.

Beantwoord

Kan ik mijn internetbundel in Europa gebruiken zonder extra kosten?

  • 30 May 2017
  • 2 reacties
  • 155 Bekeken

Badge
Kan ik mijn internet bundel in buitenland (europa) gebruiken - zonder extra kosten?
icon

Beste antwoord door Samantha 31 May 2017, 12:04

Bekijk originele reactie

2 reacties

De zone 1 landen daar geldt dat voor vanaf 1 juni. Dan kan vanuit de bundels, zo lang er genoeg data klaar staat voor gebruik.
Badge +7
Hoi mokumhammer,

Wat leuk om je op het forum terug te zien :)

Goed dat je dit even navraagt! Vanaf 1 juni komen de roamingskosten binnen de EU te vervallen. Dat betekent dat je vanaf 1 juni kunt bellen, sms'en en internetten vanuit je Nederlandse bundels in alle zone 1 landen. Hierbij worden geen extra kosten gerekend.

Dus stel dat je 5 MB verbruikt in Frankrijk, dan gaat er 5 MB van je internetbundel af. Ik zie dat jij geen internetbundel hebt. Ook zonder internetbundel kun je internetten in het buitenland. Let er wel op dat hiervoor buitenbundeltarieven voor in rekening worden gebracht. Als je graag wilt internetten vanuit een internetbundel, kun je het beste een internetbundel aanschaffen op Mijn Simyo. Omdat je nu geen internetbundel hebt, gaat deze direct in.

Daarnaast zie ik dat je de opties 'Internet op je mobiel in Nederland' en 'Internet in het buitenland' niet aan hebt staan op Mijn Simyo. Als deze niet aan staan, kan je simkaart sowieso geen internetverbinding maken in het buitenland. Je kunt deze opties aanzetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Let er wel op dat zodra je deze opties aanzet, je simkaart meteen een internetverbinding kan maken, ook in Nederland. Als je toch een internetbundel overweegt, kun je deze het beste aanschaffen voordat je deze opties aanzet. Dat voorkomt onverwachte kosten.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer