.

Beantwoord

Hoe kan ik voordelig bellen buiten de EU?

  • 28 June 2017
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

Badge
Wat is de gunstigste manier om te bellen in deUSA??
icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 June 2017, 21:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Een lokale simkaart kopen. Echter weet ik niet of je dat wilt. Je hebt dan een ander nummer.
Badge
Bedankt Paul voor je reactie, maar ik wil in De USA graag bellen en gebeld worden op mijn eigen nr.
Wat is dan een goed alternatief.??
Reputatie 7
Badge +9
Simyo heeft geen bundels voor buiten de zone 1 landen, dus moet je creatief zijn:
In de VS kun je gebeld worden/bellen over wifi (denk whatsapp, skype, hangout, etc). Als je geen wifi hebt waar je heen gaat, dan kun je denken om een mifi te huren. Een mifi is een klein apparaat dat zorgt voor een persoonlijk wifi netwerk met internet.

Meer advies kan ik je niet geven, behalve dat data duur is als je daar met Simyo roamt (5euro/MB) en ook bellen is heel prijzig!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi robbuijsrogge,

Welkom op het Simyo Forum!

Sorry dat je niet eerder vanuit ons een antwoord hebt gekregen. Vanwege drukte kunnen wij helaas niet zo snel reageren als je van ons gewend bent. Gelukkig hebben PaulH & Groentjuh jou al van veel tips voorzien.

Ik kan je verder weinig anders aanraden wat dat betreft. Als je jouw eigen telefoonnummer wilt gebruiken in het buitenland, dan sluit ik me aan bij het antwoord van Groentjuh. Probeer zoveel mogelijk via wifi te bellen door bijvoorbeeld skype te gebruiken. Ik raad je dan ook aan om de optie "Internet in het buitenland" via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen niet aan te zetten. Zo weet je zeker dat er geen verbinding gemaakt kan worden met het 3G netwerk in Amerika. De kosten kunnen anders snel oplopen en dat zou zonde zijn.

Wil je wel op de normale manier bellen? Dan is het nodig om via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'bellen en gebeld worden in het buitenland' aan te zetten. Let erop dat de kosten die je hieraan maakt, allemaal buiten je bundel vallen. De tarieven die daar gelden vind je hier.

Laat je het weten als je nog vragen hebt hierover? Ik wens je alvast een fijn verblijf in de Verenigde Staten :)

@PaulH & Groentjuh, ontzettend bedankt voor jullie inzet in deze drukke periode!

Groetjes,
Angela

Reageer