.

Beantwoord

Mobiel internet in buitenland werkt niet, terwijl internetoptie aan staat, wat nu?

  • 3 August 2014
  • 27 reacties
  • 6193 Bekeken

Badge
Helaas nu ik op vakantie ben, merk ik dat het internet op mijn mobiel het niet doen. Heb van alles geprobeerd. Instellingen tig maal gecontroleerd. Het hele hotel gek hiermee gemaakt, maar het lukt niet. Help help. Hoe kan dit nu?
icon

Beste antwoord door Kim 4 August 2014, 19:09

Bekijk originele reactie

27 reacties

Heb je prepaid? Dan kan dat niet in het buitenland, wel met sim only.
Hoe zit het met wifi? Echter vertrouw niet zòmaar gratis wifi.

Groet,
Friesian
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Sim-only abonnement, en heb op de mijn.Simyo website in mijn instellingen "data buitenland" aan gezet. Heb ook diverse APN instellingen geprobeerd maar alles zonder succes. Data roaming staat uiteraard aan op mijn mobiel.

Heb een Nexus 5 overigens. Gelukkig kan ik in het hotel nog gebruik maken van WiFi, maar zodra ik buiten de WiFi kom heb ik geen data meer. Soms best lastig!
Badge
Nee ik heb een abo. Had net voor vakantie mobiel buitenland aangezet en de mb's verhoogd. Wifi werkt ook nog niet eens.
Badge +6
Helaas nu ik op vakantie ben, merk ik dat het internet op mijn mobiel het niet doen. Heb van alles geprobeerd. Instellingen tig maal gecontroleerd. Het hele hotel gek hiermee gemaakt, maar het lukt niet. Help help. Hoe kan dit nu?

Nee ik heb een abo. Had net voor vakantie mobiel buitenland aangezet en de mb's verhoogd. Wifi werkt ook nog niet eens.

Hoi Wokkeltje 52, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met internet, zowel niet via mobiel internet als via Wifi.

Met Wifi kan ik je helaas niet helpen, want dat staat namelijk volledig los van onze simkaart. Met de verbinding via mobiel internet daarentegen wel :)

Om je hiermee beter te kunnen helpen, zou ik graag willen weten van welke telefoon je gebruik maakt en of je daarop nu de optie "(Data)roaming" hebt ingeschakeld? Daarnaast, krijg je wel verbinding met een mobiel netwerk, oftewel kan je wel bellen?

Ook zou ik graag willen weten welke APN je nu hebt ingesteld bij je internetinstellingen?

Tot slot, je geeft aan dat je je MB's verhoogd hebt voor je vakantie, maar je Internetbundel is alleen geldig in Nederland, hier kan je de tarieven terug vinden die voor mobiel internet in jouw vakantieland gelden.

Ik zie graag je bericht tegemoet om je beter verder te kunnen helpen!

@Friesian, dankjewel voor het meedenken! 🙂
Badge +6
Ik heb hetzelfde probleem. Sim-only abonnement, en heb op de mijn.Simyo website in mijn instellingen "data buitenland" aan gezet. Heb ook diverse APN instellingen geprobeerd maar alles zonder succes. Data roaming staat uiteraard aan op mijn mobiel.

Heb een Nexus 5 overigens. Gelukkig kan ik in het hotel nog gebruik maken van WiFi, maar zodra ik buiten de WiFi kom heb ik geen data meer. Soms best lastig!


Hoi Haay1971,

Kan je wel verbinding maken met een mobiel netwerk in het buitenland, oftewel kan je wel bellen?

Daarnaast wil ik je aanraden om de APN portalmmm.nl of internet te gebruiken in je telefoon. Ook ga ik onze IT afdeling even laten checken of de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" goed op je aansluiting staat.

Ik kom hier morgen bij je op terug! 🙂
Hallo, ik heb ook geen mobiel internet in het buitenland. Op mijn simyo heb ik de optie internet voor buitenland ingeschakeld en op mijn iphone 5 ook de optie dataroaming ingeschakeld. Apn staat op portalmmm.nl
Wat doe ik verkeerd?
Badge
---Kan je wel verbinding maken met een mobiel netwerk in het buitenland, oftewel kan je wel bellen?

Ja, ik heb wel kunnen bellen. Maar data gaat gewoon niet aan. Eerder was ik in Italië. Nu in Oostenrijk.

---Daarnaast wil ik je aanraden om de APN portalmmm.nl of internet te gebruiken in je telefoon. Ook ga ik onze IT afdeling even laten checken of de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" goed op je aansluiting staat.

De APN portalmmm.nl heb ik één keer kunnen gebruiken voor data over mobiel netwerk (in Italië) en daarna niet meer. Bij de internet APN heb ik zowel met als zonder PAP autorisatie geprobeerd.
Kan je mijn aansluiting ook controleren bij IT?

Ik heb alle tips geprobeerd uit deze thread, geen succes.

Sony z1 c6903 is mijn telefoon.
Badge +6
---Kan je wel verbinding maken met een mobiel netwerk in het buitenland, oftewel kan je wel bellen?

Ja, ik heb wel kunnen bellen. Maar data gaat gewoon niet aan. Eerder was ik in Italië. Nu in Oostenrijk.

---Daarnaast wil ik je aanraden om de APN portalmmm.nl of internet te gebruiken in je telefoon. Ook ga ik onze IT afdeling even laten checken of de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" goed op je aansluiting staat.

De APN portalmmm.nl heb ik één keer kunnen gebruiken voor data over mobiel netwerk (in Italië) en daarna niet meer. Bij de internet APN heb ik zowel met als zonder PAP autorisatie geprobeerd.


Hoi Haay1971,

Ik heb de terugkoppeling van onze IT afdeling gekregen dat alles op je aansluiting goed staat om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in Oostenrijk.

Daarom zou ik je willen aanraden om eerst sowieso eens te proberen of je misschien wel verbinding krijgt met mobiel internet wanneer je je telefoon even uit en aanzet. Opnieuw aanmelden op een netwerk heeft al eerder voor wonderen gezorgd namelijk 🙂
Werkt dat niet, wissel dan eens tussen de verschillende netwerken die beschikbaar zijn in Oostenrijk. A1 Telecom Austria heeft de voorkeur, maar KPN werkt ook samen met Hutchison Orange en T-Mobile Austria in Oostenrijk.

Ik raad je aan dit te proberen met de instellingen waarmee je in Italië ook verbinding hebt gemaakt, oftewel de APN portalmmm.nl.

Ik hoor het graag van je of het is gelukt! 🙂
Badge +6
Hallo, ik heb ook geen mobiel internet in het buitenland. Op mijn simyo heb ik de optie internet voor buitenland ingeschakeld en op mijn iphone 5 ook de optie dataroaming ingeschakeld. Apn staat op portalmmm.nl
Wat doe ik verkeerd?


Hoi Marttin, welkom op het forum van Simyo!

Onze IT afdeling heeft de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" even opnieuw toegevoegd op je aansluiting. Als het goed is, krijg je nu wel verbinding wanneer je je telefoon even uit/aan zet met mobiel internet.

Als je dan nog geen verbinding krijgt met mobiel internet in het buitenland met de APN portalmmm.nl wil ik je aanraden om de volgende instellingen te gebruiken op je iPhone 5: APN: internet; Gebruikersnaam: KPN; wachtwoord: gprs. Zet daarna je telefoon even uit/aan.

Wanneer ook dat helaas nog niet voor de oplossing zorgt, wissel dan ook even tussen de beschikbare netwerken in het land waar je bent 🙂
Badge +6
Kan je mijn aansluiting ook controleren bij IT?

Ik heb alle tips geprobeerd uit deze thread, geen succes.

