Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Onterecht hoge verbruikskosten

  • 2 oktober 2012
  • 34 reacties
  • 2004 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn SIM kaart geactiveerd bij Simyo, en begin nu spijt te krijgen.

Afgelopen zondag logte ik in op de simyo site en toen zag ik dat ik al 47 EURO extra kosten had gemaakt ?
Dit vond ik raar, aangezien ik een 300 minuten/smsjes bundel + 500MB internet had afgesloten.
Na wat nazoeken lees ik dat de eerste bundel blijkbaar verdeeld wordt.
Vervolgens log ik maandag in zie ik heel het verbruik van September niet meer, en ik zie ook geen factuur van September?

Om problemen te voorkomen maar direct gebeld met de klantenservice, maar op 1 oktober 3 x 25 minuten in de wacht gestaan, en NIEMAND aan de lijn te krijgen.

Overal kan het wel eens druk zijn, dus we proberen het dinsdag weer.

Ik log in op mijn Simyo.nl en ik zie dat ik op 1 oktober alweer kosten buiten de bundel gemaakt zou hebben ?!?!?!
Sochtends om 09:00 30 minuten in de wacht gestaan.
smiddags rond 12:00 20 minuten in de wacht gestaan.
smiddags rond 1600 20 minuten in de wacht gestaan.

Is er ergens een mogelijkheid om duidelijkheid te krijgen hoe dit nu zit?

Medewerkers van Simyo, ik neem aan dat jullie mijn 06 nummer kunnen zien adhv mijn gebruikersnaam, dus graag ZSM reactie op dit forum of per e-mail.

Alvast bedankt voor het oplossen van dit probleem.

Groeten,

Arnnemarie

34 reacties

Badge
Onder het motto van de aanhouder wint zojuist weer +- een half uur in de wacht gestaan en uiteindelijk een vriendelijke dame aan de lijn gekregen.

Volgens haar waren mijn bundels niet geactiveerd (op mijnsimyo staat van wel) en volgens haar ging hier iets verkeerd (daar was ik dus al 4 dagen achter).

Dus alles wat er verbruikt wordt (bellen/sms'en/internetten) komt niet uit de bundel, maar wordt gewoon berekend, en dat is niet goedkoop bij Simyo zoals bekend.

Ze heeft dit doorgespeeld naar de technische dienst, en ik zou vanmiddag, uiterlijk morgenvroeg teruggebeld worden door Simyo.
Badge
Toch frappant dat als de vraag iets moeilijker wordt (of dat wellicht Simyo een fout maakt) er niet gereageerd wordt.

Volgens de website van Simyo zelf zou je via het forum binnen 1 dag antwoord krijgen, maar ook dit wordt niet waargemaakt.
Een klein berichtje van "We zijn er mee bezig, je hoort van ons" zou mij toch het gevoel geven dat er iemand serieus mee bezig is.

We wachten geduldig af, de belofte is dat ze me voor 12:00 vandaag weer zouden bellen, ik ben benieuwd of dit wel gehaald wordt.....
Badge
En wederom 2 beloftes gebroken.

Ik zou voor 12:00 gebeld worden, en dat is dus niet gebeurd.

Zelf maar is gebeld rond 12:05 en waarempel om 12:30 iemand aan de lijn (binnen een half uur, dit is een nieuw record).

Deze heeft mij nadrukkelijk beloofd voor 15:00 terug te bellen, maar zoals verwacht, niets gehoord .........

Iedereen geeft ruiterlijk toe dat het niet klopt, en dat ik gelijk hebt, maar niemand wil (of kan) het probleem oplossen.

morgen maar weer eens een uurtje vooruit trekken.

Kan ik deze kosten ergens declareren bij Simyo ? Ondertussen toch al een paar uur aan het bellen geweest...
Hello, sorry i will write in english.
I have the same probelm...I activated my sim today, as i got it by post today.
I called and i found out that it is charging me outside my bundle.....i wrote a message in the forum....I don't really know how to fix the problem....
your post makes me very worried.....
tell me if you have any result!!
I hope it all gets fixed sooon


Yoana


En wederom 2 beloftes gebroken.

Ik zou voor 12:00 gebeld worden, en dat is dus niet gebeurd.

Zelf maar is gebeld rond 12:05 en waarempel om 12:30 iemand aan de lijn (binnen een half uur, dit is een nieuw record).

