Skip to main content

.

Beste medewerkers,

Tot mijn grote schrik zie ik vandaag dat mijn simkaart tijdelijk geblokkeerd is vanwege plotseling extreem hoog dataverbruik buiten de bundel. 

Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Ik heb een bundel van 1000MB en redt mij daar altijd prima mee, gezien ik altijd de wifi aan heb staan. Op vakantie, wanneer ik zie dat ik meer MB's nodig heb, koop ik altijd bij.

Ik wist daarom niet wat ik zag toen ik mijn verbruik bekeek. Ik bleek in 1 uur tijd 1000MB te hebben verbruikt. Uit eigen onderzoek ben ik erachter gekomen dat mijn zoontje een uur lang filmpjes op YouTube Kids heeft zitten kijken en daarbij waarschijnlijk per ongeluk de wifi heeft uitgeschakeld. Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan, dus ik heb dit ook niet gecontroleerd. Ik ben enorm geschrokken van het extreem hoge bedrag dat ik daardoor nu ineens moet betalen. Ik heb ook nooit geweten dat het kijken op YouTube zoveel MB's kost.

Ik snap heel goed dat dit mijn eigen schuld is, maar vroeg me af of er toch niet iets te regelen is. Ik heb bewust een goedkoop abonnement, omdat ik geen inkomen meer heb. Om dan ineens dit hoge bedrag op te moeten hoesten valt niet mee.

Simyo heeft voor dit soort gevallen coulance regelingen. Hopelijk kom je daarvoor in aanmerking. Morgen zal een moderator (= Simyo medewerker) daarnaar kijken.

Mogelijk kun je met de tips in dit blog een volgende keer voorkomen dat je mobiel buiten de bundel raakt. Vooral met Android zijn daar opties voor! Gelukkig weet je in ieder geval waardoor je buiten de bundel kwam. Dat schilt een hoop!

Hoi NicoleK,

Welkom op het Simyo forum, jammer dat je hier terecht bent gekomen met deze zure reden.

Ik kan me voorstellen dat het verbruik onbewust gebeurd is, dat kan de beste overkomen. Ik kijk graag even of ik iets voor je betekenen in de kosten. 😊

Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? 

Thanks Groentjuh!

Groetjes,

Daisy

Beste Daisy,

Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad en als het goed is wordt het opgelost middels een regeling.

Groet Nicole

Hoi Nicole, 

Fijn dat het is opgelost!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, let us know 😊

Groetjes, 
Bas

Even een laatste emailcheck vandaag en wat vind ik een email van Simyo van abbonement van mijn 11 jarige zoon. Een mail van 16.41 uur met daarin hoog verbruik en kosten boven de 100 euro. Oh nee nog een mail van 16.41 met kosten van boven de 250 euro. Met de schrik er goed in open ik de telefoon van mijn zoon (die gelukkig ligt te slapen)....4,5 GB in nog geen 15 min (15.48- 16.03 uur), 13 gemiste smsjes van 1200 om 15.49 en 2 smsjes van Simyo om 16.41 uur, van blokkeren abonnement. En ja dan het prijskaartje van ruim 650 euro....dit kan toch niet waar zijn.....…

Een zeer verontrustte moeder.

Cheryl

Beste @Cheryl Vromans je reageert in 2 bestaande oude topics met een  eigen vraag.

Beter is het 1 (één) nieuw topic te openen met je eigen vraag, dit om verwarring te voorkomen.

Zet meteen mobiel internet uit op die telefoon, rechtstreeks of via de MijnSimyo-app en zet dataplafond aan, dat dataplafond gaat dan in per de 1e van de volgende maand om in de toekomst dit soort dingen te voorkomen.

Als je het bedrag niet in 1 keer kunt betalen, kun je via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo of de reactie van een moderator afwachten.

Op app-niveau kun je precies zien waar de data aan verstookt is.

Succes.

Kun je aangeven hoe dit moet. Ik heb dit gisteren avond geprobeerd, maar ik moet een categorie en vraag aanklikken..Hoor graag!

Hi @Cheryl Vromans,

Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad niet toegestaan om meerdere topics te openen of op meerdere topics te reageren ontremt hetzelfde onderwerp. Ik heb zojuist jouw eigen topic beantwoord. Je kunt onze huisregels van het forum hier eventueel terugvinden.

Als je het snelste geholpen wilt worden kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice, wij zijn doordeweeks van 09:00 tot 17:30 te bereiken via 0800-8007 of 1200 (indien je belt met een Simyo simkaart).

Bedankt voor je hulp! @JanD 

Groetjes,
Roeqajja

Gisteren in de hectiek ging dit niet goed. Inmiddels hebben we contact. Heb al eerder geprobeerd te bellen, maar ben nu op werk en heb geen tijd om in de wachtrij te blijven:-(

Hi @Cheryl Vromans,

Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat het lastig is om telefonisch contact op te nemen terwijl je op werk bent! Inmiddels hebben wij contact via privébericht. Ik help je graag verder via deze weg. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer