.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in het buitenland?

  • 25 February 2020
  • 4 reacties
  • 355 Bekeken

Wat een chaotiese site hebben jullie: 100x inloggen  etc en nul oplossingen. Mijn problemen: ik zit in t buitenland en heb met symyo geen ontvangst. Nu probeer ik met mijn tablet om bij simyo informarie over internet in t buitenland te krijgen maar ik heb nu al n half uur geprutst , van t kastje naar etc. Steeds word ik terug gestuurd. Dan wordt opeens beweerd dat mijn 06 nummer niet klopt, dat nota bene automaties verschijnt! Als ik binnen de beloofde dag geen antwoord krijg gooi ik het simkaartje weg en ga ik naar een iets helderde aanbieder. ZELFS HET PLAATSEN VAN DEZE KLACHT WORDT ME ONMOGELIJK GEMAAKT OMDAT ik geen ONDERWERP heb ingevuld? Waar moet ik dat invullen?

icon

Beste antwoord door Tessanne 25 February 2020, 12:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Er staat volgens mij best een hoop informatie over internet in het buitenland op de Simyo website. Na 1 minuut zoeken kwam ik dit hulp-artikel tegen. En ook dit extra hulp-artikel.

Als behulpzame klant kan ik je ook nog de forum checklist geven:

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Prepaid en sim-only gebruikers dienen er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 (Europa) enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

 

Wij kunnen misschien nog beter helpen als we weten:

  • welk model toestel je hebt, zodat wij je in de toestelhulp naar het juiste toestel kunnen helpen.
  • of je wel kunt bellen/SMSen, zodat wij weten dat het probleem alleen met internetten in het buitenland speelt en dat er dus wel bereik is.
  • in welke land u bent, zodat wij eventueel kunnen aanraden welke providers zouden moeten werken indien we handmatig een netwerk(provider) dienen te selecteren om te kunnen dataroamen.

Een moderator (= Simyo medewerker) zal vandaag of morgen ook de aansluiting bekijken. Als de bovenstaande stappen niet helpen, kan een moderator mogelijk nog het een en ander resetten. Mogelijk dat het na zo’n reset wel werkt. Wel moet je toestel natuurlijk goed ingesteld zijn!

Reputatie 7
Badge +6

Hi WimWim,

 

Welkom op het Simyo Forum! Jammer om te horen dat het zo onoverzichtelijk voor je blijkt te zijn. Ik wil je graag verder helpen! 

 

Ook heb ik een mailtje van je ontvangen  waar ik inmiddels op heb gereageerd. Het blijkt dat op je aansluiting bellen in en naar het buitenland niet aan stond. Dit heb ik voor je aangezet en na 10 min uitschakelen van de telefoon zou je weer verbinding moeten krijgen.

 

Laat je weten of het heeft geholpen?

 

Bedankt Groentjuh voor je uitgebreide uitleg!

 

Groetjes,

Tessanne

Ja het klopt nu gaat het ! Maar voor mij blijft aldat heen en weer gedoe met inloggen en codes, die dan weer niet juist zijn ingewikkelt. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi WimWim,

 

Super! Ik ben blij om te horen dat het weer werkt. :) Hopelijk is het inloggen dan een tijdje niet nodig en anders staan we weer voor je klaar om te helpen! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer