.

Beantwoord

Hoge kosten door satelliet verbinding, wat kan ik doen?

  • 19 August 2021
  • 3 reacties
  • 553 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben net terug van mijn vakantie naar Zweden. Tijdens de bootreis terug heb ik blijkbaar gebruik gemaakt van een maritiem netwerk. Ik heb hiervoor geen waarschuwings-sms ontvangen. Ook heb ik sinds het moment dat de boot vertrok (17-08-2021 18:45) zeker ieder halfuur de simyo app gecheckt of er geen kosten waren die buiten de bundel vallen. Dit was niet het geval tot de dag erna (18-08-2021 rond 11:00). Ik heb hierdoor zonder dat ik ervan wist enorm veel kosten gemaakt. 

Ik hoor graag hoe dit kan en of er een oplossing voor is!!

mvg,

Koen van Hamersveld

icon

Beste antwoord door Tessanne 20 August 2021, 15:45

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi Koen, 

 

Welkom op het Simyo Forum! Het 2e topic wat je hebt gemaakt heb ik even verwijderd aangezien er precies dezelfde informatie in staat. Ik zal je onder dit topic verder helpen. 

 

Het is natuurlijk enorm balen dat er zo veel kosten zijn gemaakt zonder dat je dat zelf doorhad. Ik heb op jouw aansluiting gekeken en ik zie dat de sms'jes wel zijn zijn verzonden. De sms'jes heb je gehad om: 

17-08-2021, 20:32:45

Sms

17-08-2021, 22:35:42

Sms

 

De eerste sms is de volgende melding geweest: 

Let op! Je maakt nu gebruik van een satellietverbinding.. Je belt voor 458 cent p/min, 51 cent p/sms en 500 cent p/MB. Gebeld worden kost 254 cent p/min. Sms ontvangen is gratis. Geen verbinding? Check je instellingen op Mijn Simyo of de app onder Bellen en Internetten en start je toestel opnieuw op.Tariefinfo? Bel +31612001330 of check http://bit.ly/SimyoRoaming. Geen tariefberichten meer ontvangen bij de grens? Sms INFO UIT naar 1330. Groet, Simyo

 

En de 2e sms is nog een waarschuwing: 

Let op! Je hebt € 48,40 aan kosten voor internet in het buitenland gemaakt. Bij € 60,50 wordt je internet geblokkeerd. Wil je blijven internetten? Sms JA naar 1330. Tip: gebruik WiFi om hoge kosten te voorkomen. Groet, Simyo

 

Al het verbruik via de satelliet is na 20:32 geweest, dit kun je uiteindelijk ook terugvinden in de specificaties van de factuur. De kosten van € 60,50 voor internetkosten heb je niet gehaald, maar hierna zijn de kosten nog verder opgelopen omdat je een lang telefoongesprek hebt gevoerd. Daarom is uiteindelijk de aansluiting geblokkeerd omdat de kosten hoger zijn opgelopen. Omdat de kosten voor een satellietverbinding veel geld kost, zou ik je altijd aanraden de vliegtuigstand te gebruiken op een dergelijke reis. Wij kunnen je namelijk niet tegemoet komen in deze kosten. 

 

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het gerust weten. 

 

Groetjes,

Tessanne

Helaas is dit ons ook overkomen.  we hebben wel een bericht ontvangen maar het kwaad was al geschied. Bij een rekening van 60,50 euro is de datastroom gestopt door Simyo en wordt je een keuze aangeboden of je door wil gaan met internetten. Waarom niet een bevestiging vragen voordat er data via de satelliet wordt verstuurd.  Een andere optie is om op Mijn Simyo een keuze aan te bieden om bellen en internetten via de satelliet aan/uit te zetten. Zoals je dit wel kan doen met bellen/internetten in het buitenland.  Maar goed , helaas beweegt Simyo toch wat minder met je mee als gehoopt. 

 

Groet. GV 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @GV_H,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te lezen dat je extra kosten hebt gemaakt buiten de bundel. Ik raad aan om in de toekomst zo snel mogelijk actie te ondernemen als je een waarschuwingsbericht ontvangt. In dit geval kun je handmatig een netwerk selecteren, je toestel op vliegtuigmodus doen of je internet uitzetten.

Wat betreft de gemaakte kosten kan ik eventueel navraag doen bij de financiële afdeling voor een éénmalige tegemoetkoming. Je kunt mij een privébericht sturen hiervoor met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik kan nog niks beloven, maar wil het wel graag voor je navragen. 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer