.

Beantwoord

Hoge rekening door internet?

  • 17 August 2014
  • 63 reacties
  • 3611 Bekeken


Toon eerste bericht

63 reacties

2014-09-14 18:45:26 Internet gebruik (45192 kB) 00:00:00 €6.62
2014-09-14 18:46:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:50:40 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:55:08 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 18:59:29 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:04:15 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:09:03 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:13:52 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:18:38 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:23:06 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:41:18 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 19:48:14 Internet gebruik (17278 kB) 00:00:00 €2.53
2014-09-14 20:00:00 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:22:29 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:24:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:38:27 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:42:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:47:11 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 20:51:26 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:11:31 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:18:23 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:24:45 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:36:25 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:39:22 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:42:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:45:05 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:47:42 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:50:28 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:53:16 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2014-09-14 22:56:01 Internet gebruik (42268 kB) 00:00:00 €6.19

dit zie ik staan terwijl ik me mobiel niet aangeraakt heb :OOO
Hallo, 

vannochtend schrok ik me *****. Ik zag dat ik gister nacht een mail had gekregen dat mijn internet gebruik over limiet heen was. Ik heb geen idee hoe het zo hoog is gekomen, want ik heb gisteren avond niet mijn mobiel gebruikt.  (gister avond rond 6 uur was het nog 50% van gebruik).

In de mail stond dat ik 158.81 euro moet betalen en dat de pin geblokkeerd is.... ik log in bij de simyo site en ik zie dat ik 252,90 euro moet betalen??????? hoe kan dit??? ik heb het al erg krap en dit kan ik niet hebben.

help?
Badge +6
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen


Hoi Jordidek, welkom op het forum van Simyo! :)

Er zijn inderdaad hoge facturen ontstaan voor augustus en september doordat je telefoon verbinding heeft gemaakt met mobiel internet zonder dat je een Internetbundel hebt.

In augustus heeft er zo'n 900MB aan verbruik via mobiel internet plaatsgevonden en in september zo'n 1000MB. Wanneer je gebruik maakt van mobiel internet zonder bundel betaal je €0,15 per MB.

Ik zie dat je inmiddels de optie "Internet op je mobiel - Nederland" hebt uitgezet op Mijn Simyo, hierdoor is het nu voor je simkaart niet meer mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet en zal je voortaan alleen verbinding kunnen maken met internet via WiFi :)

Omdat ik begrijp dat het niet je bedoeling is geweest dat deze hoge facturen zouden ontstaan, ga ik eenmalig de verbruikskosten door mobiel internet die je in augustus en september hebt gemaakt verrekenen tegen een Internetbundel.

Onze financiële afdeling zal de aanbetaling voor hoogverbruik zo spoedig mogelijk terugbetalen.

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Als je wilt dat er helemaal geen internetkosten zijn moet je "Internet op je mobiel" UIT zetten op Mijn Simyo. Dan weet je zeker dat je alleen internet gebruikt als er ergens een goed WiFi signaal is. Bij Simyo is het namelijk zo dat je best van mobiel internet gebruik kan maken zelfs als je geen internetbundel hebt, dat staat daar helemaal los van. Vandaar dat internet uitzetten op Mijn Simyo voor jou de beste oplossing is.
Ik heb een vraag kwam er gisteren achter dat ik 150 euro moet betalen alleen voor internet maar ik zelf heb geen internet bundel en vandaag keek ik weer en ineens moet ik 160 euro betalen vind het een beetje vreemd en dan moet ik eerst een bedrag al betalen en dan woord me simkaart weer gedeblokkeerd en een maand geleden moest ik ook voor internet verbruik betalen en dat was 22 keer internet verbruik kosten rond de 39 euro en voor 38 keer verbruik betaal ik 160 euro dat snap ik niet om dat ik alleen WiFi heb

Hoe kan dat vind het een beetje belachelijk dat ik zo veel moet betalen
Badge +8
Hoi Suzanne,

Ik heb antwoord van de netwerkspecialisten, zij bevestigen dat het echt een inkomende telefoonverbinding geweest. Dan is het gesprek dus toch niet via Facetime verlopen. Misschien is er iets goed mis met het toestel of de app dat dit is gebeurd, maar je simkaart kan zelf die keus niet maken. Het is echt heel erg vervelend dat je daardoor nu met zo'n hoge rekening zit, maar we kunnen je daar dus helaas niet in tegemoet komen.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 6
Badge +10
Hoi dolcevita200,

Ik heb in je eigen topic reactie gegeven op je hoge facturen. Heb je die al gezien? 😃
Badge
Door de crisis was ik op zoen naar een goed en een goedkoop abonnement voor mijn mobiele telefoon.
Toen kwam ik bij simyo en dacht ik probeer deze.
Net me rekening bekeken en deze was 244 euro.

