.

Beantwoord

Goedkoper bellen & internetten in de EU. Hoe werkt dit?


Bedankt voor deze mail. Helaas te laat want ik heb net opgezegd om over te stappen naar een andere provider die een EU-pakket aanbied.
icon

Beste antwoord door Angela 1 April 2016, 16:43

Bekijk originele reactie

19 reacties

begrijp ik goed dat voor elk gesprek wat ik per 30 april 2016 voer niet alleen belminuten van mijn bundel afgaan maar daar ook nog 6 eurocent per gesprek er bovenop komt?
Alleen in, zeg maar, het buitenland en zolang je bundel tegoed hebt.
of is de toeslag alleen voor de gesprekken vanuit een andere EU land naar Nederland?
De mail geeft alle info..

voorbeeld;

Je bent in laten we zeggen Frankrijk. Je hebt bij Simyo een 300 bel/sms bundel en je hebt nog 100 minuten over. Je belt naar huis om aan te geven dat je goed bent aangekomen en dat gesprek duur 5 minuten. Je betaald dan 5 minuten uit je bundel + voor elke gebelde minuut 6 cent eu toeslag.

Doe je dat zelfde gesprek maar zit je reeds buiten de bundel dan betaal je dus de buiten de bundel kosten + 6 cent per minuut.
Alleen in, zeg maar, het buitenland en zolang je bundel tegoed hebt.n duidelijk...dank!!!
De mail geeft alle info..

voorbeeld;

Je bent in laten we zeggen Frankrijk. Je hebt bij Simyo een 300 bel/sms bundel en je hebt nog 100 minuten over. Je belt naar huis om aan te geven dat je goed bent aangekomen en dat gesprek duur 5 minuten. Je betaald dan 5 minuten uit je bundel + voor elke gebelde minuut 6 cent eu toeslag.

Doe je dat zelfde gesprek maar zit je reeds buiten de bundel dan betaal je dus de buiten de bundel kosten + 6 cent per minuut.
Okay ....dank!!
begrijp ik goed dat voor elk gesprek wat ik per 30 april 2016 voer niet alleen belminuten van mijn bundel afgaan maar daar ook nog 6 eurocent per gesprek er bovenop komt?
Voor de duidelijkheid, zoals Raytje het aangeeft (overheen gelezen) niet per gesprek maar per minuut.

ff rechtzetten. 🙂
Goedkoper bellen & sms’en in de EU.......
Als ik het goed begrijp ligt Nederland dus niet in de EU!??
Want daar wordt het als ik het goed begrijp alleen maar duurder!?
Of geldt die toeslag om gebeld te worden ook alleen buiten Nederland, klein beetje onduidelijk omschreven.
Als ik bel betaal ik nu 10 cent, maar vanaf 30-4 moet ik ook nog betalen als ik gebeld wordt!?
Die mail gaat over wat je gaat betalen als je in het buitenland bent binnen de EU..

Dus NIET als je in Nederland bent en gewoon binnenlandse gesprekken voert, smsjes verstuurd of internet.
Ok bedankt voor je reactie!
Dus er veranderd helemaal niets voor mij en andere die enkel de tel gebruiken binnen NL.
..... 🙂 ook niet goedkoper 😉
Afwachten Rica;:)
Reputatie 1
Badge +5
Mhm jammer dat simyo op dit moment dat er nieuwe prijzen zij geïntroduceerd, buitenlandbundels gaat aanbieden.. Gemiste kans jammer..

Hopelijk gaan we dit nog wel zien:)
Ik volg je even niet Simnlru.

Je vind het jammer dat Simyo buitenlandbundels gaat aanbieden nu er nieuwe prijzen zijn geïntroduceerd?

Hoe kom jij er bij dat Simyo buitenlandbundels gaat aanbieden?
Reputatie 1
Badge +5
Bedoelde dat ze geen buitenland bundels geïntroduceerd hebben.

Bedoel daar mee dat het best wel mooi was geweest als ze dar gedaan hadden op dit moment zoals tele2 of kpn en vodafone.
wat heb je aan buitenland bundels als straks roaming afgeschaft is en je alles vanuit één bundel kan betalen.
Reputatie 1
Badge +5
Nou ik ga dit jaar nog een paar keer naar andere landen toe en zou het dan wel handig vinden om een bundel te hebben dat ik nergens om hoef ik te kijken snapje wat ik bedoel?
Dat nergens naar om te hoeven kijken is heel erg betrekkelijk, simnlru. Ligt er maar aan waar je naar toe gaat
Reputatie 1
Badge +5
Hoebedoelje ligt er aan waar je naar toe gaat? Bedoel je eu landen of geen eu landen?

Ik ga dit jaar naar zeker 1 geen eu land en 3 eu landen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor het overzicht hebben we een topic aangemaakt met alle meest gestelde vragen. Je vindt dit topic hier. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan wil ik jullie vragen om je vraag in dat topic te stellen. Op die manier bundelen we alle vragen overzichtelijk in 1 topic en kan ik jullie zo snel mogelijk van een antwoord voorzien!

Om nog even terug te komen op de vragen die hier nu gesteld zijn:

@reivilo, wat jammer om te zien dat dit net te laat bij jou aangekomen is 😞 We hadden je graag als klant behouden. Wie weet zien we je in de toekomst nog terug!

@Handschoen & Rica, zoals uitgelegd door Raytje & Friesian, gelden deze tarieven en toeslagen als je in het buitenland bent (en binnen de EU). Ben je in Nederland? Dan verandert er niets en gaat alles uit je bundel zoals je gewend bent.

@Simnlru, helaas staat een buitenland bundel niet op de planning. Zoals je weet hebben we dit intern vaker doorgegeven maar er zijn nog geen plannen bekend of dit ook daadwerkelijk nog gaat gebeuren. Sorry!

@Raytje & Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp in dit topic :$

Groetjes,
Angela

Reageer