.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen verbinding met Mobiel internet in Galaxy S4?


Ik ben sinds vandaag in Duitsland, maar heb nog geen verbinding met internet weten te krijgen. Ben al enkele uren bezig en zelfs met de beantwoorde vragen van dit forum lukt het niet. Ik heb een Galaxy S4.
‘Internet op je mobiel – buitenland’ staat aan in Simyo, 'mobiele gegevens' staat aan, 'roaming' is ook aan. Ik zie wel de R bij de data icoontje.

Ik heb al verschillende APN instellingen geprobeerd en het toestel meerdere keren uit en aan gezet, maar het lukt maar niet.

Ik heb nu dit ingevuld:

KPN Internet
KPN4G.nl
....
mp.mobiel.kpn.nl/nnsc
10.10.100.20
5080
08
....
default

Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Kim 31 July 2014, 15:06

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Probeer eens bij APN: portalmmm.nl ipv KPN4G.nl
Badge +6
Hoi Jeremy024, welkom op het forum van Simyo!

Op je aansluiting staat alles goed om verbinding te kunnen krijgen met mobiel internet in het buitenland, daarom wil ik je allereerst aanraden om in je telefoon de netwerkmodus te wijzigen naar alleen WCDMA/GSM in plaats van LTE.

Daarnaast sluit ik me bij het advies van Groentjuh aan om ook de APN portalmmm.nl te proberen als KPN4G.nl niet werkt.

Ik hoor graag van je of het hiermee wel lukt verbinding te krijgen met mobiel internet 🙂
Bedankt voor de reacties.

Ik heb de geadviseerde wijzigingen doorgevoerd, maar het probleem is nog niet opgelost. Ik zie misschien wel iets kleins over het hoofd, zoals ook dat WCDMA/GSM ipv LTE?
Badge +6
Hoi Jeremy024,

Onder Instellingen > Meer > Mobiele netwerken > Voorkeursnetwerktype kan je aangeven van welk mobiel netwerk je gebruik wil maken.

Nu kom ik er net achter dat in de nieuwere telefoons de netwerken niet meer worden aangegeven als WCDMA (3G), GSM (2G), LTE (4G), maar de naampjes er gewoon staan :)

Oftewel ik raad je aan als Voorkeursnetwerktype 3G i.p.v. 4G aan te vinken.

Ik hoor graag van je of je hierna wel verbinding krijgt met mobiel internet in Duitsland 🙂

Ik hoor graag van je of je hierna wel verbinding krijgt met mobiel internet in Duitsland :)

Ik ben inmiddels weer terug in eigen land. Het probleem was nog steeds niet opgelost. 

Ik neem aan dat je bedoelde:   Instellingen -> Verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkmodus. Dan staat er wel gewoon LTE/GSM/WCDMA, GSM/WCDMA, alleen GSM en alleen WCDMA. En daar lag de oplossing dus ook niet helaas.

Wie heeft de gouden tip voor een volgende keer dat ik naar het buitenland ga?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Jeremy024,

Wat me nu niet duidelijk is, is of je deze raad hebt opgevolgd
Oftewel ik raad je aan als Voorkeursnetwerktype 3G i.p.v. 4G aan te vinken.

Heb je de verschillende opties ook geselecteerd gehad en uitgeprobeerd?

En heb je dat uitgeprobeerd met de APN KPN4G.nl én portalmmm.nl?

Ik heb je aansluiting laten checken en je bent aangemeld met de optie Internet op je mobiel - buitenland.
Hi Jeremy024,

Wat me nu niet duidelijk is, is of je deze raad hebt opgevolgd
Oftewel ik raad je aan als Voorkeursnetwerktype 3G i.p.v. 4G aan te vinken.

Heb je de verschillende opties ook geselecteerd gehad en uitgeprobeerd?

En heb je dat uitgeprobeerd met de APN KPN4G.nl én portalmmm.nl?

Ik heb je aansluiting laten checken en je bent aangemeld met de optie Internet op je mobiel - buitenland.

Ik heb volgens mij alles wel twee keer uitgeprobeerd. Nu ben ik dus weer in Nederland. Ik verwacht voorlopig niet naar het buitenland te gaan, maar ik zal het de volgende keer nog eens proberen allemaal. Bedankt voor de hulp.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jeremy024,

Geef het de volgende keer even aan voordat je op vakantie gaat. Dan lopen we samen even je instellingen langs en checken we of alles goed staat 🙂

Is dat een idee?
Hoi Jeremy024,

Geef het de volgende keer even aan voordat je op vakantie gaat. Dan lopen we samen even je instellingen langs en checken we of alles goed staat :)

Is dat een idee?

Uitstekend idee!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jeremy024,

Laten we dat doen dan 🙂 Ik hoor het graag van je tegen die tijd!
Hoi Jeremy024,

Laten we dat doen dan 🙂 Ik hoor het graag van je tegen die tijd!

Over anderhalf uur ben ik weer in Duitsland. Misschien een beetje laat vermeld, maar wellicht kan iemand nog de instellingen met me langslopen. Hoe dan ook heb ik ''Internet op je mobiel - buitenland'' aan staan.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jeremy024,

We komen je bericht nu pas tegen. De reactietijd op het forum is één werkdag. In het weekend zijn we vaak ook te vinden op Twitter. De reactie tijd is daar sneller, misschien een tip voor de volgende keer.

Je zit op dit moment nog in Duitsland? Ik zie dat je de vorige keer de instellingen bent doorlopen met Kim, Ernst en Tiury. Je kan in Duitsland gebruikmaken van de APN portalmmm.nl

Met deze APN instellingen kan je zowel in Nederland als in het buitenland gebruik maken van internet.

In deze topic vind je meer informatie over het instellen van mobiel internet op je toestel

Laat je ons weten of je nu wel gebruik kan maken van mobiel internet, in Duitsland?
Ik was maar één dag in Duitsland, dus ik kan het nu niet meer testen helaas. Maar bedankt voor de reactie, het topic blijft bij mijn bladwijzers staan.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Jeremy024,

Niets aan te doen, dan wordt het een volgende keer. Probeer in het buitenland ook altijd handmatig meerdere netwerken. Het kan per locatie verschillen welke het beste werk:) We horen het hier graag wanneer je het hebt kunnen testen.;)

Reageer