn iPhone staat…? 
 

​​​​@Seren : inderdaad jammer dat het zo moet lopen. Ook nog steeds jammer dat een en ander technisch niet opgelost is, dat had ik graag voor andere Simyo klanten anders gezien. En jammer dat het niet mogelijk bleek om gewoon telefonisch de problemen te bespreken en - bijvoorbeeld met een troubleshooter - stap voor stap mijn probleem aan te pakken.

Over fatsoen: ik heb geen enkele directe reactie gezien op mijn bullets. En dat terwijl ik echt aan heb gegeven diep in de shit te zitten.

Maar mooi dat ik nu dus direct kan overstappen, zonder verder nog kosten. Ik ga er van uit dat ik verder dus geen facturen meer hoef te verwachten.

Wellicht had dit wel gekund inderdaad. Echter heb ik in eerste instantie geïnformeerd over het verbruik en de aangeleverde documenten. Voor het troubleshooten heeft @Friesian een handige blog doorgestuurd waar ik in mijn eerste reactie ook naar refereer. Op dit moment staat er nog één factuur open van de maand juni (€121,00 waar wij het ook eerder over hebben gehad). Deze word aan het einde van juli afgeschreven. De afkoopsom word zoals afgesproken niet in rekening gebracht. Dit is dan ook gelijk jouw laatste factuur bij ons. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +7

Je hebt gelijk, ik reken niet goed. Sorry voor de verwarring die ik veroorzaak,

Hi Seren,

Duidelijk, en dank voor het schenken van de afkoop. Maar….als jullie volharden in die rekening van € 121,-, dan zet ik ook die geschillencommissie door. Ik vind het oprecht niet terecht dat jullie dat handhaven. Het druist in tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid. 

Groeten,

Dick

Reputatie 7
Badge +7

Ik wil me er niet tussen mengen (maar doe het toch).

Ik denk dat een gang naar de geschillencommissie alleen zin heeft als je dat tot het einde doorzet. 

Dat betekent dat er veel tijd en moeite in moet steken, en dan nog is de uitkomst onzeker. 

De afweging zal je zelf moeten maken. Volgens mij was je jurist, dus ik zou ook oude uitspraken gaan doorlezen om je kansen in te schatten als ik jou was, Ook als je geen jurist bent is dat nooit een slecht idee trouwens.

Ik ben niet van de loze dreigementen; als ik zoiets zeg, doe ik het ook. Ja het kost tijd en wat geld, maar dat heb ik er graag voor over. Ik ben té nieuwsgierig naar de uitkomst en bovendien zie ik teveel hierop gelijkende gevallen langskomen. 
En nogmaals: dit tart mijn gevoel voor rechtvaardigheid; ik heb nu zo’n 30 jaar een mobiele telefoon waarvan een aanzienlijk deel met dataverkeer. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb reden om aan te nemen dat dit gewoon niet klopt.

Nog een nabrandertje mbt het verhaal van de extreme mobiele databom.

Zoals gezegd ben ik ZZP-er. Sinds de zaak met Simyo is afgerond is ook meteen Mijn Simyo afgesloten. Ik kan dus ook mijn facturen niet meer raadplegen en die heb ik wel nodig voor de BTW aangifte.

Gisteren weer eindeloos aan de telefoon zitten wachten om iemand te spreken. Toen ik die eindelijk sprak, bleken mijn facturen vanaf 1 januari 2021 spoorloos verdwenen. Na flink aandringen zijn ze toch gevonden en zouden me per mail worden toegestuurd.

Eerst kreeg ik een mail zonder bijlagen. Na mijn reactie daarop kreeg ik een mail met slechts de factuur van één maand. Wederom verzocht om ALLE facturen vanaf 1 januari 2022 toe te sturen, maar daar krijg ik geen reactie meer op. 

Ik zit nu alweer 20 minuten in de wacht en gebruik die tijd maar om deze post te schrijven….

En nu wordt na 25 minuten de verbinding plotseling verbroken…..zucht

Reputatie 7
Badge +7

Hier is het toch een beetje eigen schuld, of minimaal iets wat je had kunnen vermijden.

Bankafschriften, facturen en dergelijke moet je directt downloaden naar een omgeving waar je zelf controle over hebt; en 

daarbij moet je dus niet afhankelijk zijn van een bank of een bedrijf. Ook al omdat die vaak slechts een beperkte terugkijk tijd

hebben. 

Maar je kritiek op de moeizame communicatie is wel terecht.

Niks eigen schuld. In Nederland heeft iedere serviceprovider een bewaarplicht van financiële admin èn de plicht om die admin toegankelijk te houden.

ik begrijp goed dat ik hier nu de ‘enfant terrible’ ben geworden omdat ik maar blijf zeuren. Maar ik word er gewoon knettergek van…zit nu alweer 23 minuten in de wacht.

Reputatie 7
Badge +6

Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer bekend is?

Reputatie 7
Badge +7

Ik zeg ook niet voor niets ook “kunnen vermijden”. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer bekend is?

Hoi @Ron H,  alles is terug te lezen in dit topic. Zover ik weet zijn mijn leidinggevende en @Dick179 samen tot een oplossing gekomen en is het hiermee afgewikkeld.

Reputatie 7
Badge +6

Niks eigen schuld. In Nederland heeft iedere serviceprovider een bewaarplicht van financiële admin èn de plicht om die admin toegankelijk te houden.

ik begrijp goed dat ik hier nu de ‘enfant terrible’ ben geworden omdat ik maar blijf zeuren. Maar ik word er gewoon knettergek van…zit nu alweer 23 minuten in de wacht.

Het is op dit moment drukker dan normaal waardoor onze responstijd langer is dan je van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor. Ik zie dat mijn collega Mitchell het inmiddels in orde heeft gemaakt. Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag. 

Net contact gehad met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Voor alle zekerheid eerst nog een klacht ingediend bij Klacht.nl, om zo de klacht bij de Geschillencommissie kracht bij te zetten. Ik hou jullie op de hoogte…

Reputatie 7
Badge +7

Heeft de geschillencommisie nog iets gezegd over je kansen?

Nee, ze gaan natuurlijk niet vooruitlopen op een beslissing. Maar ze hebben het me ook niet afgeraden…

Reageer