.

Beantwoord

Overschrijding internetbundel?

  • 11 March 2024
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Geachte Simyo,

Een paar maanden lang heb ik met tevredenheid gebruikgemaakt van uw diensten zonder enige klachten te ervaren. Echter, nu voel ik me genoodzaakt om contact met u op te nemen. Ik heb zojuist een factuur ontvangen van meer dan 100 euro, het resultaat van het overschrijden van mijn internetbundel. Dit is volledig te wijten aan mijn eigen nalatigheid; Ik had wifi problemen. Ik erken dan ook volledig uw recht om deze extra kosten in rekening te brengen.

Desalniettemin wil ik graag mijn bezorgdheid uiten. Mijn maandelijkse abonnementskosten bedragen slechts 9 euro. Na wat onderzoek op internet blijkt dat dit probleem vaker voorkomt bij Simyo, met klachten die teruggaan tot 2014. Daarom heb ik een aantal vragen:

  • Heeft Simyo een beleid voor coulance? Ik zou graag willen verzoeken om de extra kosten kwijt te schelden, gezien mijn eerdere geschiedenis waarin ik nooit eerder zo ver buiten mijn bundel ben gegaan. Hoewel het mijn eigen fout is, wil ik wijzen op vergelijkbare situaties waarbij coulance wordt toegepast, zoals bij het vergeten in te checken bij de NS.

  • Welke maatregelen neemt Simyo om te voorkomen dat ik in de toekomst per ongeluk weer buiten mijn bundel ga? Ik zal natuurlijk zelf ook oplettender zijn, maar gezien het feit dat dit een veelvoorkomend probleem is bij andere gebruikers, ben ik benieuwd naar eventuele plannen van Simyo om dit beter te beheren. Misschien een handmatige bevestiging in de Simyo-app om te garanderen dat de gebruiker zich bewust is van de extra kosten voordat deze worden gemaakt.

Ik kijk uit naar uw reactie en dank u bij voorbaat voor uw aandacht voor deze kwestie.

Met vriendelijke groet,

Joel

icon

Beste antwoord door Seren 12 March 2024, 15:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Geen idee als je een Android toestel hebt. Hier wat tips: https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame mede-klant reageer ik hier toch even:

  • Welke maatregelen neemt Simyo om te voorkomen dat ik in de toekomst per ongeluk weer buiten mijn bundel ga? Ik zal natuurlijk zelf ook oplettender zijn, maar gezien het feit dat dit een veelvoorkomend probleem is bij andere gebruikers, ben ik benieuwd naar eventuele plannen van Simyo om dit beter te beheren. Misschien een handmatige bevestiging in de Simyo-app om te garanderen dat de gebruiker zich bewust is van de extra kosten voordat deze worden gemaakt.

Jij bent bij Simyo zelf verantwoordelijk om binnen de bundel te blijven. Simyo biedt niets om daarmee te helpen. Als dat niet goed genoeg is, dan dien je dat te zoeken bij een andere provider.

Met vrij veel zekerheid en letterlijk jaren ervaring kan ik dan ook de vraag betreffende de maatregelen beantwoorden:

GEEN!

Simyo verstop niet dat je buiten de bundel per MB gaat betalen en dat je volle snelheid door kan.

Ik kan dus ook alvast de volgende tekst tevoorschijn toveren:

Simyo is transparant over het feit dat zij geen dataplafond hebben. Simyo stuurt om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geeft Simyo ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Simyo doet zijn best om zijn klanten op tijd te waarschuwen.

Zoals RobbyTown al postte: Dit blog is alles wat je verder krijgt als hulp om het te voorkomen.

 

  • Heeft Simyo een beleid voor coulance? Ik zou graag willen verzoeken om de extra kosten kwijt te schelden, gezien mijn eerdere geschiedenis waarin ik nooit eerder zo ver buiten mijn bundel ben gegaan. Hoewel het mijn eigen fout is, wil ik wijzen op vergelijkbare situaties waarbij coulance wordt toegepast, zoals bij het vergeten in te checken bij de NS.

Kwijtschelden van de extra datakosten heeft Simyo nooit uit coulance gedaan in het geval dat je buiten de bundel gaat. Maximaal verrekent Simyo de kosten op een andere (goedkopere) manier of bieden ze een percentage korting aan over die kosten.

Een moderator zal waarschijnlijk vandaag vragen hem/haar een privébericht te sturen. Via privéberichten komt dan een voorstel voor eventuele coulance.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JP03,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je hoge kosten hebt gemaakt. Ik kan begrijpen hoe frustrerend het kan zijn om onverwachte kosten op je factuur te zien, vooral als het komt door iets buiten je controle, zoals wifi-problemen.

  • Heeft Simyo een beleid voor coulance? Ik zou graag willen verzoeken om de extra kosten kwijt te schelden, gezien mijn eerdere geschiedenis waarin ik nooit eerder zo ver buiten mijn bundel ben gegaan. Hoewel het mijn eigen fout is, wil ik wijzen op vergelijkbare situaties waarbij coulance wordt toegepast, zoals bij het vergeten in te checken bij de NS.

Wat betreft coulance, hoewel we geen vast beleid hebben, staan we altijd open voor een gesprek. Elke situatie wordt individueel bekeken en we doen ons best om een passende oplossing te vinden. Meestal adviseren we klanten om stappen te nemen om hoge kosten in de toekomst te voorkomen en bieden we een betalingsregeling aan.

  • Welke maatregelen neemt Simyo om te voorkomen dat ik in de toekomst per ongeluk weer buiten mijn bundel ga? Ik zal natuurlijk zelf ook oplettender zijn, maar gezien het feit dat dit een veelvoorkomend probleem is bij andere gebruikers, ben ik benieuwd naar eventuele plannen van Simyo om dit beter te beheren. Misschien een handmatige bevestiging in de Simyo-app om te garanderen dat de gebruiker zich bewust is van de extra kosten voordat deze worden gemaakt.

Wat betreft het voorkomen van dit soort situaties in de toekomst, we nemen vanuit Simyo verschillende maatregelen. We sturen bijvoorbeeld twee waarschuwingen via sms wanneer je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt buiten je bundel. Ook blokkeren we je Simyo simkaart als ons systeem detecteert dat je meer dan €100,- per 24 uur of meer dan €250,- per week buiten je bundel hebt verbruikt. Voor het voorkomen van dit soort situaties in de toekomst, is de link die @RobbyTown heeft gedeeld handig om door te nemen.

Bedankt voor jullie hulp @Groentjuh en @RobbyTown

Ik wil graag met je meekijken op jouw aansluiting. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Seren

Reageer