.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?


Badge +2
Ondanks wijziging instellingen naar buitenland kon ik gisteren in Duitsland niets, baal daar erg van.
Heb ook gemaild en getweet, svp snel uitleg Bedankt.
icon

Beste antwoord door Charlene 10 July 2013, 11:28

Bekijk originele reactie

41 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle109x,

Wat fijn om te horen dat het probleem intussen is opgelost! Inderdaad, zoals RicoK zegt is het de bedoeling dat de EU-optie uit staat onder dataroaming. Dat kan verwarrend zijn! Maar gelukkig is de oplossing gevonden 🙂

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

@ RicoK: Je bent een held!

Groetjes,
Jihane
Ik had de hoop al een beetje opgegeven hahahah, ik ben erg blij dat het toch gelukt is. Ja, best vreemd dat er zo'n groot verschil in instellingen bestaat tussen verschillende toestellen.
Reputatie 7
Hahahaha, ik had al de hoop en de verwachting dat dit een oplossing zou gaan geven.

Maar wel vreemd. In mijn iPhone staat Dataroaming aan en euinternet uit.
Duister, heel duister allemaal.....

Ik heb de volgende twee Google hits gevonden:

https://forum.telfort.nl/mobiel-buitenland-257/euinternet-telfort-spot-52295

en

http://stackoverflow.com/questions/33323893/unable-to-delete-apn-in-android

Kun je hier wat mee?


En toen was er licht in de duisternis!

De eerste link was meteen raak, wat vreemd dat je juist roaming in de eu uit moet zetten.. In ieder geval ontzettend bedankt! 🙂
Reputatie 7
Duister, heel duister allemaal.....

Ik heb de volgende twee Google hits gevonden:

https://forum.telfort.nl/mobiel-buitenland-257/euinternet-telfort-spot-52295

en

http://stackoverflow.com/questions/33323893/unable-to-delete-apn-in-android

Kun je hier wat mee?
Hoi Michelle190x,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet! Ik zie dat jij de optie voor 'Internetten in het buitenland' netjes aan hebt staan, dus je zou dan gewoon gebruik moeten kunnen maken van data in het buitenland. Ik heb die optie meteen voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit 't probleem op!

Wat je instellingen betreft: wil jij je instellingen nog eens nachecken met behulp van de Toestelhulp tool? Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. Op die manier zorg je ervoor dat deze instellingen weer helemaal goed staan!

Mocht het dan nog steeds niet werken raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Op deze manier kun je er dan achter komen waar het probleem zich precies bevindt: bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen!

Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane



Hoi Jihanne,

Zojuist heb ik geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te doen. Toen deed hij het opeens wel, het probleem ligt dus in mijn toestel. Het ligt waarschijnlijk aan de APN instellingen. Ik heb toestelhulp gebruikt maar het probleem is dus dat hij steeds van portalmmm.nl terugspringt naar euinternet. Kan ik hier iets aan doen?

Groetjes,

Michelle

P.s. @RicoK, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Michelle190x,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen gebruik kunt maken van het internet! Ik zie dat jij de optie voor 'Internetten in het buitenland' netjes aan hebt staan, dus je zou dan gewoon gebruik moeten kunnen maken van data in het buitenland. Ik heb die optie meteen voor je ge-reset. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit 't probleem op!

Wat je instellingen betreft: wil jij je instellingen nog eens nachecken met behulp van de Toestelhulp tool? Je klikt dan op jouw telefoon en vervolgens op 'Internet'. Op die manier zorg je ervoor dat deze instellingen weer helemaal goed staan!

Mocht het dan nog steeds niet werken raad ik je aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Op deze manier kun je er dan achter komen waar het probleem zich precies bevindt: bij je simkaart of bij je telefoon. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken samen!

Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor al je hulp!

Groetjes,
Jihane
Jazeker, een aantal keer een half uur
Reputatie 7
Telefoon al eens uit- en weer aan gezet?
Hij blijft terugspringen en ik kan de euinternet apn ook niet verwijderen
Reputatie 7
Dus Android.

Instellingen > ... Meer > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten: APN portalmmm.nl, geen gebruikersnaam en geen wachtwoord

De Telefoon van mijn vrouw draait op Android 6.x en daar heb ik EU internet niet kunnen vinden....
Ik heb een sony xperia z3 compact
Reputatie 7
Toch echt via je instellingen in je telefoon. Welke telefoon heb je c.q. welk OS draait op je telefoon?
APN is goed. Euinternet moet uit staan!

Als de telefoon 'terug springt' moet deze instelling van automatisch worden gehaald en handmatig vast worden gezet.


En hoe doe ik dat? 🙂
Reputatie 7
APN is goed. Euinternet moet uit staan!

