.

Beantwoord

Mobiel internet in buitenland werkt niet, terwijl internetoptie aan staat, wat nu?

  • 3 August 2014
  • 27 reacties
  • 6196 Bekeken

Badge
Helaas nu ik op vakantie ben, merk ik dat het internet op mijn mobiel het niet doen. Heb van alles geprobeerd. Instellingen tig maal gecontroleerd. Het hele hotel gek hiermee gemaakt, maar het lukt niet. Help help. Hoe kan dit nu?
icon

Beste antwoord door Kim 4 August 2014, 19:09

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Dag Tiury,

Het was een JA-sms naar 1330. Kun je mij het volledige helpdesknummer geven wat ik kan bellen vanuit het buitenland? Ook dit is me niet gelukt, een Zweedse dame maakte me op zijn Zweeds duidelijk dat het doorverbinden naar de helpdesk niet ging lukken.

Groet, Eddy


Hoi EddyLake,

Vreemd dat je dan die melding hebt ontvangen 😞 De KPN netwerkspecialisten konden dat bericht helemaal niet terugvinden in je SMS geschiedenis.

Je kunt vanuit het buitenland bellen naar +31612001200. Mocht het zijn dat je telefoon niet werkt, kun je dit ook doen met een vaste aansluiting en vervolgens je eigen 06-nummer intypen. Dan kom je namelijk automatisch bij Simyo terecht!

Ik hoop van je te horen als je de volgende keer tegen problemen aanloopt, dan ga ik mijn uiterste best doen om dit voor je op te lossen 😃
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Kim,

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland en hier werkt mijn aansluiting weer normaal via het KPN netwerk. Helaas heeft NIETS van wat ik heb geprobeerd in Oostenrijk ook maar enig succes gehad. Dus uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en alleen van de Wifi van het hotel gebruik gemaakt om nog wat Internet toegang te hebben.

Mijn vrouw heeft een sim-only abonnement via Simpel, en zij had geen enkel probleem met 3G verbinding krijgen in het buitenland. Helaas is haar mobiel in Italië gestolen zodat ik niet kon testen of haar simkaart in mijn mobiel en mijn simkaart in haar mobiel nog verschil maakte, en of het dus aan de simkaart lag of aan de mobiele telefoon. 

Groeten,
Haay1971



Hoi Haay1971,

Wat onhandig dat je internet helemaal niet meer heeft gewerkt 😞 Ik ben nogmaals je aansluiting nagegaan met de IT-afdeling en alles staat helemaal ready to go, dus dan was er vrees ik iets in je toestel dat de boel aan het tegenwerken was.

Dit hadden we kunnen checken als je vrouw nog haar telefoon had, maar dat mocht dus ongelukkig genoeg niet baten.

Mocht je de volgende keer in het buitenland weer tegen problemen aanlopen, laat het ons dan meteen weten!

Reageer