.

Beantwoord

Internet in buitenland werkt niet

  • 19 August 2014
  • 17 reacties
  • 1740 Bekeken

Hallo,

Afgelopen weekend was ik in Frankrijk en heb tevergeefs geprobeerd internet op mijn telefoon aan de praat te krijgen. De optie internet in het buitenland staat aan, en ik heb verschillende apn's geprobeerd en de telefoon meerdere keren opnieuw opgestart. Ik heb een samsung galaxy s4 mini. 

Zouden jullie willen helpen zodat het de volgende keer wel werkt?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Tiury 20 August 2014, 14:46

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi sanneP, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat vervelend dat je ondanks de pogingen die je hebt gedaan, geen internet hebt gekregen in het buitenland 😞 Ik ben met de IT-afdeling je instellingen langsgelopen en zie dat je simkaart helemaal goed staat voor internet in het buitenland, dus dat betekent dat er toch iets aan het tegenwerken was in je telefoon.

Welke instellingen heb je nu in je telefoon staan? Misschien dat ik daar iets wijzer van wordt 🙂
Bedankt voor je reactie. Ik hoor graag waar het mis gaat!

Ik heb nu:

Naam: KNP Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: niet ingesteld
wachtwoord: niet ingesteld
server: niet ingesteld

Maar heb ook geprobeerd:
Naam: knp
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: KNP
wachtwoord: gprs
server: niet ingesteld
Badge +6
Hoi SanneP,

Met het eerste rijtje instellingen zou je verbinding moeten kunnen krijgen met mobiel internet in het buitenland, maar wat wel belangrijk is, is dat je ook Dataroaming hebt ingeschakeld in je telefoon, was dat het geval?

Ook ben ik benieuwd of je het ook via verschillende netwerken hebt geprobeerd? Niet met elke buitenlandse provider heeft KPN een overeenkomst om ook gebruik te kunnen maken van 3G namelijk.

Ik hoop dat met deze tips het de volgende keer wel lukt om verbinding te krijgen met mobiel internet in het buitenland.

Is dat nou onverhoopt niet het geval, neem dan even contact met ons op terwijl je nog in het buitenland bent, zodat we je meteen kunnen helpen 🙂
Hoi Kim,

Dataroaming was ook ingeschakeld. Ik probeer het de volgende keer gewoon weer. 

Heb je voor mij toevallig een overzicht van de providers die in Frankrijk zouden moeten werken?
Kijk maar uit met je data in het buitenland;
5 mb per minuut, oplichters zijn het!!!
Welkom in Thailand! Bellen naar NL kost 458ct p/m. Bellen binnen Thailand kost 458ct p/m. Gebeld worden 254ct p/m. Sms versturen kost 51ct, sms ontvangen is gratis! Data kost 5 EUR/MB. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330.
Badge +6
Hoi Kim,

Dataroaming was ook ingeschakeld. Ik probeer het de volgende keer gewoon weer. 

Heb je voor mij toevallig een overzicht van de providers die in Frankrijk zouden moeten werken?


Hoi SanneP,

De providers waarmee je in Frankrijk verbinding moet kunnen krijgen met mobiel internet zijn Bouygues, Orange en SFR.
Badge +6
Kijk maar uit met je data in het buitenland;
5 mb per minuut, oplichters zijn het!!!
Welkom in Thailand! Bellen naar NL kost 458ct p/m. Bellen binnen Thailand kost 458ct p/m. Gebeld worden 254ct p/m. Sms versturen kost 51ct, sms ontvangen is gratis! Data kost 5 EUR/MB. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330.


Hoi aEr,

Ik heb zojuist in dit topic op je zelfde bericht gereageerd dat je inderdaad in Thailand, dat valt in Zone 3, €5 per MB betaalt.

Het tarief dat je in het buitenland betaalt, verschilt per zone waar je je in bevindt.

Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar op één plek te plaatsen, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden. Zou je daarom zo vriendelijk willen zijn in het eerdergenoemde topic te reageren? 🙂
Hoi sanneP, welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat je ondanks de pogingen die je hebt gedaan, geen internet hebt gekregen in het buitenland 😞 Ik ben met de IT-afdeling je instellingen langsgelopen en zie dat je simkaart helemaal goed staat voor internet in het buitenland, dus dat betekent dat er toch iets aan het tegenwerken was in je telefoon.

Welke instellingen heb je nu in je telefoon staan? Misschien dat ik daar iets wijzer van wordt :)


mijn telefoon staat ook ingeschakeld op buitenland, maar krijg hem ook niet aan de praat, vorig jaar in Berlijn niet, en nu in Trier weer niet, terwijl op mijn rekening staat, ,099 euro internet buitenland. Ik heb het opgegeven, en probeer een wifi punt te zoeken
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Jan Goes, welkom op het forum van Simyo!

In je verbruiksgegevens van deze maand kan ik inderdaad de €0,99 aan internet in het buitenland terugzien. Dat was op 2 september in Duitsland.
Ik zie ook dat je de optie Internet in het buitenland op 22 augustus uit en weer aan hebt gezet.
Als je nu dan geen verbinding kunt maken met internet in Trier, probeer je dan handmatig een netwerk te vinden, of laat je je telefoon automatisch zoeken?
ik doe niets aan de telefoon, heb alleen data roaming divere keren aan en uit gezet.
Maar vorig jaar in Berlijn werkte het ook heel even, in België is het mij nog nooit gelukt.
Badge +6
Hoi Jan Goes,

Onze IT afdeling heeft zojuist de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" nogmaals voor je op je aansluiting gezet.

Daarnaast wil ik je aanraden om de APN 'portalmmm.nl' te gebruiken in je internetinstellingen en natuurlijk moet Dataroaming aan staan.

Tot slot zou ik je willen vragen om ook even verschillende netwerken te proberen, want niet via elk netwerk in het buitenland kan je gebruik maken van mobiel internet.

Ik hoor graag van je of je de volgende keer in het buitenland wel verbinding krijgt :)

Lukt het nou onverhoopt niet, neem dan even meteen contact met ons op, zodat je we je meteen kunnen helpen.
11 oktober ben ik in België dan ga ik het proberen, bedankt in iedergeval
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jan Goes,

Dat duurt niet zo lang meer 🙂 Ik zou het op prijs stellen als je ons op de hoogte wil houden of het dit keer wél werkt of niet 🙂

Alvast bedankt!
hallo ik ben vorige week in België geweest en nu deed internet het in het buitenland

groet Jan
Ben al maanden bezig om internet in het buitenland aan de praat te krijgen. Ondanks diverse malen de toezegging dat alle instelling juist, werkt het niet. Oplossing: ter plaatse een prepaid kaart van het land waar je bent. Eventueel kun je je huidige no. Doorschakelen naar je buitenlandse no.zodat je bereikbaar blijft.
.
Badge +6
hallo ik ben vorige week in België geweest en nu deed internet het in het buitenland

groet Jan


Hoi Jan Goes,

Dat is fijn om te horen, dankjewel voor je terugkoppeling! 😃
Badge +6
Ben al maanden bezig om internet in het buitenland aan de praat te krijgen. Ondanks diverse malen de toezegging dat alle instelling juist, werkt het niet. Oplossing: ter plaatse een prepaid kaart van het land waar je bent. Eventueel kun je je huidige no. Doorschakelen naar je buitenlandse no.zodat je bereikbaar blijft.
.


Hoi Bodt, welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat het nog steeds niet is gelukt om verbinding te kunnen maken met mobiel internet in het buitenland, dat is natuurlijk niet de bedoeling :(

Ik wil je graag helpen om voor een volgende keer alsnog gebruik te kunnen maken van mobiel internet in het buitenland, want die mogelijkheid heb je gewoon via ons :)

Daarvoor heb ik allereerst zojuist de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" een reset gegeven op je aansluiting.
Daarnaast wil ik je aanraden om bij je internetinstellingen de APN portalmmm.nl te gebruiken en natuurlijk dataroaming in te schakelen.

Ook begrijp ik uit eerder contact met onze klantenservice dat je gebruik maakt van een iPhone 5, daarom wil ik je ook aanraden om het schuifje 'EU internet' uit te zetten wanneer je die mogelijkheid hebt.

Tot slot raad ik je aan om, wanneer je de mogelijkheid hebt om te kiezen tussen verschillende netwerken, dit te doen wanneer je geen verbinding krijgt met mobiel internet met bovenstaande instellingen, omdat het namelijk zo kan zijn dat je niet via ieder netwerk de mogelijkheid hebt om verbinding te maken met mobiel internet.

Ik verneem graag je bevindingen een volgende keer dat je het in het buitenland bent! 🙂

Reageer