Skip to main content

Goedemorgen,

Het topic komt vaker voor zie ik, maar heb op dit forum nog geen sluitende oplossing gezien, toch?

Ook ik werd gisteren verrast door een afsluiting van mijn SIM kaart door plotseling extreem hoog dataverbruik. Dataverbruik dat niet is te herleiden, ook niet door allerlei processen die door zouden gaan op de achtergrond waarbij wifi zou zijn uitgevallen. 

Het enorme verbruik zou volgens Simyo vanaf 9.30 uur hebben plaatsgevonden. Op dat moment was ik thuis en luisterde muziek via mijn hifi systeem dat echt alleen maar via wifi werkt. Wifi is dus niet per ongeluk uitgevallen. 
 

Je schrikt je een ongeluk: er staat meteen een rekening open van € 3000,-!! En je krijgt bericht dat je daar een aanbetaling op moet doen, anders word je SIM niet gedeblokkeerd. 

Eindeloos in de wacht bij de klantenservice, ene Rick getroffen en die zou het regelen. Heeft hij gedaan (moest toch nog €250,- aftikken op de volgende rekening, waarom?), maar het probleem ontstaat accuut weer als ik mijn iphone aanzet. Nu staat er wéér een torenhoge rekening, ben ik wéér geblokkeerd en is er geen coulance regeling meer.

Zelfs medewerker Rutger leek het geen goed idee om een aanbetaling te doen om de boel weer te deblokkeren, want dan zou het probleem acuut weer spelen. Ik moest maar naar de Apple specialist.

Daar heb ik contact mee gehad, maar die ziet geen app die extreme data verbruikt buiten wifi om. Hij gaf aan dat de e-SIM wel eens de boosdoener kon zijn, moet ik laten checken. Straks dus naar de Apple Store (40km rijden).

Ik deel het gevoel dat je eindeloos (steeds weer opnieuw dramatisch lang) moet wachten bij de klantenservice, om vervolgens te horen dat het aan je telefoon ligt. 

Ik heb géén activiteiten uitgevoerd op het moment van de dataexplosie, er zijn géén instellingen veranderd (ook niet per ongeluk) en ik had aantoonbaar connectie via wifi.

 

Ik ben compleet onthand, kan niets meer op de telefoon, terwijl ik er voor mijn werk van afhankelijk ben. En Simyo zou me terug bellen naar raadpleging technische dienst, maar niet dus.

alles wordt en blijft geblokkeerd door die extreem hoge rekening, en ik ben ten einde raad. 
iemand een goede suggestie?
 

Hi @wimj12 ,

Ik stap over naar T-Mobile; het had ook Vodafone kunnen zijn, maar ach….ik wil voorkomen dat hrt in KPN zit. Ik krijg van hen een fysieke sim (dus een kaartje), zal ook nog een factory reset doen and hope for the best….


Ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden aan deze case.

Jouw iPhone geeft een veel lager verbruik dan Simyo. Dat is vreemd, en blijft onverklaard.

Dat is ook een verschil met veel andere cases die we hier zien. Brakke Wifi, “slimme netwerk wissel” of in slaap vallen tijdens Netflixen zijn zaken waarvan je kan zeggen: “Niet zo handig, en waarom heeft Simyo geen data plafond oid”. 

Niets van dat alles hier.


Ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden aan deze case.

Jouw iPhone geeft een veel lager verbruik dan Simyo. Dat is vreemd, en blijft onverklaard.

Wat bedoel je hier precies mee? Er is ongeveer 20 GB buiten de bundel verbruikt. Waar zie jij dat dit niet overeenkomt met wat in zijn iPhone staat…? 
 

​​​​@Seren : inderdaad jammer dat het zo moet lopen. Ook nog steeds jammer dat een en ander technisch niet opgelost is, dat had ik graag voor andere Simyo klanten anders gezien. En jammer dat het niet mogelijk bleek om gewoon telefonisch de problemen te bespreken en - bijvoorbeeld met een troubleshooter - stap voor stap mijn probleem aan te pakken.