Als de telefoon 'terug springt' moet deze instelling van automatisch worden gehaald en handmatig vast worden gezet.
Hoi,

Ook ik heb geen internet in het buitenland. Niet in Frankrijk en nu ook niet in Spanje. Ik heb internet in het buitenland in mijn simyo aangevinkt en mijn gegevensroaming staat aan voor in de EU en ingesteld op nationaal en internationaal. Toch heb ik hier geen internet. In Nederland stond mijn APN op portalmmm.nl , maar hier springt hij steeds automatisch terug op euinternet.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

M.v.g.

Michelle
Mooi, hij doet het thnx
Reputatie 5
Badge +8
Hoi jtes,

Wat vervelend dat je internet niet werkt in België.

De instellingen op je aansluiting staan inderdaad juist. Ik heb je buitenlandopties meteen een reset gegeven. Zou jij, om deze reset te voltooien, je telefoon even uit en weer aan willen zetten?
Als dit het probleem niet meteen oplost, dan wil ik je adviseren handmatig een netwerk met goede dekking te selecteren.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Sean
Hallo, ik ben dit jaar voor de derde in België , al mijn instellingen doorlopen mmaar geen internet kunnen jullie mijnssimkaart resetten?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lei,

Door het feit dat je vorig jaar mei ruim € 60,- hebt verbruikt aan internet in Thailand, doet mij jouw reactie een beetje vreemd overkomen. Dit kan natuurlijk helemaal aan mij liggen 😉.

Als ik het zo begrijp is het probleem daarna ontstaan, want ik zie inderdaad geen internet verbruik in het buitenland meer. Ik heb even contact opgenomen met KPN en die geven aan dat er destijds na Thailand iets verkeerd is gegaan. Je hebt toen als het goed is een sms'je gehad dat je een limiet van € 60,- hebt bereikt en 'JA' moet terug sms'en om verder te kunnen internetten. Gaat er een nieuwe maand in, dan hoort deze blokkade meteen te verwijderen. Helaas is dit niet goed gegaan en wachtte het netwerk nog steeds op dit sms'je. Zoals je begrijpt hebben ze dit meteen hersteld en heb ik je simkaart opnieuw ingesteld.

Het is nu wel verstandig om ook meteen je internetinstellingen (APN) te controleren. Dit doe je met behulp van de Simyo toestelhulp.

Laat je me weten of het internet nu wel naar behoren werkt in het buitenland (mocht je die kans krijgen)?

Groetjes, Tiury
Jullie kunnen zeggen wat je wil hoor, met je 'bij de meeste mensen lukt het prima'. Of ik nou in Thailand ben of op Siclië, of ik nou een samsoeng heb of een hoewawij, internet in het buitenland is me nog nooit gelukt. Zelfs net over de grens in België is het al dramatisch.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MikeS,

Dit komt vooral voor als je zelf ervoor kiest om verschillende klantenservice kanalen te gebruiken. Normaal gesproken spreken we dan ook af je maar via één kanaal verder te helpen, maar omdat het zo'n vervelende situatie is voor je, proberen we je allemaal te helpen.

Wat goed dat je nu zelf de optimale instellingen hebt gevonden voor jouw telefoon, die het ook gewoon goed moeten doen in Nederland. Je hoeft dit dus later niet meer aan te passen!

Groetjes, Tiury
Gisteren de hele middag besteed aan de settings, dus schakelen tussen 2/3/4g en APN settings. Uiteindelijk bleek de optie "portalmmm.nl" zonder gebruikersnaam en password te werken ! Vanaf gisteren eindelijk Internet
Al eerder gedaan helpt ook niet, Zou misschien eens interresant zijn om dit soort dingen te bundelen in 1 standaard document. Ik als buitenstaander praat met 3 personen en krijg tegenstrijdige informatie. Als al deze settings in 1 document staan met bovenstaande uitleg dan zou al veel meer duidelijk zijn.
Niets ten nadele van al de mensen die ik gesproken heb. iedereen staat me prima te woord en geeft me het gevoel me te willen helpen. maar onbedoeld wordt er aan de "klant kant" wel verwarring gezaaid.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi MikeS,

Het is niet zozeer tegenstrijdige informatie, maar vooral bedoelt om zoveel mogelijk te proberen, omdat er vaak niet één oplossing is voor hetzelfde probleem.

De melding 'geen databundel' heeft volgens mij toch echt te maken met de optie EU INTERNET. Dit is namelijk bedacht voor iPhone, om een bundel aan te kunnen schaffen bij een lokale provider, zonder hiervoor een simkaart aan te hoeven schaffen. Kun je deze optie eens aanzetten, je telefoon opnieuw opstarten en vervolgens weer uitzetten en daarna weer je telefoon opnieuw opstarten?

Misschien is het een softwarefoutje 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer