.

Beantwoord

onbedoelde forse overschrijding van de datalimiet, wat nu?

  • 15 December 2023
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Hallo, tot mijn grote schrik blijkt er vanacht een flinke overschrijding van de limiet geweest te zijn door het kijken naar een NPO serie door mijn zoon. Hij zat vlakbij de WIFi ontvanger en had niet door dat die verbinding niet stabiel was, waardoor er overgeschakeld werd op datagebruik via Simyo. Hij heeft er kennelijk ook niet op gelet dat er een waarschuwing binnen kwam. Nu kan ik zien dat er waarschuwingen zijn geweest om 0.30 uur en 0.39 uur. Doordat ik zelf lag te slapen heb ik dit niet opgemerkt. De simkaart is uiteindelijk ook geblokkeerd, maar de rekening komt toch neer op €235,42 boven de limiet!  Ik hoop dat u begrijpt dat dit nooit de bedoeling is geweest en dat ik erg geschrokken ben van de hoogte van dit bedrag. Is er iets wat ik daar nog aan kan doen? Vriendelijke groet, Marlies

icon

Beste antwoord door Roeqajja 15 December 2023, 15:55

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Marlies D.,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Als je zoon een Android telefoon heeft, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen. Als hij een iPhone heeft, dan wil ik je verwijzen naar dit topic. Op onze website hebben wij een blog met meer handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. 

Wij kunnen het voorstellen dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het kan natuurlijk voorkomen dat je de waarschuwingssms'jes een keer mist. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. 🙂


Groetjes,
Roeqajja

Reageer