.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?


Ik kan niet bellen in het buitenland, het staat wel aan, wat is het probleem ?
icon

Beste antwoord door Ernst 7 July 2014, 15:57

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je bedoelt, het staat aan op Mijn Simyo? Of op je toestel?
Op symio, op het toestel zal ik nog FF kijken,bedankt voor de tip, gr van joost.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi joost bosman, welkom op het Simyo forum!

Als het aan ons ligt zou je inderdaad moeten kunnen bellen in het buitenland. Heb je al gekeken of Roaming aanstaat in je telefoon?
Als dat het geval is, raad ik je aan om handmatig 1 voor 1 de aanwezige netwerken te selecteren en proberen met welke je kunt bellen.

Hou je ons op de hoogte?


@Scotsman, dank je voor het meedenken!
Ik zal rooming aanzetten, heb de gebruiksaanwijzing van Samsung er op na gelezen maar daar is niets te vinden over buitenlands bellen helaas,hou jullie op de hoogte , alvast bedankt voor de service, ghr van joost.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi joost bosman,

Bedankt dat je ons op de hoogte wil houden 😉 We wachten met smart op je antwoord!
Zowel SIMIO op buitenland aan en roaming op de samsung aan, maar geen omschakeling naar een duitse provider, hoe kan dat ? gr van joost bosman.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi joost bosman,

Nou heb ik zojuist samen met de IT-afdeling gekeken of al je instellingen goed staan en of je simkaart de mogelijkheid heeft om op het netwerk te kunnen. Dit is het geval... dus je sim zou het moeten doen. Is het mogelijk om je simkaart eens in een andere telefoon te proberen? 🙂
Ja dat kan, maar ik moet voor de test wel FF de grens over, ik zie hem ook niet overschakelen naar een duitse provider.

Bij mijn vriendin haar telefoon wel, gr van joost.
Badge +6
Hoi joost bosman,

Heb je ook zoals eerder aangegeven door Ernst geprobeerd handmatig een netwerk te kiezen? 🙂 Want ik heb het vermoeden dat je telefoon op 'Handmatig netwerk selecteren' staat, waardoor deze inderdaad niet automatisch overschakelt op een ander netwerk als je de grens over gaat.

Is dit onverhoopt niet de oplossing, dan wil ik je inderdaad aanraden om de volgende keer dat je de grens over gaat even je simkaart in een andere telefoon te stoppen om te kijken of je hierin wel verbinding krijgt met een buitenlands netwerk.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
De telefoon staat op automatisch, gr van joost.
Badge +6
Hoi joost bosman,

Ook in dat geval zou ik je willen aanraden de volgende keer even handmatig naar een netwerk te zoeken 🙂 Of had je dat ook al geprobeerd? Dat werd me namelijk niet helemaal duidelijk uit je berichten 🙂
Oke,ben naar DLD gereden en alvorens een duitse provider handmatig ingevoerd.

En zie het werkt, heb als test een paar nederlandse mensen gebeld en het werkt, bedankt voor het mee denken, gr van joost.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi joost bosman,

Kijk aan, super mooi dat het werkt! 🙂 Mocht je nog andere vragen hebben, dan helpen we je graag verder.
Ja dank je,gr van joost.

Reageer