Ik heb een bundel van 1500mb waar ik het altijd makkelijk mee red, en zit thuis altijd op WiFi en dan zet ik mijn mobiel internet ook uit.
Op internet gezocht en het bleek een bekend probleem te zijn bij simyo.

Ik hoop bij deze ook dat simyo het gaat onderzoeken en dit probleem
Gaat herstellen, want zit nu zeer erg te twijfelen of simyo wel zo eerlijk en goed bedrijf is om een telefoon abonnement bij te hebben.

Anderen mensen ook dit probleem of waar dit ook heeft voorgevallen. Dan hoor ik graag jullie verhaal/ afloop.


dit is geen eerlijk bedrijf
check maar eens op google en tik maar eens dit onderwerp in.
je schrikt
in mijn ogen is het een boevenbende
Badge +8
Hoi J. Steketee en Michelle26,

Bij jullie is er een hoop internet verbruikt inderdaad. Dat is dan zeker schrikken. We sturen wel smsjes bij 50% en 100 % van je verbruik. Hebben jullie die ook ontvangen?
Het is wel belangrijk dat jullie erachter komen wat er precies mis is gegaan. In Android of iOS telefoons kun je opzoeken welke app er hoeveel data heeft verbruikt. Dat zou een idee kunnen geven wat er voor dit onverwachte verbruik heeft gezorgd. Wij mogen dat soort informatie niet registreren, alleen de grootte en de datum en tijd van een datapakket. Dat vind je terug op Mijn Simyo.
Ik zie dat jullie ook op een andere manier contact hadden gezocht en dat we jullie allebei eenmalig tegemoet zijn gekomen in de buiten bundel kosten, door een extra bundel in rekening te brengen.
Ik hoop dat dat jullie schrik wat heeft weggenomen.


Hoi Suzanne.wink88,

Ik heb je net ook op Twitter gesproken. Het gesprek waarvan jij denkt dat het via Facetime liep, is als telefoongesprek verlopen. Dat is inderdaad wel echt enorme pech 😞 Hoe dat mogelijk is, daar heb ik geen idee van helaas. Op jouw toestel is het als telefoongesprek binnen gekomen. Op het netwerk is een verbinding gemaakt om een telefoongesprek te ontvangen. Was het via Facetime verlopen, dan was het een ander soort verbinding geweest inderdaad.
Ik heb het door de netwerkspecialisten nog nader laten bekijken. Wat ik daar uit te weten kom, laat ik je nog weten.

Scotsman, bedankt dat je je licht al wat hebt laten schijnen op deze situaties 🙂

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen!! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had!! Hoe kan dit?!!

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..


Het zit er dik in dat de WiFi niet al te betrouwbaar was op de plek was je het FaceTime gesprek voerde. Het is waarschijnlijk dat een app zoals FaceTime minimale eisen stelt aan de internetverbinding, en als het WiFi signaal te zwak wordt en daardoor de verbinding te traag (ik weet uit eigen ervaring dat openbare WiFi spots niet altijd uitblinken in snelheid) schakelt FaceTime over op de mobiele dataverbinding via 3G. Dit is mijn reconstructie van wat er gebeurd is.
Ik kreeg net ook de schrik van mn leven.. kreeg een waarschuwing dat ik een rekening van 272 had in de afgelopen paar dagen! 
Net mijn simyo gecheckt en de oorzaak is oa. een Facetime gesprek van 146 euro.. ;s terwijl ik gewoon wifi had! Hoe kan dit?

Ik kan dit op reis echt niet gebruiken..
Ik krijg zojuist een rekening van 465 euro...

Hoe kan dat?

En dit is puur internet verbruik?
Ik heb al twaalf jaar een abonnement, altijd bij KPN en sinds kort overgestapt.
Dit is me in al die jaren niet gebeurd dus ben erg benieuwd wat jullie hiermee gaan doen.
Ik heb geen waarschuwing, niets gehad.
Daarnaast staan mijn mobiele gegevens uit, en pakt hij alleen internet als er Wifi is.
Ik heb bijna 4000 mb verbruikt, wou dat ik de tijd had om zoveel op internet te zitten.
Hoe kan het dat ik járen met 500mb red en nu dit?

Ik ben echt helemaal in shock en dit kan ik echt niet betalen.
Ik hoop dat jullie met een oplossing komen, anders ga ik er wel echt werk van maken.
Lees dat mensen worden afgesloten bij hoge rekeningen, waarin heb ik niets gehoord?

Help!
Reputatie 7
Badge +9
Als het goed is staat er op je factuur gespecificeerd waar het totale bedrag, inclusief dat van het internet gebruik, op is gebaseerd. Als je daar naar kijkt wordt het dan niet duidelijk waarom het totale bedrag 244 euros is?

Reageer