Deze heeft mij nadrukkelijk beloofd voor 15:00 terug te bellen, maar zoals verwacht, niets gehoord .........

Iedereen geeft ruiterlijk toe dat het niet klopt, en dat ik gelijk hebt, maar niemand wil (of kan) het probleem oplossen.

morgen maar weer eens een uurtje vooruit trekken.

Kan ik deze kosten ergens declareren bij Simyo ? Ondertussen toch al een paar uur aan het bellen geweest...
Ik heb hetzelfde probleem: verbruik toont buiten-bundel tarieven, terwijl ik GEEN nummerbehoud heb aangevraagd, dus direct de bundeltarieven zouden moeten gelden. Gemeld aan Simyo maar tot nu toe alleen een automatisch antwoord met een support ticket nummertje. Waarom reageert Simyo niet?
Badge
Ik hang alweer in de wachtrij.

En je raad het nooit "Op dit moment is het erg druk, onze excuses blahblahblah, probeer het later weer, blahblahblah".

Als Simyo nu de problemen eens direct oplost i.p.v. de struisvogelpolitiek toe te passen dan gaat ook niet iedereen bellen naar hun, waardoor ze normaal bereikbaar zijn.

Maar als bovenstaande teveel gevraagd is, geef dan in ieder geval een eerlijk antwoord, en als je een afspraak maakt, komt deze dan na!

Maar dit is zelfs teveel gevraagd.... :(

Ik verwacht dat ik voor 10:00 iemand aan de lijn heb, en als ze hun PR willen verbeteren pakken ze binnen 20 minuten de telefoon op :)

Het enigste wat ik tot nu toe bereikt heb is dat vanaf gisteren wel uit de bundel wordt gebeld/gesmst en geinternet.

Wel heb ik nog steeds verbruikskosten staan voor september/oktober.
Badge
Nou, ze hebben het persoonlijk record niet verbroken, nu 35 minuten in de wacht gestaan.

Nu kreeg ik dezeflde mevrouw als afgelopen woensdag aan de telefoon, toch prettig dat je de medewerkers van Simyo leert kennen.

Mevrouw tovert antwoord nr. 33 uit de kast, "het klopt niet, het wordt uitgezocht, de technische dienst zoekt dit na, en u wordt teruggebeld".

Vervolgens grabbelt ze in de beloftenton, en nu wordt ik zo rond 12:00 teruggebeld!

Ik heb haar aangegeven dat ik zolangzamerhand niet meer geloof in al die valse beloftes, maar ze drukte me op het hart dat ik nu echt rond 12:00 terug gebeld ga worden.

Als  bonus grabbelt ze nog een keer in de beloftenton en ik kom zelfs in aanmerking voor de coulance regeling!

Wat is het toch een fijn bedrijf dat Simyo 🆒
Badge
Bel de krant, hang de vlag uit, ik ben zojuist teruggebeld door Simyo! Het kan dus echt, ik zit nog te knipperen met m'n ogen, slaap ik nog ?

De bundel is per 04-10-2012 ingegaan.

De "coulanceregeling" van Simyo is dat de verbruikskosten welke zijn berekend voor 04-10-2012 worden verrekend met de factuur en de bundels zoals het eigenlijk gemoeten had.

In mijn ogen is dat geen coulance, maar gewoon het oplossen van hun problemen, wat in mijn ogen normaal is.

Nu maar afwachten tot er gefactureerd gaat worden eind oktober, fingers crossed.
Mooi om te zien dat het bij jou op is gelost. Zelf heb ik precies hetzelfde probleem, ik ga de klantenservice maar eens aanspreken.
Reputatie 5
Badge +10
Bel de krant, hang de vlag uit, ik ben zojuist teruggebeld door Simyo! Het kan dus echt, ik zit nog te knipperen met m'n ogen, slaap ik nog ?

De bundel is per 04-10-2012 ingegaan.

De "coulanceregeling" van Simyo is dat de verbruikskosten welke zijn berekend voor 04-10-2012 worden verrekend met de factuur en de bundels zoals het eigenlijk gemoeten had.

In mijn ogen is dat geen coulance, maar gewoon het oplossen van hun problemen, wat in mijn ogen normaal is.

Nu maar afwachten tot er gefactureerd gaat worden eind oktober, fingers crossed.


Welkom op het forum Annemarie,

Goed om te horen dat het is opgelost. Je verhaal klopt en de verbruikskosten worden verrekend. Overigens wel mijn excuses dat er nog niet eerder op je topic gereageerd is. Normaal gesproken handhaven we een termijn van 1 werkdag. Coulance is hier bij Simyo vakjargon, maar je zou eigenlijk moeten spreken van een verrekening. En inderdaad een oplossing voor je probleem. Ik heb je even een privé berichtje gestuurd om te achterhalen met wie je hebt gesproken.

Hello, sorry i will write in english.
I have the same probelm...I activated my sim today, as i got it by post today.
I called and i found out that it is charging me outside my bundle.....i wrote a message in the forum....I don't really know how to fix the problem....
your post makes me very worried.....
tell me if you have any result!!
I hope it all gets fixed sooon


Yoana


Hi Oyoana,

I see that you opened a topic about your issue. I will reply in that topic.

Ik heb hetzelfde probleem: verbruik toont buiten-bundel tarieven, terwijl ik GEEN nummerbehoud heb aangevraagd, dus direct de bundeltarieven zouden moeten gelden. Gemeld aan Simyo maar tot nu toe alleen een automatisch antwoord met een support ticket nummertje. Waarom reageert Simyo niet?

Hi RobertWy,

Helaas gaat het hier om een fout in het systeem. Ik heb dit direct laten corrigeren. De verbruikskosten tot 8/10 zullen niet in rekening worden gebracht. Excuses voor het ongemak.

Mooi om te zien dat het bij jou op is gelost. Zelf heb ik precies hetzelfde probleem, ik ga de klantenservice maar eens aanspreken.

Hoi StefanM,

Ook in jouw situatie gaat het om een fout door ons. De onterecht berekende verbruikskosten zullen niet in rekening worden gebracht. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik heb het zelfde probleem

en ook lang ik de telefoon en ook geen reactie op forum.

Als je zo met je nieuwe gebruikers omgaat, blijven ze niet lang en zal dat ze van zelfopbreken denk ik dan maar, mond op mond reclame werkt nog altijd het best
Ik heb ook het zelfde probleem,

Afgelopen woensdag sim kaart geactiveert maar mijn bundel ging niet in waardoor ik buiten de bundel belde/internete, ik heb zelf geen nummerbehoud aan gevraagt.
Bij mij hetzelfde. Ik heb vorige week een simyo abonement afgesloten van 200 MB en 200 belminuten/sms. Ik krijg nu ook al kosten te zien van 30 euro. Ik ga dit echt niet betalen. Ik hoop dat er snel opgenomen wordt bij Simyo en dat het snel opgelost wordt. Volgends mij is het een beetje een rommeltje daar. Ik ben niet van plan om extra te gaan betalen terwijl ik nauwelijks gebruik maak van mijn belminuten en MB's.

Groetjes,

Hiltje. :mad:
Badge
@Alex, bedankt voor je bericht, maar ik heb geen private bericht van jou ontvangen?

@de rest, de aanhouder wint, gewoon blijven bellen en niet ophangen voordat het is opgelost!
Beste Alex,

Ik heb ook hetzelfde probleem.
Heb op 5 oktober mijn sim geactiveerd en geen gebruik gemaakt van nummerbehoud.
In het tabblad "overzicht" staat ook vermeldt dat de ingangsdatum 02-10-2012 betreft.
Echter staan er ook bij mij verbruikskosten die toch echt binnen mijn bundel zouden moeten vallen.
Gezien eerdere berichten neem en eis ik dat dit probleem wordt opgelost.

Geen goede start van een 1 jarige overeenkomst tussen simyo en ondergetekende.
Ik begrijp als geen andere dat simyo en zijn klantenservice onder enorme druk staan vanwege "bewuste" onderbeztting.
Dit is natuurlijk de enige manier om deze scherpe tarieven uberhaupt aan te kunnen bieden als simyo (lees: KPN mobile).

Dit wetende heb ik met volle verstand een abbonement afgesloten bij jullie, toch verwacht ik en vele andere met dit probleem een bericht.
Het gaat hierbij om een "kosten" probleem iets wat mensen ongerust maakt.

met vriendelijke groet,

Robert-Paul Hulsman
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb het zelfde probleem

en ook lang ik de telefoon en ook geen reactie op forum.

