.

Beantwoord

simkaart plaatsen in buitenland

  • 7 July 2014
  • 3 reacties
  • 533 Bekeken

De ingangsdatum van mijn nieuwe Simyo prepaid SIM kaart viel in mijn vakantie. Ik heb de simkaart in Frankrijk voor het eerst in het toestel geplaatst. Tot die tijd heb ik mijn oude SIm kaart van een andere provider gebruikt. Heb echter de hele vakantie geen bereik gehad met de Simyo kaart. Zo gauw ik Nederland binnenkwam was dit probleem voorbij.
De telefooninstelling stond wel op automatisch netwerk zoeken.
Werkt mijn werkwijze niet? Had ik de kaart eerst in Nederland moeten activeren? Of was er mogelijk iets anders aan de hand?
Ben beniieuwd.

groet, Bernice
icon

Beste antwoord door Scotsman 7 July 2014, 12:20

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Staat op Mijn Simyo de optie "Bellen in en naar het buitenland" aan? Het zou goed kunnen dat die optie uit staat en stond!
Reputatie 7
Badge +9
Voor het activeren maakt het niet uit waar je je bevindt, als je de sim maar activeert (op Mijn Simyo).
Verder deed de Simyo sim het wellicht niet omdat de bellen in en naar het buitenland optie, al dan niet i.c.m. de internet in het buitenland optie, niet aan stond op Mijn Simyo. Ik zou dus even checken op Mijn Simyo wat er aan de hand is.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi bwessel,

Dat is niet heel praktisch, zonder bereik zitten in het buitenland. Gelukkig had je nog een simkaart bij je! Ik heb je aansluiting even nagekeken en ik zie dat Scotsman en Groentjuh gelijk hebben. De optie "Bellen in/naar het buitenland" staat uit. Je kunt deze optie via Mijn Simyo -> "Mijn instellingen en simkaart" aanzetten.

Laat je weten of je de optie hebt gevonden?

Bedankt @Scotsman en Groentjuh!

Reageer