Sony z1 c6903 is mijn telefoon.


Hoi Geweldigsimyo, ook jij welkom op het forum! :)

Ook voor jou heeft heeft de IT afdeling de optie even opnieuw toegevoegd op je aansluiting. Wil je je telefoon even uit en weer aanzetten en kijken of je dan verbinding krijgt met mobiel internet met de APN portalmmm.nl?

Werkt dit niet, wissel dan ook even tussen de verschillende netwerken in het land waar je bent. Kan je wel bellen? :)

Ik verneem graag je bevindingen!
Hallo Kim,

Hartelijk dank, nu heb ik wel 3G. Na aan/uit zetten van de telefoon zat ik gelijk op internet.
Badge
Beste Kim,
Heb een samsung mini 2. Data roaming heb ik aanstaan. Internetinstelling niet bij de hand. Had wel altijd ook 3G verbinding. Kan wel gebeld worden en zelf bellen. Gelukkig.
Denk er aan om het mobiel internet weer uit te zetten. Weet het ook niet meer. Vr. Groet
Hallo ook ik word gek heb heb een htc desire.
Heb alles al 50 keer geprobeerd alle instellingen forums enz enz.
Krijg geen int verbinding in france nergens.
Help....
Badge
Jammer dat nu niet verder geholpen wordt. Alle 3 dagen bezig. Gelukkig ipad bij me dan kan ik toch nog gemakkelijk contacten.
Badge
Het is nog wat anders. Heb nu wel wifi, maar kan er niets mee. Op de display blijkt een gevarendriehoekje staan! Het wifi teken en ook het r-oamingteken. Dus snap het nu helemaal niet meer. Roaming is nl. Uitgeschakeld.
Badge
Waarom kan niemand van IT mijn mobiel internet buitenland checken? Lees bij anderen dat dat gedaan wordt en dat het dan meestal oke is.
hoe verrassend... was vorige weekend in duitsland op een festival... en gelijk na de grens... geen internet meer alhoewel ik de instellingen ziowel bij Simyo als op me gsm gecontroleerd heb.
Nu ga ik morgen weer een dag naar duitsland... en het zou fijn zijn dat ik krijg wat ik vraag/betaal.
Mijn gsm is een Samsung Note 3.
Hoop snel een oplossing te krijgen...
Groetjes Rayven
Reputatie 6
Badge +10
Waarom kan niemand van IT mijn mobiel internet buitenland checken? Lees bij anderen dat dat gedaan wordt en dat het dan meestal oke is.

Hoi Wokkeltje52,

Dit heeft Kim al meteen gedaan bij het beantwoorden van je eerste post 🙂 Je aansluiting staat helemaal goed om op internet te kunnen. Je moet Roaming aan hebben staan, wil je op het netwerk komen in het buitenland. Wil je alléén op WiFi, zorg dan dat je "gegevensverbinding" aan staat.

Check ook voor de zekerheid of je deze instellingen in je telefoon hebt staan:

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer **Mobiel Internet** in.
• Bij APN, voer **portalmmm.nl** in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer **204** in.
• Bij MNC, voer **08** in.
• Bij Verificatietype, kies **PAP**.
• Bij APN-type, kies **Internet** of **default**.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Mocht dit niet werken, vraag ik je om even je simkaart in een ander toestel te proberen 🙂 Ik hoop dat het je hiermee lukt!

(Sorry dat een reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Zodra je reageert op je eigen topic, komt je vraag weer bij de nieuwste vragen te staan. In dat geval zien wij pas te laat dat je nog meer vragen hebt! Probeer zoveel mogelijk vragen in één reactie te plaatsen.)

Hallo ook ik word gek heb heb een htc desire.
Heb alles al 50 keer geprobeerd alle instellingen forums enz enz.
Krijg geen int verbinding in france nergens.
Help....


Hoi bolletje en rayven,

Als het goed is staan de instellingen bij jullie nu ook alles goed. Zouden jullie dit eens willen testen? Check ook of je de bovenstaande instellingen in je telefoon hebt 🙂 Dit zijn de enige en vooral de juiste instellingen en zijn heel belangrijk om weer online te komen!

Ik hoor het van jullie! 🙂
Hallo ik heb hem aan de praat gekregen dank zij de juiste instellingen. super bedankt.
Reputatie 2
Badge +6
Hey bolletje,

Super fijn dat je hem aan de praat heb gekregen. Als je andere vragen hebt, weet je ons te vinden 🙂 Fijn weekend alvast!
Op vakantie in Zweden met vrouw en dochter (allen met een Simyo-aansluiting, sim only, allen Samsung telefoon en op Mijn Simyo alle knoppen op AAN gezet voor internet in het buitenland) hebben wij doorlopend problemen gehad met mobiel internet op onze mobiele telefoons.

Het werkte op het toestel van mijn vrouw direct, bij de andere pas nadat ik een APN had ingevoerd zoals in dit bericht wordt aangegeven (Mobiel Internet / portalmmm.nl). Ook een APN die op mijn toestel wel werkte (Mobiel Internet / Internet) bleek voor mijn dochter weer niet te werken, hoewel elke instelling precies hetzelfde stond ingevoerd. Zij heeft tijdens onze vakantie vrijwel geen mobiel internet gehad, ikzelf eerst wel, na een paar dagen zonder reden niet meer en weer wél na het wijzigen van APN van 'portalmmm.nl' naar 'internet'.

Ik en mijn vrouw kregen beide een sms dat onze databundel was verbruikt en moetsen wanneer wij 'door wilden', de sms beantwoorden met een SMS tekst JA naar Simyo. Mijn vrouw kon daarna inderdaad verder mobiel internetten terwijl ik als reactie kreeg dat "Uw bedrijf staat verwerking van de opdracht JA niet toe. Neem contact...enz". Die reactie bleef ik ontvangen tot terugkeer in Nederland.

Op 1 augustus (de nieuwe termijn startte) was het voor ons allemaal opeens over-en-uit, en hadden we zonder dat wij iets hadden gewijzigd geen van drieën meer mobiel internet (en daarna op de terugreis achtereenvolgens geen mobiel internet in Zweden, Denemarken en Duitsland). Zodra we bij Enschede de grens over kwamen hadden we weer mobiel internet via KPN. Behalve mijn vrouw dan omdat Simyo in Zweden haar sim-kaart had geblokkeerd vanwege een enorme onbekende data-dowmload, hetzelfde zoals op dit forum door anderen wordt genoemd. Simyo heeft dit gedaan omdat de kosten enorm uit de had liepen. Dit downloadgrapje kostte ons ca € 120,- en na betaling van een deel daarvan aan Simyo is haar sim-kaart gedeblokkeerd.

Wat betreft mobiel internet: omdat niets is opgelost of veranderd denk ik dat bij de eerstvolgende grensoverschrijding wij weer geen mobiel internet zullen hebben. Ik zou niet weten waarom wél.

Laat duidelijk zijn dat er veel ergernis was tijdens onze vakantie over dit gedoe en omdat WiFi op onze Zweedse campings niet beschikbaar was, hebben we er vanwege mijn hobby Geocachen tamelijk veel last van gehad.
Het is ons bekend dat onze bundels niet bedoeld zijn voor internet in het buitenland, maar dat wil niet zeggen dat je 'dus geen internet kan hebben in het buitenland'. We hebben de kosten daarvan willen accepteren, maar goed, zover kwam het niet eens.

Mocht iemand een goed idee hebben hierover of dezelfde ervaringen, ik hoor het graag.

EddyLake
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Eddylake, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt ondervonden in het buitenland. Het vervelende is dat Simyo afhankelijk is van de collega netwerken in het buitenland. De instellingen zoals ze in dit topic staan zijn de optimale settings, dus werken deze niet, is de kans groot dat er lokaal iets aan de hand is met het netwerk of dat Simyo geen overeenkomst heeft met de lokale provider. Vaak is het dan verstandig om handmatig te zoeken naar een ander netwerk dat wel 3G signaal heeft of te bekijken hoe ver je in de rimboe bent en met zekerheid kunt zeggen dat je wel 3G zou hebben hier.

De limieten die je overschreden hebt en daardoor geblokkeerd bent, daar hebben Simyo en KPN wel invloed op. Ik heb meteen gebeld met de KPN netwerkspecialisten en vreemd genoeg staat je aansluiting dusdanig goed op het netwerk, dat je volgens hen gewoon op internet had moeten kunnen in het buitenland. Ik ben het niet eens met deze uitspraak, want je dataverbruik is wel heel precies op €50,00 gestopt en je hebt daarna geen verbinding meer gemaakt. Helaas kunnen ze dit nu niet meer goed nakijken voor je, omdat je nu weer terug bent in Nederland.

Zou je eens kunnen checken naar welk nummer je dat SMS'je met JA hebt gestuurd? Ook vraag ik je om de eerstvolgende keer als je in het buitenland bent met dezelfde problemen, gelijk even te bellen met onze klantenservice. Dan zullen ze direct contact opnemen met de KPN netwerkspecialisten om te zien of je goed staat aangemeld bij het buitenlandse netwerk.

Ik hoor het van je!
Zou je eens kunnen checken naar welk nummer je dat SMS'je met JA hebt gestuurd? Ook vraag ik je om de eerstvolgende keer als je in het buitenland bent met dezelfde problemen, gelijk even te bellen met onze klantenservice. Dan zullen ze direct contact opnemen met de KPN netwerkspecialisten om te zien of je goed staat aangemeld bij het buitenlandse netwerk.

Ik hoor het van je!


Dag Tiury,

Het was een JA-sms naar 1330. Kun je mij het volledige helpdesknummer geven wat ik kan bellen vanuit het buitenland? Ook dit is me niet gelukt, een Zweedse dame maakte me op zijn Zweeds duidelijk dat het doorverbinden naar de helpdesk niet ging lukken.

Groet, Eddy
Badge
Hoi Haay1971,

Ik heb de terugkoppeling van onze IT afdeling gekregen dat alles op je aansluiting goed staat om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in Oostenrijk.

Daarom zou ik je willen aanraden om eerst sowieso eens te proberen of je misschien wel verbinding krijgt met mobiel internet wanneer je je telefoon even uit en aanzet. Opnieuw aanmelden op een netwerk heeft al eerder voor wonderen gezorgd namelijk :)
Werkt dat niet, wissel dan eens tussen de verschillende netwerken die beschikbaar zijn in Oostenrijk. A1 Telecom Austria heeft de voorkeur, maar KPN werkt ook samen met Hutchison Orange en T-Mobile Austria in Oostenrijk.

Ik raad je aan dit te proberen met de instellingen waarmee je in Italië ook verbinding hebt gemaakt, oftewel de APN portalmmm.nl.

Ik hoor het graag van je of het is gelukt! :)

Hoi Kim,

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland en hier werkt mijn aansluiting weer normaal via het KPN netwerk. Helaas heeft NIETS van wat ik heb geprobeerd in Oostenrijk ook maar enig succes gehad. Dus uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en alleen van de Wifi van het hotel gebruik gemaakt om nog wat Internet toegang te hebben.

Mijn vrouw heeft een sim-only abonnement via Simpel, en zij had geen enkel probleem met 3G verbinding krijgen in het buitenland. Helaas is haar mobiel in Italië gestolen zodat ik niet kon testen of haar simkaart in mijn mobiel en mijn simkaart in haar mobiel nog verschil maakte, en of het dus aan de simkaart lag of aan de mobiele telefoon. 

Groeten,
Haay1971

Reageer