Als je zo met je nieuwe gebruikers omgaat, blijven ze niet lang en zal dat ze van zelfopbreken denk ik dan maar, mond op mond reclame werkt nog altijd het best


Hoi zwaanc,

Ik heb je inmiddels een reactie geplaatst op je vraag in dit topic. Je probleem is nu opgelost.

Ik heb ook het zelfde probleem,

Afgelopen woensdag sim kaart geactiveert maar mijn bundel ging niet in waardoor ik buiten de bundel belde/internete, ik heb zelf geen nummerbehoud aan gevraagt.


Welkom op het forum de1vries,

Ook bij jou is er een fout gemaakt door ons systeem. De onterechte verbruikskosten zullen niet in rekening worden gebracht. Daarnaast heeft de technische dienst het probleem voor je opgelost. Excuses voor het ongemak.

Bij mij hetzelfde. Ik heb vorige week een simyo abonement afgesloten van 200 MB en 200 belminuten/sms. Ik krijg nu ook al kosten te zien van 30 euro. Ik ga dit echt niet betalen. Ik hoop dat er snel opgenomen wordt bij Simyo en dat het snel opgelost wordt. Volgends mij is het een beetje een rommeltje daar. Ik ben niet van plan om extra te gaan betalen terwijl ik nauwelijks gebruik maak van mijn belminuten en MB's.

Groetjes,

Hiltje. :mad:


Welkom op het forum Hiltje,

Helaas is dit ook bij jou het geval. De onterechte verbruikskosten zullen niet in rekening worden gebracht. Daarnaast heeft de technische dienst het probleem voor je opgelost. Excuses voor het ongemak

@Alex, bedankt voor je bericht, maar ik heb geen private bericht van jou ontvangen?

@de rest, de aanhouder wint, gewoon blijven bellen en niet ophangen voordat het is opgelost!


Hoi Annemarie,

Als het goed is heb je nu een privé bericht ontvangen.

Beste Alex,

Ik heb ook hetzelfde probleem.
Heb op 5 oktober mijn sim geactiveerd en geen gebruik gemaakt van nummerbehoud.
In het tabblad "overzicht" staat ook vermeldt dat de ingangsdatum 02-10-2012 betreft.
Echter staan er ook bij mij verbruikskosten die toch echt binnen mijn bundel zouden moeten vallen.
Gezien eerdere berichten neem en eis ik dat dit probleem wordt opgelost.

Geen goede start van een 1 jarige overeenkomst tussen simyo en ondergetekende.
Ik begrijp als geen andere dat simyo en zijn klantenservice onder enorme druk staan vanwege "bewuste" onderbeztting.
Dit is natuurlijk de enige manier om deze scherpe tarieven uberhaupt aan te kunnen bieden als simyo (lees: KPN mobile).

Dit wetende heb ik met volle verstand een abbonement afgesloten bij jullie, toch verwacht ik en vele andere met dit probleem een bericht.
Het gaat hierbij om een "kosten" probleem iets wat mensen ongerust maakt.

met vriendelijke groet,

Robert-Paul Hulsman


Welkom op het forum rph89,

Je probleem is zojuist opgelost. Helaas viel ook jouw aansluiting onder het voor ons inmiddels bekende issue. De kosten zullen niet rekening worden gebracht.

Voor jullie allen. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Hi Alex

Bedankt voor je reactie.
Mijn verbruik op het overzicht in Mijn Simyo is inderdaad aangepast.
Maar de verbruikskosten van 4/10 tot en met 8/10 worden nog steeds berekend volgens  buiten-bundel tarieven. Ik dacht dat dit gecorrigeerd zou worden?
Graag correctie van de bedragen!


Ik heb hetzelfde probleem: verbruik toont buiten-bundel tarieven, terwijl ik GEEN nummerbehoud heb aangevraagd, dus direct de bundeltarieven zouden moeten gelden. Gemeld aan Simyo maar tot nu toe alleen een automatisch antwoord met een support ticket nummertje. Waarom reageert Simyo niet?

Hi RobertWy,

Helaas gaat het hier om een fout in het systeem. Ik heb dit direct laten corrigeren. De verbruikskosten tot 8/10 zullen niet in rekening worden gebracht. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RobertWy,

De technische dienst is bezig om alles automatisch te herstellen. We proberen dit voor het weekend op te lossen. De verbruikskosten worden daarmee ook gecorrigeerd.

Groetjes,

Alex
Ook bij mij hetzelfde probleem. Verbruik staat inmiddels op 24,19, terwijl ik RUIM binnen mijn bundel internet en sms. Heel graag een reactie zodat ik zeker weet dat dit wordt opgelost. Bundel is 03-10-2012 ingegaan.
Badge +6
Ook bij mij hetzelfde probleem. Verbruik staat inmiddels op 24,19, terwijl ik RUIM binnen mijn bundel internet en sms. Heel graag een reactie zodat ik zeker weet dat dit wordt opgelost. Bundel is 03-10-2012 ingegaan.

Beste Tsimons,

Welkom op het forum!
Door de storing zijn je bundels niet geactiveerd. De IT afdeling is druk bezig dit probleem op te lossen.
Hopelijk is dit vandaag opgelost. Alle kosten zullen worden gecrediteerd.
Badge
Ik heb nu eindelijk de factuur van september online staan zie ik (vorige week al) en de zaak is verrekend.

Na al het gezeur en gebeld moet er een bedrag bij betaald worden van € 1,45

Wat een coulance van Simyo (not! :mad:), je klanten uren aan de telefoon laten hangen, van alles beloven en niet nakomen, en uit eindelijk 0,0 coulance.

Ik zou het schappelijk vinden dat ze uit coulance bijvoorbeeld 1 maand de factuur op 0,00 zouden zetten, maar klantvriendelijkheid staat niet hoog in het vaandel bij Simyo.

Best jammer, want dit levert geen reclame op, ik zou tenminste niemand Simyo aanbevelen na mijn ervaringen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Annemarie,

Volgens onze gegevens hebben we een verrekening gemaakt van alle onterecht in rekening gebrachte abonnementskosten. Kan je aangeven wat we precies niet zijn nagekomen?

Groetjes,

Alex
Badge
Men praat over een coulance regeling.

De definitie van coulance is een tegemoedkoming als bijvoorbeeld iets wat buiten de garantie valt toch wordt gerepareerd.

SIMYO laat mij voelen dat ik min of meer "geluk" moet hebben dat SIMYO mij die kosten crediteert.

In werkelijkheid heeft SIMYO deze fout veroorzaakt, en heb ik voor "Jan met de korte achternaam" uren aan de telefoon moeten hangen om het probleem wat veroorzaakt is door SIMYO op te lossen.

Kan ik ergens mijn uren declareren ?

Zoals ik al aangaf zou een extra tegemoedkoming in de vorm van een extra korting minimaal op zijn plek zijn.

Stuur desnoods een SIMYO knuffelbeer op, of bedenk een gebaar om te laten zien dat de klant niet fout zat.
Bij mij precies het zelfe probleem. Rekening staat inmiddels op 500 euro en als ik bel duurt het soms wel een uur voor ik iemand aan de lijn krijg.
Ik vind dit echt slordig van jullie, en er is me al 2 Keer verteld dat ze er aan gaan werken. Inmiddela zijn we al een maand verder.
Hoelang gaat dit nog duren??
Bij mij ook een flinke Bill-Shock! Heb hierover ook een mail gestuurd naar de klantenservice omdat dit ongekend is (nog geen antwoord ontvangen overigens op #265802). Lopende klant vanaf mei 2011.

Bij mij is het dataverbruik ook ineens onverklaarbaar omhoog geschoten (September 168 euro) en lopende maand staat op 214 euro. Toen ik het mailtje kreeg dat mijn factuur klaar stond voor September meteen het internet via mijn-simyo uitgezet. Helaas komt dit erg laat en staat de teller van oktober inmiddels ook al torenhoog!

Onverklaarbaar is het feit dat het dataverbruik veel op gezette tijden is (08.00 - 12.00 - 20.00). Heel bizar, omdat ik dan, nog slaap, wekker gaat om 08.15, op mijn werk of thuis ben met wifi.

Ook heb ik van Simyo geen notificatie ontvangen dat ik over mijn datalimiet heen ben gegaan ook al heb ik 'Notificaties verbruik' aan staan onder mijn-simyo.

Ik verwacht dat simyo hier wat aan doet!

Reageer