.

Beantwoord

Nieuwe buitenlandtarieven vanaf 30 april niet doorberekend in factuur?

  • 18 May 2016
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste,

Jullie kondigden aan dat bellen binnen de EU vanaf 30 April 2016 slechts 6 cent per minuut zal gaan kosten.
Echter, op mijn factuur van april wordt dit met betrekking tot de gesprekken op 30 april niet gehanteerd.
Ook is dit op mijn factuur van mei nog niet toegepast en wordt nog immer het tarief van 23 cent gehanteerd.

Graag opheldering,

Groet Jelle
icon

Beste antwoord door Tiury 18 May 2016, 17:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi JZ92,

Wat jammer dat je het idee hebt dat we teveel geld in rekening brengen, ondanks de tarieven verlaging. Ik heb je verbruik meteen gecheckt, maar zie dat er voor 1 belminuut gewoon slechts € 0,06 in rekening wordt gebracht. Ik heb het idee dat je het verbruik in het buitenland door elkaar haalt met gesprekken NAAR het buitenland (dus bellen vanuit Nederland). Die gesprekken kosten nog gewoon € 0,23 per minuut. Kan dit het zijn denk je?

Groetjes, Tiury
Beste Tiury,

Ik heb de mail van 30 maart waarin jullie de tariefwijzigingen aankondigen niet meer beschikbaar,
maar ik meen dat daarin vermeld stond dat bellen binnen de EU verlaagd zou worden naar € 0,06 per minuut.
Aangezien Nederland nog steeds in de EU ligt, betekende dit voor mij dat ik nu goedkoper naar Duitsland zou kunnen bellen.

Ik heb de regel over de uitzondering met betrekking tot bellen vanuit Nederland naar het buitenland over het hoofd gezien, stond deze wel degelijk in de e-mail?

Daarnaast, waarom zijn de kosten € 0,23 en binnen de EU € 0,06? Is dat puur omdat jullie moeten toegeven aan de nieuwe Europese regels?

Groet,

Jelle
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JZ92,

Dat je dit op deze manier hebt gezien, kan ik me ergens goed voorstellen!

Echter gaat de e-mail die je hebt gekregen over de roamingtarieven. Roamingkosten zijn de extra kosten die je maakt als je belt, sms’t en internet in het buitenland. Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roamen. Het tarief voor bellen vanuit Nederland naar een ander EU-land is 0,23 cent per minuut.

In de e-mail geven we het volgende aan:
De tarieven voor bellen en sms’en in het buitenland binnen de Europese Unie gaan voor jouw telefoonnummer 06-xxxxxxxx omlaag.


Via deze link zie je precies wat de tarieven zijn en hoe dit per zone berekend wordt.

Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Groetjes,
Angela

Reageer