Over fatsoen: ik heb geen enkele directe reactie gezien op mijn bullets. En dat terwijl ik echt aan heb gegeven diep in de shit te zitten.

Maar mooi dat ik nu dus direct kan overstappen, zonder verder nog kosten. Ik ga er van uit dat ik verder dus geen facturen meer hoef te verwachten.

Wellicht had dit wel gekund inderdaad. Echter heb ik in eerste instantie geïnformeerd over het verbruik en de aangeleverde documenten. Voor het troubleshooten heeft @Friesian een handige blog doorgestuurd waar ik in mijn eerste reactie ook naar refereer. Op dit moment staat er nog één factuur open van de maand juni (€121,00 waar wij het ook eerder over hebben gehad). Deze word aan het einde van juli afgeschreven. De afkoopsom word zoals afgesproken niet in rekening gebracht. Dit is dan ook gelijk jouw laatste factuur bij ons. 

Groetjes,
Seren


Je hebt gelijk, ik reken niet goed. Sorry voor de verwarring die ik veroorzaak,


Hi Seren,

Duidelijk, en dank voor het schenken van de afkoop. Maar….als jullie volharden in die rekening van € 121,-, dan zet ik ook die geschillencommissie door. Ik vind het oprecht niet terecht dat jullie dat handhaven. Het druist in tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid. 

Groeten,

Dick


Ik wil me er niet tussen mengen (maar doe het toch).

Ik denk dat een gang naar de geschillencommissie alleen zin heeft als je dat tot het einde doorzet. 

Dat betekent dat er veel tijd en moeite in moet steken, en dan nog is de uitkomst onzeker. 

De afweging zal je zelf moeten maken. Volgens mij was je jurist, dus ik zou ook oude uitspraken gaan doorlezen om je kansen in te schatten als ik jou was, Ook als je geen jurist bent is dat nooit een slecht idee trouwens.


Ik ben niet van de loze dreigementen; als ik zoiets zeg, doe ik het ook. Ja het kost tijd en wat geld, maar dat heb ik er graag voor over. Ik ben té nieuwsgierig naar de uitkomst en bovendien zie ik teveel hierop gelijkende gevallen langskomen. 
En nogmaals: dit tart mijn gevoel voor rechtvaardigheid; ik heb nu zo’n 30 jaar een mobiele telefoon waarvan een aanzienlijk deel met dataverkeer. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb reden om aan te nemen dat dit gewoon niet klopt.


Net contact gehad met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Voor alle zekerheid eerst nog een klacht ingediend bij Klacht.nl, om zo de klacht bij de Geschillencommissie kracht bij te zetten. Ik hou jullie op de hoogte…


Heeft de geschillencommisie nog iets gezegd over je kansen?


Nee, ze gaan natuurlijk niet vooruitlopen op een beslissing. Maar ze hebben het me ook niet afgeraden…


Nou mensen, klacht ingediend bij Klacht.nl èn bij de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten. Bizar dat het zo moet, want Simyo zoekt geen persoonlijk contact…


Hi @Dick179 ,

Bedankt voor je bericht. Zelf denk ik niet dat ik jou nog verder kan helpen dit omdat er via meerdere kanalen een reactie is geplaatst (Klacht.nl, Geschillencommissie etc.). Dat gaat helaas echt buiten mij om. Het is wel belangrijk om te begrijpen dat berichten die publiekelijk geplaatst worden ook publiekelijk worden opgelost.

Persoonlijk contact is overigens geen enkel probleem. Ik heb jouw verzoek gedeeld met mijn leidinggevende, hij zal morgen contact met jou opnemen.

Groetjes,
Seren


Prima Seren,

Ik denk dat jullie moeten begrijpen dat ik koos voor het forum omdat ik telefonisch onmogelijk goed contact kon krijgen. En als ik dan iemand aan de lijn kreeg kon die niets op oplossen. 
Op mail werd stomweg niet gereageerd, en de chat is bij echte problemen net zo zinloos als frustrerend.

Groeten,

Dick


Nog een nabrandertje mbt het verhaal van de extreme mobiele databom.

Zoals gezegd ben ik ZZP-er. Sinds de zaak met Simyo is afgerond is ook meteen Mijn Simyo afgesloten. Ik kan dus ook mijn facturen niet meer raadplegen en die heb ik wel nodig voor de BTW aangifte.

Gisteren weer eindeloos aan de telefoon zitten wachten om iemand te spreken. Toen ik die eindelijk sprak, bleken mijn facturen vanaf 1 januari 2021 spoorloos verdwenen. Na flink aandringen zijn ze toch gevonden en zouden me per mail worden toegestuurd.

Eerst kreeg ik een mail zonder bijlagen. Na mijn reactie daarop kreeg ik een mail met slechts de factuur van één maand. Wederom verzocht om ALLE facturen vanaf 1 januari 2022 toe te sturen, maar daar krijg ik geen reactie meer op. 

Ik zit nu alweer 20 minuten in de wacht en gebruik die tijd maar om deze post te schrijven….


En nu wordt na 25 minuten de verbinding plotseling verbroken…..zucht


Hier is het toch een beetje eigen schuld, of minimaal iets wat je had kunnen vermijden.

Bankafschriften, facturen en dergelijke moet je directt downloaden naar een omgeving waar je zelf controle over hebt; en 

daarbij moet je dus niet afhankelijk zijn van een bank of een bedrijf. Ook al omdat die vaak slechts een beperkte terugkijk tijd

hebben. 

Maar je kritiek op de moeizame communicatie is wel terecht.


Niks eigen schuld. In Nederland heeft iedere serviceprovider een bewaarplicht van financiële admin èn de plicht om die admin toegankelijk te houden.

ik begrijp goed dat ik hier nu de ‘enfant terrible’ ben geworden omdat ik maar blijf zeuren. Maar ik word er gewoon knettergek van…zit nu alweer 23 minuten in de wacht.


Ik zeg ook niet voor niets ook “kunnen vermijden”. 

 


Niks eigen schuld. In Nederland heeft iedere serviceprovider een bewaarplicht van financiële admin èn de plicht om die admin toegankelijk te houden.

ik begrijp goed dat ik hier nu de ‘enfant terrible’ ben geworden omdat ik maar blijf zeuren. Maar ik word er gewoon knettergek van…zit nu alweer 23 minuten in de wacht.

Het is op dit moment drukker dan normaal waardoor onze responstijd langer is dan je van ons gewend bent. Onze excuses hiervoor. Ik zie dat mijn collega Mitchell het inmiddels in orde heeft gemaakt. Als je nog vragen hebt hoor ik dat graag. 


Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer bekend is?


Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer bekend is?

Hoi @Ron H,  alles is terug te lezen in dit topic. Zover ik weet zijn mijn leidinggevende en @Dick179 samen tot een oplossing gekomen en is het hiermee afgewikkeld.


Fijn voor TS dat er een oplossing is. Alleen jammer dat “wij” die oplossing nooit zullen weten,
zoals eigenlijk meestal gebeurt bij buitenbundel problemen.


Excuses voor het antwoorden op een topic van een jaar oud. Dit is EXACT wat mij nu overkomt, alleen dan voor 505 euro. Ook onmogelijk om contact te krijgen, want ook nu is het drukker dan ‘normaal’. Mijn sim-kaart is geblokkeerd en n.a.v. het lezen van dit topic (en ook omdat ik zeker weet dat ik de data NIET heb verbruikt) wil ik niet betalen voor het deblokkeren ervan. Ben heel benieuwd hoe dit nu is afgelopen.


Hoi @Karin37310,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je hetzelfde probleem hebt.

Ik zie dat wij momenteel al in contact zijn via Facebook hierover. Ik stel voor dat wij via één kanaal verder communiceren om verdere verwarring te voorkomen. Ik help je graag verder via Facebook.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer